Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Vaxination

Vaxination

Ni gamla stötar på IS har ni funderat på att ta sprutan mot influlensan som kan drabba er,oss är det viktigt eller skiter vi i denna hysteri och låter naturen ha sin gång?
Antal svar på detta inlägg: 96
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa »

Idag är det ingen tvekan om det gäller svininfluensan H1N1 virus " Vaccinera Er" En av våra mest kända infektionsläkare har varit emot vaccination men efter att han nyligen såg en ung människa i Sverige bli kritiskt sjuk inom några timmar har han ändrat uppfattning. Han skall vaccinera sig och någon hysteri är det inte fråga om.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3424817.svd
Jo hysteri är ordet i debatten men låt oss tänka efter polio,andra sjukdomar som vi har betvingat,det här läkemedlens framställares (yohoo) regeringar i alla länder besteller allt som kan framställas(pengar,pengar,är drivkraften inte medborgares väl!
Självklart att man skall vaccinera sig, även om man inte tillhör riskgrupperna, så kan man skydda andra från att bli sjuka genom att skydda sig själv.

Att sedan några tjänar pengar, är det så fel när de lägger ner så mycket jobb och forskning, för att hjälpa oss, det tycker inte jag!!
Annons
Hur är det med biverkningar av vaccinet som man läst om i tidnoingar osv, finns det sådana?

Är det bara att vaccinera sig och vara glad en vecka för att sedan dö knall och fall i en biverkning av vaccinet?

Eller får man hjärnskador av vaccinet som visar sig om ett par år och man börjar plötsligt inse att man inte borde ha varit så snabb med vaccinet?

Hur är det egentligen?
Enligt de läkare och s.k experter som var med i god morgon Sverige på TV idag, så finns det inte någon medicin som ger så lite ev. biverkningar som ett influensa vaccin, varför skulle jag inte tro på dem?
För att de är köpta av läkemedelsföretagen??

Jag är otroligt skeptisk mot det mesta.
patrikke varför frågar du om biverkningar när du sen inte tror på vad som sägs av "expertisen"?
patrikke, då förmodar jag att du aldrig tar en Alvedon eller Magnecyl, du tar aldrig en hostmedicin och inte en stelkrampspruta, av samma skäl som du inte tar en influensa vaccination, och vilken tråkig inställning att inte lita på vår sjukvård, i min värld finns inte ens tanken att någon skulle vara köpt, trots att jag själv är ordinerad en tablett, som är bland de dyraste i Sverige, denna tablett ville de inte skriva ut på grund av priset, men jag blev sjuk av det billigare alternativet.

Plavix heter den om du vill kontrollera.
Vilken är expertisen då, wacko?

Är det de "köpta läkarna eller de andra som påsår att vaccinet är skadligt och att det finns ett annat vaccin som inte tas in till sverige som inte är lika skadligt?
Fast de kan ju vara köpta de med??

Jag har varit med om många saker i sjukvården som gör att jag tvivlkar och misstror den, tyvärr!

Ähh, nu sover vi på det här och vaknar upp till en ny vacker dag med snödrivor för dörren så man inte kommer ut....
Ha,Ha Jag tro jag vänta tills frugan tagit sin. Överlever hon de första fjorton dagarna,så kanske jag testa.

Men det ska ju vara två omgångar.. Hur ska dom hinna med det? Spruta nr två blir väl lagom tills semestern då?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem