Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Vaxination

Vaxination

Ni gamla stötar på IS har ni funderat på att ta sprutan mot influlensan som kan drabba er,oss är det viktigt eller skiter vi i denna hysteri och låter naturen ha sin gång?
Antal svar på detta inlägg: 96
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa »

Hej igen patrikke,

Du missförstod mig nog.
Jag bryr mig inte om man vaccinerar sig eller inte för det är ett val som var och en måste få göra själva.
Det jag kommenterade var att jag inte förstår varför du ställer en fråga om biverkningar mm när du ändå inte litar på svaren du får. Av vem du får svaren verkar inte spela någon roll heller då du bara litar på dig själv.

Så här står det på smittskyddsinstitutets hemsida angående kvicksilver i vaccinet:
Det nya vaccinet innehåller kvicksilver. Är inte det farligt?
Vaccinet innehåller kvicksilver i så ytterst små mängder att det inte är skadligt för hälsan. Kvicksilvret används som konserveringsmedel för att motverka bakterier i vaccinet. Det försvinner ut ur kroppen med tiden och lagras inte. Mängden kvicksilver i en dos vaccin är betydligt mindre än vad man brukar få i sig genom maten under en vecka.
Ytterligare om vaccinationer. http://www.vaccinationsfaran.se/ Upp till var och en att bilda sig en uppfattning.
Läkemedelsverket har börjat lägga upp alla biverkningar av vaccinet mot svininfluensan som rapporteras. DN skriver att verket än så länge har fått in 190 rapporter från privatpersoner och sjukvården om biverkningar. Vanligast är smärta i armen, sedan feber, muskelvärk, magont, huvudvärk, yrsel och trötthet. Läkemedelsverket utreder också ett dödsfall som inträffade efter en vaccination.


Klippt direkt från dn.
Kanske vaccinet inte är så bra ändå??
Annons
Det är kanske lindrigare att få svininfluensan!!
Det var det jag ville få fram i början....
Tycker det blir lite hysteri et tag, sedan pengar till vaccinet, sedan är det inte så bra ändå.
Undrar om det verkligen ÄR testat??
Nu menar jag om det är testat innan det sprutas in i våra kroppar, eller om vi är försökskaninerna denna gång?
Tycker inte det är riktigt rättvist att inte visa hela artikeln, så här kan ni läsa vad som skrivs i nämnda artikel.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/190-tal-biverkningar-av-vaccinet-
1.979474

Kolla under mest lästa!
Ja tror inte att jag vill vara "försökskanin"
Inte jag heller, men jag skall vaccinera mig, och anser på inget vis att jag är försökskanin, jag har själv jobbat med kliniska prövningar, och har en god inblick i vad som krävs för att godkänna alla sorters medicin, kan lova dig att det är en betydligt större risk att stoppa i sig alla dessa bantningsmedel och naturmedel som säljs i hälsokostbutiker, där är kontrollen minimal!
Jag läste artikeln när jag tittade på blocket, per66.
Det var allt som stod där.

Det är väl inte meningen att man ska blir sjuk för att skydda sig mot en annan sjukdom??

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem