Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Boxer piratkort

Boxer piratkort


Hej alla TV-intresserade!

Nu har det gått en stund sedan dom nya systemen kom igång och fortfarande har ingenting hörts om piratkort som skulle kunna fungera ?

Hur svårt kan det vara att kopiera ut orginal avkodningen på boxerkort och bränna in den på ett nytt kort, och om inte det går, Vilket jag tror att det gör, varför inte "öppna" orginalkorten så att man kan se hela utbudet till en lägre kostnad?
Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 69
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Citat av Göcke Moderator: "ibland undrar jag om det inte bara är kortsiktig vinning som är den nya drivmotorn eller gynna dig själv och skit i andra".

Tyvärr är det den nya tidens anda och dagens samhälles medborgares högsta mål (tunnelseende!).

Solidaritet och gemensamt ansvar var något som begravdes på mitten av 80-talet.

Att det ska vara så svårt att förstå att allt hänger ihop. Smiter/fuskar en och det går bra, gör nästa det och nästa det. Var slutar det? Typ f.d. Jugoslavien, numera "Kaoisien" eller "Gangstistasien"....

Dags att vakna, kanske..innan bygget rämnar helt..

Till Xirc: Om du inte inser att den nya tidsandan är fel, då har jag inget mer att tillägga, för då är du dum på riktigt och inte värd att ödsla mer tid och ork på. Angående Mr 50-tal, namnet var menat som ironi.

Mvh Mr 50-tal
Göcke tror inte någon kommer lägga ork på att knäcka CAS 5 det har funnits ute nu sedan 2002 och ingen har knäckt det och går de över till CAS 7 inom något år så tror jag de flesta ger upp som ens kommer på tanken.
Xirc,

Bra talat!
Annons
Rob , kul att det har blivit svårare, det visar att man binder ris för sin egen dörr. när man inte vill vara med och betala.
Hej!

Det finns säkert redan men inte offentligt..

Kolla på flashbacks hemsida..

Hejsan hejsan.

Det är fantastiskt hur mycket åsikter som faktiskt tar plats här utan att man behöver beröra själva huvudtråden i ämnet ?

Var det inte en Moderator som en gång sa att man skulle hålla sig till tråden?

Alltså.

1. Finns det några kort ?
2. Kan man öppna ett boxerkort för att få tillgång till alla program?
(Då har man ju redan själva kodens avkodning på kortet redan)
3. Om det inte finns några kort, varför finns det inte det? Det här är ju en grej som intresserar hackare och andra över hela världen, och än så länge så har väl det mesta gått att knäcka!
Esté Folous X
Jag tror att vi redan har gett dig ett svar på detta i Rob's
förklaring.

Till Esté Folous X

Om du nu tycker att det verkar så enkelt... varför löser du inte det själv???

Eller för att citera dig:
"Hur svårt kan det vara att kopiera ut orginal avkodningen på boxerkort och bränna in den på ett nytt kort, och om inte det går, Vilket jag tror att det gör, varför inte "öppna" orginalkorten så att man kan se hela utbudet till en lägre kostnad"

Du kan ju höra av dig när du löst det

Hej Göcke.

Det tror jag inte alls att han har gjort! Det enda han har sagt är att Viasat och Comhem har ett nytt system och använder sig av processorer på korten, vilket är en väldig skillnad på tidigare generationers kort!

Men vad är det för svar ?

Jag frågade om Boxer!

Dessutom så frågade jag om man inte kan "låsa upp" dessa kort?

Är det verkligen så att dom har lyckats att göra ett kort och ett system som är omöjligt att hacka ?

Det tror jag inte på..............
Jag förstår dig Göcke, men om vi alla följer lagar vad skall vi då skriva om här? Detta har ju satt fart på denna sida eller har jag fel? Skriv om mat eller något annat då händer inte mycket här
Detta är underhållning =D

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem