Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Vaxination

Vaxination

Ni gamla stötar på IS har ni funderat på att ta sprutan mot influlensan som kan drabba er,oss är det viktigt eller skiter vi i denna hysteri och låter naturen ha sin gång?
Antal svar på detta inlägg: 96
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa »

Den som inte vaccinerar sig är nog lite oförsiktig. Dels mot sig själv och inte
minst sin omgivning. Det är ju så smittor sprids. Vissa människor bryr sig inte.

Varför "tjura" mot att ta sprutan. Den är ju dessutom gratis. Men den kommer
på skattsedeln. Så helt gratis finns inget som heter.

Nu läser jag att man kan få huvudvärk och lite ont i armen som biverkning.

Jag har ont i benet utan att ha vaccinerat mig.
Men utan penicillin hade det nog varit värre.

OK! Man kan insjukna i "svininfluensa" och överleva. Då har man immunitet
resten av livet. Annars får man troligen vaccinera sig varje år.
Thomas!!
Det är ju så vaccin fungerar....
Leiake

Jag tror att detta är överdrivet en aning,det är nog inte så farligt som det påstås!!

Någon vill tjäna pengar på oss!! Ja skiter nog i sprutan!!
Annons
Någon vill tjäna pengar på dig när du dricker kaffe också Thomas, det resonemanget håller inte!
Ha,Ha Om det nu är så angeläget att folk ska vaccinera sig varför då inte börja i tid??

Jag har då inte sett till något vaccin ännu!! På våran vårdcentral.
I Skåne har de vaccinerat så många så vaccinet är slut, men de började med skolbarnen och riskgrupper, men det skall visst komma nytt i slutet av denna veckan!
Jaa bedöm själva . http://www.expressen.se/Nyheter/1.1752585/avled-tolv-timmar-efter-influensavacci
n

Sen vad det gäller att tro på läkare så vette katten hur dom tänker ibland , tidigare i år vad jag hos min läkare och klagade på hjärtat och andfådhet , jag fick 1 g Alvedon och stark medicin för magsår ( jag nämnde inget om ont i magen eller magkattar) ett tag efter det efter mycke pust o stånk osv så vissade det sig att jag hade blodproppar Ja det hade jag nästan gissat . så lita blind på en stackars stressad läkare är inget o rekomendara , jag kan tillägga att det är andra gången som jag har fått proppar och att han missade helt min dåliga lungkapacitet . Jag har nu en ny läkare . Tackar för det !!

Jag är mycke skeptisk till vaccinationen .
Fick första injektionen i dag så nu har jag sett den på hälsocentralen här!
Bea

Det var nog "staffettläkare" Du var hos tidigare,dom kan man inte lita på.

Ingarm

Förstå att du tog sprutan innan du läste ovanstående länk!
Thomas2< Nej nej det va min husläkare men med åren har han blivit en höna med av hugget huvudspringer bara runt i förvirring Ha ha , han vet absolut inte vad han sysslar med .
När jag fick höra andras skräck berättelser om vilka misstag han gjort tyckte jag att det va dags att dra .

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem