Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Boxer piratkort

Boxer piratkort


Hej alla TV-intresserade!

Nu har det gått en stund sedan dom nya systemen kom igång och fortfarande har ingenting hörts om piratkort som skulle kunna fungera ?

Hur svårt kan det vara att kopiera ut orginal avkodningen på boxerkort och bränna in den på ett nytt kort, och om inte det går, Vilket jag tror att det gör, varför inte "öppna" orginalkorten så att man kan se hela utbudet till en lägre kostnad?

Det som tidigare togs för givet, är numera en omöjlighet har det visats sig!

Finns det några som är insatta i ämnet som kan ge en vanlig dödlig lite information om detta? Varför händer det inget, och hur går det till ?

Jag vet att det kanske är en oetisk frågeställning för många, men om man betalar sin TV avgift i Sverige, så tycker jag banne mig att det räcker för att se dom kanaler som finns i nätet utan att behöva betala x-tra för allt utom 1,2,4,24

->/
Antal svar på detta inlägg: 69
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Att inte betala är väl ändå ingen lösning?

Att konkurrensutsätta kabelbolagen STENHÅRT vore väl bättre för konsumenterna.

Sedan glömmer många hur få vi är här uppe i norra europa. Vi ska nog vara glada för att vi har någon satelit-tv här uppe, med tanke på vad det kostar att skjuta upp en satelit.

Slutligen vill jag tillägga det att fildelningen har fött en generation med en sned bild på "mitt och ditt".

Man ska betala för saker och tjänster, det finns inget som är "gratis lunch".

Sedan har det fött en generation slöhögar (slackers) som inte vill och inte kan jobba för att de är för slöa och korkade.

Sedan rör sig diskussionen på detta forum ibland utanför lagens råmärken. Man får inte uppmana till olagliga handlingar eller planera brott heller för den delen.

Hälsn. Mr. 50-tal
1,2,4
ser man ju. hur man än bär sig åt, om det är digitalt eller analogt.
Att inte betala TV-licensen är ingen ny företeelse.
Men straffbart

Att få tillgång till andra TV-bolags kanaler
som är betalkanaler via
den Svenska TV-licensavgiften är ej möjligt.

Och kringår man abbonemangen så gör man förmodligen en kriminell handling och det är inget vi uppmuntrar här på IS
Att använda piratkort i dekoder har inte varit olagligt, har det inte kommit någon ny lag så är det inte olagligt nu heller.

Men därimot så finns det ingen kod att knäcka längre som det fanns för eftersom Viasat och comhem o de andra använder en ny teknik. Som fungerar annorlunda mot den gamla.
Annons
Esté Folous X. avkodning
Jag har parabol det funkar utmärkt.
om du vill köra din boxer kan jag gärna lösa problemet men
vilken boxer har du finns det Serialport din dosa?
alla kanaler sänder via england.
Jag har kontakter via england och det är dyr kostnad jag skall göra åt dig.
Rob
comhem kör som heter sitX4
viasat kör som heter sitV2
Mellan 2002-2004 så har ett mål varit uppe mot två peroner som
sålde utrustning.
och resultatet blev

Att sälja programmerade smartcard för avkodning av satellitsändningar är förbjudet.

Lagen är också tillämplig om man säljer programmerare och kort separat.

Det slår Linköpings tingsrätt fast i en dom.

Att sälja utrustning för avkodning av tv-kanaler är olagligt. Det har Göta hovrätt slagit fast i en dom.

Detta borde visa att ni är ute på lite lös grund.

och att vi här på IS inte skall befrämja till olagligheter.

mvh // göcke moderator IS
Göcke mycket riktigt Sälja är olagligt men inte att använda eller att inneha.

Men eftersom viasat och comhem kör med CAS 5 och troligen kommer gå över till CAS 7 så är det inte så mycket att oroa sig för, därför att ingen har knäckt de korten. Com Hem har varit sega på att inför CAS 5 men nu tror jag alla deras system har det.

Skillnaden är att förr så programmera man korten med olika koder för sändningarna. Men idag har korten processorer därför funkar inte det längre.
Käre Mr. 50tal
Det känns sorgligt att du redan via din signatur sätter dina fördommar i första rummet..
Själv är jag då kanske Mr 60tal då jag är född i början av 60talet.
Som far till tre ungdomar i åldrarna 14-18 år så kan jag säga dig att jag tycker du har en fullkomligt rutten syn på dagens ungdomar som kallar dom, citat: (slackers) som inte vill och inte kan jobba för att de är för slöa och korkade. Slut citat.
Men hallå!!! har du inga egena barn så kan jag förstå att du inte har en aning om vad du pratar om men har du egena barn så hoppas jag inte att du har den inställningen mot dom iallafall. Sen ska du veta att du som är född på 50talet inte har en aning om vad dessa ungdomar pratar om när det gäller deras sätt att se på tex upphovsrätt, politik och framtid. Själv är jag lyckligt lottad som fått möjligheten att jobba med ungdomar och lära mig förstå och respektera den generation som växer upp idag, ett råd till dig, ta och lyssna med båda öronen på dessa ungdomar istället för att säga att du själv är så präktig och vet hur allt ska vara, du har mycket att lära min vän.
Framtiden är dig snart förbi och dom "slöa korkade" undomarna kommer att bygga vidare på sin framtid från sina värderingar oavsett vad du tycker.

//Xirc
Lagar är till för att brytas? Tänk om alla skulle följa lagen helt har vi råd med sådan arbetslöshet
ni tycker säkert att det låter konstigt och vansinnigt,Men det skapar arbeten för människor sedan får man säga vad man vill.
Jo jag vet Rob, jag utbildade de första CANT teknikerna i Sverige
mm, så ... fram till nu så har man sett och hört en del.

Som du skrev Rob
Sälja är olagligt men inte att använda eller att inneha.

det finns en olaglighet här och det räcker
allt annat är nyanaser
Någon i denna kjedja gör något som är olagligt.

Jag tror inte heller att det går att göra allt idiotsäker.
så om någon knäcker så att det blir möjligt att..
så kommer det att göras.

Så om utvecklingen här blir samma som på filbytarsidan så kanske de redan hårdare reglerna i övriga europa kommer hit.

Sen förstår jag inte Reven
han menar väl bara när det gäller/drabbar andra, inte om det drabbar Reven själv, för då skulle han förmodligen gapa högt om rätts skydd och att det fanns lagar som skyddade honom,
Snacka om tunnelseende

ibland undrar jag om det inte bara är kortsiktig vinning som är den nya drivmotorn eller gynna dig själv och skit i andra

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem