Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Boxer piratkort

Boxer piratkort


Hej alla TV-intresserade!

Nu har det gått en stund sedan dom nya systemen kom igång och fortfarande har ingenting hörts om piratkort som skulle kunna fungera ?

Hur svårt kan det vara att kopiera ut orginal avkodningen på boxerkort och bränna in den på ett nytt kort, och om inte det går, Vilket jag tror att det gör, varför inte "öppna" orginalkorten så att man kan se hela utbudet till en lägre kostnad?
Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 69
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Eller så byter man system helt ,
så konsumenten måste byta/köpa ny utrustning.

Det är bara att se bakåt i tiden så ser man att,
allt går hand i hand.

Nu har vi fått den extra kopierings-avgiften,
nästa blir väl att man måste byta dekoder för film-avkodningen.

Jag har bara lust att skratta åt eländet.

Och tro inte att kostnaden för ett nytt system avskräcker
marknadskrafterna. de vill ju tjäna på konseptet.

Och ser de att det läcker som ett såll, så byter de gladeligen.
När vi sedan har gått över till ren digital distrubution så
kommer det att vara ytterst lätt för marknadskrafterna att
styra oss i den riktning de vill.
Fajjer:

Jo, någon roll måste det spela. När nya hackade koder släpps, så släpps de åtminstone inte på några öppna forum.


loan:

Menar du allvar? Isf kan jag hjälpa dig... men inte över IS.
lol, nej min vän, det var bara vanlig sarkasm. Förlåt mig, det bara blev så, I'm sorry.
Annons
loan:

Ok!
Skulle vilja fråga Mr. 50-tal, Hur gammal är du? Hur mycket tjänar du på ett år? Dessa frågor kan verka lite väl personliga för att besvaras på ett public forum, men jag kan själv säga att jag är 17 år gammal och inte tjänar ett öre. Jag lägger 7 timmar om dagen i skolan och tar sen hem ett par timmars arbete i läxor och alldrig får jag en krona, jag skulle vilja möta den vuxna människa som är beredd att lägga ner så mycket tid utan att få något tillbaka. ett argument du skulle kunna komma med skulle ju vara att jag får min lön i form av en god utbildning men med dagens arbetslöshet så kvittar det nästan hur välutbildad du är finns det inte jobb så finns det inte vilket gör att min utbildning inte är värd särskillt mycket. Det handlar inte för mig om det är värt att betala för eller inte eftersom jag inte har någon möjlighet att göra det iaf, utan det handlar om tycker jag att andra personer i min ålder ska få alla de saker som förnekats mig bara för att deras föräldrer tjänar mer pengar fastän vi lägger ner nästan exakt samma mängd tid och (då man får hoppas skolorna i sverige följer läroplanen) nästan exakt samma arbete.
tja! ät avkodnigen löst till det nya boxer kortet är intresserad att köpa ett..
eller vet någon nån forum eller hem sida som man kan ta reda på mer info..
Johannes:

Klipp dig och skaffa ett jobb. Det finns alltid jobb för den arbetsintresserade. Med lite kreativitet kommer man långt.
Los Lovos Mitt hår är typ 2mm långt och då jag inte vill likna någon skinnhead så tror jag att jag struntar i ditt råd att klippa mig. Men nä man kommer inte särskillt långt med någon kreativitet komunerna lottar ut jobben och jobb från privatpersoner är nästan omöjlig att få om man inte känner någon som känner någon, har försökt att få jobb på nästan varenda krog som diskare och i varje butik för diverse jobb men där var alltid fullt jag menar det är tom nästan omöjligt för en person att få en prao plats mitt under skolgången, tro inte att jag inte försökt få jobb för det är vad jag alltid lägger de första 2 veckorna under sommarlovet på men tyvärr så verkar det bara bli färre platser varje år.
Johannes. jo då det finns jobb,bygg dej ett stånd och sälj lemonad åt törstiga människor,ställ dej i rusningstrafiken (hur det nu kan heta så när allt står stilla?)och agera fönsterputsare åt jäktade bilister,sälj jultidningar,plocka bär,eller kom upp till norrbotten och plocka hjortron,jäkla bra förtjänst.så jobb finns bara man är kreativ,själv så vill ja absolut inte ha ett jobb
Jag är så gammal att jag var med på den gamla goda Filmnet
-idag Canal Digital- tiden då det byggdes närverk för kodknäckare. Efterhand ramlade s.k. nycklarna in på nätet och sen var det bara att slå in dom med fjärrkontrollen. En rolig tid må ni tro.
Det som slår mig nu är att nätanvändarna blivit så laglydiga. Nätet var ju till för att ge och ta den information som passade utan några som helst begränsningar. På gott och ont!
Den enda avkodning som nu funkar ifall man vill vara olaglig är att använda datorn och ett speciellt kort sen är det som förut med den skillnaden att det här är mycket krångligare.
Det är inte speciellt roligt heller, men för den intresserade lärorikt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem