Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ny dator

Ny dator

Nu har tyvärr min stationära dator gått hädan,den levde i en dryg månad med nytt nätverkskort så det är väl dags för mig att köpa en ny så jag skulle vilja ha tips om bra datorer...att lämna in den insomnande datorn tror jag inte lönar sig,jag misstänker att det är hårddisken som har lagt av och en ny kostar från 600 kr och uppåt och sen så tillkommer arbetskostnaden så då är jag s...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 75
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

kan du inte boota från cd-n
så behöver ju inte hårddisken vara trasig
all din information kan ju finnas kvar

kommer du in i bios
Jag har testat att trycka på alla tangenter jag kan komma åt..hur bär man sig åt att komma in i bios då?..säkert nån f-tangent eller?
Kom på en sak nu helt plötsligt..tangentbordet funkar inte när jag slår på den stationära datorn men jag testade då i söndags med min externa hårddisk som jag satte in i usbuttaget och då funkade tangentbordet som det ska så summan av kardemumman är att tangentbordet inte funkar med den stationära när inte den datorn funkar..nu blev det rörigt
Annons
ja nog gör du saker invecklat

t.ex. F2, F12, Delete eller Esc mfl beroende på vilket bios som används
trycks vid starten av datorn
men det förutsätter att datorn kommer så långt, gör den inte det, då kan du inte gå vidare

Jag skriver som det kommer upp i skallen och då blir det rörigt men tycker själv att det låter bra

Jag ska testa i morgon för nu är jag för trött,och se vad som kommer upp om jag får upp nåt..pojken blir inte glad om min dator blir fixad eller om jag köper en ny dator för han har nu "lånat" min nya skärm och den lär jag väl aldrig se mera ..är så lustigt egentligen för hans dator gav upp i mitten av juli och det är nog samma fel på hans men eftersom han spelar mycket onlinespel så beställde vi en ny dator åt han och det var ett stort sjabrak kan jag tala om...inga problem att göra av med pengar precis



Jag tro det är samma fel som jag hade på min HP. Moderkortet med integrerad grafik.
Dyrt. Min CD ville med REcowery,n Men kunde inte.
Det enda som kommer upp på min skärm när jag startar datorn,och då spelar det ingen roll vilken tangent jag trycker på(och som jag skrev tidigare så verkar inte tangentbordet funka med datorn just nu när inte datorn funkar som den ska) det är en blå skärm med texten: Intel Inside Pentium 4 i deras logga och längre ner står det Intel Desktop Boards eller nåt sånt..går ju så snabbt så jag hinner ju knappt läsa men jag kommer bara dit och sen är det stopp men vi har inte testat med nån hårddisk än,pojken skulle fara och hämta en idag men det blev inte så..
Jag får vänta och testa med en annan hårddisk och det blir nån gång efter helgen.
Olivia60 !

Hur "fixar" du din profilbild i den storleken.

Jag är nyfiken. Minst sagt.

Ja skulle byta profilbild igår men den var alldeles för stor så jag fick förminska den med Paint..trodde ju inte att den skulle bli så stor som den blev
leiake!

Man fixa ner pixlarna i bilden,sedan spela det ingen roll hur stor bilden är!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem