Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ny dator

Ny dator

Nu har tyvärr min stationära dator gått hädan,den levde i en dryg månad med nytt nätverkskort så det är väl dags för mig att köpa en ny så jag skulle vilja ha tips om bra datorer...att lämna in den insomnande datorn tror jag inte lönar sig,jag misstänker att det är hårddisken som har lagt av och en ny kostar från 600 kr och uppåt och sen så tillkommer arbetskostnaden så då är jag s...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 75
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Se på fan..med ett annat tangentbord så funkade det..kom in i bios
visste ja väl

då skall du se om den hittar hårddisken också i bios
Min idol ..jaha..och vad kommer att ske härnäst då?..vad ska göras eller testas?
Annons
hittar den hårddisken i bios , är det inte kört, men diskpartitionen kan vara trasig i bootsektorn, men det är steget efter detta , hoppa ur bios och låt datorn bara starta , så får du se vad den säger sen
Jag är nu på en flik som heter Main...sen finns det ju advance,security,power,boot och exit..ska jag gå på nån av dom likarna eller stanna kvar i Main? Nu tar det tid att svara för nu kör jag utan musmanvänder bara styrplattan och den är jag inte van
du skall bara gå ur bioset , det brukar vara menyn längst till höger i bios
utan att spara endast quite
Nä här händer det ingenting alls..jag får upp samma sida där det står Intel men sen är det stopp.
såg du om hårdisken hittades i bios?
syns den inte där , är det troligt att hårdisken är kapput
eller som sagts att backupbatteriet är helt slut, jag tror på det första
Jag må vara från Norrbotten och dum i skallen men ska det stå nånstans eller hur ska det stå om den hittar hårddisken?
hittar den inte disken , står det inget om ide ata diskar

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem