Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Boxer piratkort

Boxer piratkort


Hej alla TV-intresserade!

Nu har det gått en stund sedan dom nya systemen kom igång och fortfarande har ingenting hörts om piratkort som skulle kunna fungera ?

Hur svårt kan det vara att kopiera ut orginal avkodningen på boxerkort och bränna in den på ett nytt kort, och om inte det går, Vilket jag tror att det gör, varför inte "öppna" orginalkorten så att man kan se hela utbudet till en lägre kostnad?
Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 69
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

moski Hela marknadsiden med lemonadstånd är att gulliga småungar lockar kunder något finniga tonåringar inte lyckas alls lika väl med, jag säljer faktiskt jultidningar hur patetiskt det än kan låta när det kommer från en kille som om ett halvår fyller 18. jo jag har hört om bärplockningen men det är transportationen som är problemet där vi har inga närbelägna bär ställen iaf inga som hyser sådana kvantiteter som krävs för att kunna göra någon förtjänst, ej heller tror jag att man tjänar så mycket på bärplockning att man har råd att hyra ett rum beläget i norrbotten eller för den delen någon annan stans heller.
Johannes:

Med risk för att verka dryg, jag har bara behövt öppna käften och säga "fan, jag skulle behöva ett jobb" så har erbjudandena kommit som ett brev på posten. Nu vet jag inte var du bor, men här i Stockholm finns det jobb ska du veta. På mitt nuvarande xtraknäck sparkar vi oduglia människor på löpande band. Det är en ständig brist på arbetsdugliga bra människor.
Los Lovos:

Äh dryghet är bra,Men själv har jag gått runt i veckor och sagt att jag behöver ett jobb men erbjudandena har tyvärr uteblivit. Hur menar du med arbetsdugliga, jag är inte främmande för hårt arbete men det är ju knappast lönt att gå nån slags arbetsförberendande kurs för ett sommarjobb eller?

Det har alldrig varit så för mig att jag inte vill betala för de filmer jag ser och det mesta av pengarna jag tjänar går till fim, musik och dataspels branschen (även om jag tycker att de tar allt förmycket betalt) jag skulle gärna betala men problemet är ju att jag inte tjänar några pengar, Det jag anser fel i piratkopiering är de som tjänar pengar på det eller de som har pengar men vill spendera dem på andra nöjen som inte går att få gratis.
Annons
Johannes:

Som sagt, jag vet inte var du bor, på vissa orter är det ju rätt kört. I storstäderna finns det alltid jobb.

När det gäller film å musik kunde jag inte bry mig mindre om du tänker betala eller inte. Jag betalar mycket sällan för detta. För mig är det en princip sak, jag själ inte jag kopierar - mycket stor skillnad. Anledningen till att jag kopierar är inte att jag inte har råd att köpa, utan att jag tycker att det är dags att branschen revolutioneras. Om fler och fler bara kopierar så måste de tänka om. Upphovsrätten som den ser ut idag fungerar inte.
Jag kan inte heller se det som stöld iaf då jag inte hade köpt filmen/låten iaf så då har de ju inte förlorat något.

Jag vet inte så mycket om upphovsrätten men personligen tycker jag att distributionen kunde förbättras avsevärt gjorde upp en kostnadskalkyl på hur mycket en artist skulle tjäna på att strunta i manager och allt, hyra en studio spela in plattan och distribuera den på internet. prisdet per skiva skulle bli typ 20 kr men jag minns inte hur många som då köpte eftersom internet kan nås från hela världen kanske jag borde räknat med många fler köpare än jag gjore minns inte heller vad det kostade att hyra studio eller hur lång tid det tog att göra en skiva.

kanske kunde filmen gå samma väg jag har inte ork nog att ta reda på vad allt kostar då man gör en film och dessutom skiftar det så mycket från film till film att man nog hade fått välja en film och sen räkna utifrån den.
Föresten var det någon här innan som undrade var man kunde få info om piratkort och sånt, själ kollar jag alltid piratbyråns forum om jag undrar nått.

www.piratbyran.org
OK, Datanörden, jag är dj-ligt intresserad av att få tillgång till avkodat/kodat kort som man kunde köpa tidigare via webben! Inser att det inte är billigt & att det är engelsk teknik, men....

går att kopera funkade kort med ab.
Grattis Gösta, då är du den enda i hela sverige som kan kopiera ett boxerkort och få det att fungera. Jag skulle tro att nu när dom ska börja släcka ner det analoga så sitter du i en guldsits, skulle tro att du kan tjäna flera miljoner bara på nån månad. Jag bugar och krälar i stoftet...................
Gösta:

Du låter så bekväm nu. Men livet är ej alltid så lätt som man vill att det skall vara.

Inte nog med att viaccess är avkrypterarnas stora skräck.
Man kan dessutom ej kopiera ett befintligt abonnemang eftersom att ingen ens har lyckats lösa hur det chips som finns på kortet fungerar.

De personer som försöker att avkryptera står som stora frågetecken.
Den kryptering som ComHem, ViaSat, Canal Digital m.m. använder sig i dagsläget är mycket högre en den kryptering som den svenska militären använder sig av för kryptering av sin känsliga information.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem