Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Vaxination

Vaxination

Ni gamla stötar på IS har ni funderat på att ta sprutan mot influlensan som kan drabba er,oss är det viktigt eller skiter vi i denna hysteri och låter naturen ha sin gång?
Antal svar på detta inlägg: 96
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa »

Många har ju sett på TV och blivit skrämda, den stora långa nålen som sticks in flera centimeter, säger dom. Även jag har reagerat som inte brukar vara rädd. Jag själv tillhör en riskgrupp. Så jag tog sprutan i fredags, det kändes ingenting av sprutan faktiskt, idag lördag känner jag ingenting
Detta är ett jippo!! Dom som är i risksonen skulle väl få vaccin först?? Men jag läste nyss i SMP att det var tvärt om!!

Dom "Friska" hade nu fått vaccin!! Risgruppen får väl vänta så få vi se om det blir någon över?
Dom fick inte så mycket vaccin ibörjan, dom trodde att det skulle ta slut. På min vårdcentral hade dom separerat in o ut gångar för att dom räknat med långa köer. Vi var 4 stycken som tog sprutan.

Ps. Vad gjorde dom friska på vårdcentralen egentligen???????? De hade ju fått en senare tid !!!!!!!!!!!!!
Annons
Varför är människan så naiv så man tänker att sådant här drabbar inte mig, och varför skall man alltid misstro myndigheterna, tusentals människor kommer att dö i onödan, iställer för att få en lite irritation i armen, ja jag begriper ingenting!



USA höjer beredskap mot svininfluensan

I USA har president Barack Obama beslutat att utbrottet av svininfluensa ska behandlas som en nationell krissituation. Syftet är att underlätta för planeringen om fler blir sjuka.

Beslutet innebär bland annat att man lättare kan öppna vårdinrättningar utanför sjukhusen, om det skulle behövas.

USA är drabbat av influensapandemin. Fall har rapporterats från 46 av USA:s 50 delstater, miljoner människor har insjuknat och mer än 1 000 personer har dött i H1N1-influensan.

Den vanliga säsongsbundna influensan brukar leda till omkring 36 000 dödsfall i USA varje år.
Om det nu blir så att många hoppar över vaccinationen, vad händer då med vaccinet?

Säljs det till terrorister, som senare använder det till kemisk krigsföring?
Klara de av att skrota vaccinet och ta hand om det på ett ordentligt sätt?

Varför tillverkade de vaccin med olika innehåll och prisklasser?
Jo, det ska bli en större klasskillnad än vad det redan är och de rika ska överleva.

Hmm, jag verkar vara söndagsbutter
Att börja vaccinera folk för minsta influensa virus leder bara till ett beroende av vaccin i framtiden.

Och hur länge kan vi åstadkomma nya vaccin mot dessa virus som dyker upp varje år .

Snart dyker det upp virus som vi inte kan skyddas oss emot... Då får vi gå igenom det utan vaccin.
Thomas2!

Nu börjar Obama bli orolig.

1000 människor har dött i USA. Det låter lite. Dom är ju 300 miljoner.
Det är nog en mediagrej. Men jag tar min spruta.

Jag hade troligen Hong Kong-influensa i yngre dagar. Den glömmer man inte.

www.e24.se/makro/varlden/artikel_1643049.e24
Tisdagen denna vecka fick jag mig en spruta i armen. Tisdag kväll kände jag lite ömhet. Likaså onsdag. Men nu på torsdag är det OK.

Man ligger inte på sidan och sover. Så mycket kan jag avslöja.

Nu har ju jag väldigt stora armmuskler. Är man lite spinkig och mager om armar
och ben,så kanske det ömmar mindre.

Men det var en obetydlig biverkan. För mig i alla fall.
Så se till att ni kommer iväg och får er spruta.
Samma här ! Fick en spruta igår (onsdag)
andra sprutan om 3 veckor !

Lite ömhet efter sticket när jag låg på den sidan.
i natt bara att vända andra sidan till !

Annars inga andra biverkningar än !
Värk vanlig biverkning av vaccinet
Feber, huvudvärk och trötthet hör till de vanligaste biverkningarna när du skyddar dig mot svininfluensan.

Tror jag avstå!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem