Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Boxer piratkort

Boxer piratkort


Hej alla TV-intresserade!

Nu har det gått en stund sedan dom nya systemen kom igång och fortfarande har ingenting hörts om piratkort som skulle kunna fungera ?

Hur svårt kan det vara att kopiera ut orginal avkodningen på boxerkort och bränna in den på ett nytt kort, och om inte det går, Vilket jag tror att det gör, varför inte "öppna" orginalkorten så att man kan se hela utbudet till en lägre kostnad?
Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 69
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Esté Folous X , det har blivit svårare jo.

Att det inte går att knäcka tror inte jag heller på.
men är det värt besväret.?

Jag är inne på något liknande.
Undrar nämligen om det inte borde gå att bara kopiera det Boxer kort man redan har ??
Har nämnligen ett kort, men skulle vilja ha en kopia av det till den andra TV'n så att man slipper att sitta och titta på alla jäkla dokusåpor som kärringen vill se......
Jag vet att man kan köpa ett "tvillingkort", men tycker att det blir lite dyrt med totalt 1000:- per år i kort avgifter samt 238:- i månaden.
Blir ju 1448:- dyrare per år, lite väl saftigt.

Svar till NordiCs

Precis!

Det är vad jag också vill göra! Jag betalar ju redan 350:-/månaden och jag har inte lust att betala över 1000:- bara för att få ett tvillingkort till sovrummet!

Vad göra ?

Jag har hört talas om att man kan "låsa upp" ett basic kort, så att den släpper igenom alla kanalerna, det kan ju inte vara så svårt, eftersom själva "avkodningen" redan finns på kortet ?

I så fall så kostar det 59:-/månad till Boxer, och det är lättare att leva med !

Sen så är det klart att man kanske köper 2 sådana, och lägger ner det dyrare, men det är ju en annan sak........

Till Göcke.

Jag tror nog att det är värt besväret, marknaden för dessa kort kan ju betecknas som ganska stor, och det krävs ju inte så mycket för att förstå att det går att tjäna pengar på det! Dessutom så har pengar inte alltid varit moroten för hackers! Utan det är väl mera att lyckas "knäcka" kodningen som är själva utmaningen!

Kolla bara på "DVD-Jon"

// Esté Folous X
Annons
Man kan ju också säga att det somliga skiter i får andra betala. :)
Med andra ord så kommer det nya motmedel.

Man kan också säga att det inte är ni som bestämmer vad saker och ting skall kosta, det enda ni behöver fundera på är om ni tycker det är värt priset eller inte! Om ni tycker att det är för dyrt skall ni inte köpa det heller.....eller sno det för den delen....
Nu när Viasat har bytt system, (NDS) och ingen har hackat conax, kanske vi kan förvänta oss
sjunkande priser för oss som betalar för abb.
Alla åtgärder som var nödvändiga, för at begrensa pirattittande kostade ju så otrolig mycket.
Nån som tror på sjunkande priser nu när alla som tittar betalar?
Ha hahahahahah.....näää lär garanterat gå åt andra hållet som allt annat....BLÅST på konfekten...))))
Jag vill bara svara alla moraltanter som gormar om mitt och ditt att så länge det inte är olagligt att använda piratkort så kan ni bara HÅLLA KÄFT!!!
Eric , ta och dämpa tonläget.
är det något som skall mästras här på forumet så
gör vi moderatorer det.

mvh // göcke moderator IS
"Vad göra ?

Jag har hört talas om att man kan "låsa upp" ett basic kort, så att den släpper igenom alla kanalerna, det kan ju inte vara så svårt, eftersom själva "avkodningen" redan finns på kortet ?"

Vart kan jag fixa det? Jag bor i Sthlm så gärna någon affär i city eller nått.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem