Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Ny dator

Ny dator

Nu har tyvärr min stationära dator gått hädan,den levde i en dryg månad med nytt nätverkskort så det är väl dags för mig att köpa en ny så jag skulle vilja ha tips om bra datorer...att lämna in den insomnande datorn tror jag inte lönar sig,jag misstänker att det är hårddisken som har lagt av och en ny kostar från 600 kr och uppåt och sen så tillkommer arbetskostnaden så då är jag säkert uppe i ca 2000 spänn...och sen fortsätter den att strula och då måste den lämnas in igen..är verkligen possitiv som ni hör Använder bara datorn till surfande och att spela musik och jag har mycket musik också,har inga andra behov egentligen och jag kan tänka mig att lägga ut 5-6 000 kr...Packard Bell,hur är dom?
Min döda dator är ju kanske 6 år så den har väl gjort sitt.
Använder min bärbara tills jag har köpt en ny stationär..och anledningen till att jag vill ha en stationär dator igen är att jag har svårt för bärbara datorer,fast jag har haft denna i 2 år så gillar jag den inte
Alla tips tas emot med tacksamhet.
Antal svar på detta inlägg: 75
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Musiken som du nämner, är det CD-skivor du spelar på datorn eller är det musik du har på hårddisken? Spelar du upp direkt i datorn eller har du datorn kopplad till en AV anläggning?
Hur död är den?

Vad händer när du startar den exempelvis? Lyser något? Surrar något?

Till att börja med.
Jag har musik på hårddisken,eller nu har jag ju den på en extern hårddisk..har ju fört över den på en extern sådan eftersom jag är mest rädd om musiken..får ju mycket musik skickad till mig av vänner och det är svårt att hitta vissa låtar på nätet.

Den går igång men sen är det stopp..kommer inte ens till uppstarten utan det enda som kom upp när jag startade den samma dag som den la av var där det står lite om datorn,en svart ruta men vit text..sen blev den tyst och kom ingenstans alls..när jag slog på den den dagen så pep den bara till och så blev det tyst...datorn lyser men det är det enda.
Annons
Du kan köpa viken dator du vill av följande. Se bara till att den har Windows7.

http://www.siba.se/Products/Section.aspx?id=4543159
Kan även tala om att när jag testade att sätta in XP-skivan så hände det ingenting,den snurrade inte ens..det lär om den men bara just som jag satte in skivan och stängde luckan,sen blev det tyst
Bifogar en fil som visar på ett ungefär hur sidan ser ut som kom upp,där den stannade och jag inte kom nånstans..nu kommer jag inte ens till den sidan.
http://hem.passagen.se/ingedm/irl2000/dator2.jpg
Ja Fujitsu känner jag till eftersom jag har det märket på den bärbara men hur är det med Packard Bell?..HP är jag skeptisk till eftersom det är Compaq som tillverkar dom,eller tvärtom...
Och hur är SIBA som företag,alltså att skicka efter saker från dom? Har varit inne på SIBA och kikat lite också. Vi har ju Elgiganten,OnOff och Expert i Luleå,av dom stora kedjorna,sen har vi ju en massa små datorföretag/tillverkare men då blir ju priserna lite dyrare också.
Här har jag handlat ett flertal gånger och aldrig några problem.

http://www.misco.se
Olivia60
Om Du vill ha en dator som inte ger dig några problem, är snabb och rolig att jobba med föreslår jag en MacBook. Apple är visserligen något dyrare en PC/Laptops med Du får kvalitée och slipper krångel. Windows ger dig många problem och du vill väl inte ägna tid åt att lösa problem som ligger i själva OS.
Kan med fördel köpas direkt från Apple http://www.apple.com/se/macbook/
Hon vill ha en stationär dator för 5000-6000kr.....................


"Använder min bärbara tills jag har köpt en ny stationär..och anledningen till att jag vill ha en stationär dator igen är att jag har svårt för bärbara datorer,fast jag har haft denna i 2 år så gillar jag den inte"
Det kan vara batteriet.
Öppna burken och på moderkortet sitter ett knappbatteri. Peta bort de och köp ett nytt, kostar mellan 20 - 40 kr. Nej man behöver inte vara en tekniker för att klara av det. Vad har du att förlora?
Oavsett vilket plocka ur din HD.

Provade öppna din sida men båten har en uråldrig webbläsare. Nätet är mer levande än en död häst men inte mer.

Skriv ner texten OM du mot all förmodan får fram den igen. Värdeful info?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem