Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Boxer piratkort

Boxer piratkort


Hej alla TV-intresserade!

Nu har det gått en stund sedan dom nya systemen kom igång och fortfarande har ingenting hörts om piratkort som skulle kunna fungera ?

Hur svårt kan det vara att kopiera ut orginal avkodningen på boxerkort och bränna in den på ett nytt kort, och om inte det går, Vilket jag tror att det gör, varför inte "öppna" orginalkorten så att man kan se hela utbudet till en lägre kostnad?
Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 69
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7

fajjer

kryptering cptd kallas det. och jag jobbar en kanal och vet vilken
koder.


Gösta:

Somna om och sluta dilla om saker du inte begriper dig på.
Godmorgon.
Krypteringen heter fortfarande viaccess, version 2 och ej cptd, som troligtvis är en term som du har drömt ihop Gösta.
Vidare så påstår du att jobbat på en kanal? Dom har inte den minsta aning om hur kodningen fungerar.
Inte ens ComHem, ViaSat, Boxer m.m. vet ens hur kodningen är uppbyggd.
Det är i princip bara dom som skapat kodningen som vet. Ingen som verkligen måste få veta, får heller inte veta.
Annons
ViaSat Och ComHem kör med Conax Cas5 eller något som bygger på RSA kryptering inuti Viaccess. Boxer kör med nå som heter NDS.
Gösta:

Nu öppnas möjligheten för dig att tjäna stora pengar nu när dom börjat släcka ner det analoga, du som vet koderna till Boxer. Kan du inte göra en krypterad fil och lägga upp den på din hemsida så att vi vanliga dödliga kan ladda ner den och programmera in den i våra p***tkort, mot en viss ersättning till dig förstås.
Christer:
Ja du mår tro att Gösta har kontakter. Jag har hört allt ifrån arbete på Big Brother-huset som tekniker, arbete inom både NASA, militären och SÄPO.
Småjobb Inom Kanal5 m.m. är ej ovanligt för honom heller. :)
Jag är så avundsjuk. Tänk att man vid en såpass ung ålder kan ha hunnit med så många stora arbeten som för andra kräver många år av erfarenhet för att ens få sätta foten innanför tröskeln.
Jag beundrar verkligen Gösta.. ;)

*Ej ironisk alls*
Slut att diskuterad.
Fajjer LÄGG AV jag har aldrigt sagt NASA du påstår..
LOL
hehe, den här är läst 3x "doftöverkänslig hela året", myggan

Sida:
« 5 6 7


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem