Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ny dator

Ny dator

Nu har tyvärr min stationära dator gått hädan,den levde i en dryg månad med nytt nätverkskort så det är väl dags för mig att köpa en ny så jag skulle vilja ha tips om bra datorer...att lämna in den insomnande datorn tror jag inte lönar sig,jag misstänker att det är hårddisken som har lagt av och en ny kostar från 600 kr och uppåt och sen så tillkommer arbetskostnaden så då är jag s...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 75
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

PonGot ; säg inte för mycket, jag har redan reparerat 2 macbook i denna vecka

ingen elektronik är felfri den kända badkars illustrationen är välkänd överallt.
hög dödlighet i börgan och slutet
du kan få hjälp med diagnos den dagen din hårdvara rasar det är tex samma hårdiskar i en mac som i pc

ha en bra kväll

här är det hjälp för mac användare
http://korturl.se/fckw

om olykan är frame
Göcke
Då har tyvärr dessa användere lässvårigheter. Visst en HD kan gå sönder. Det hände min MacBook Air i vintras under en flygresa men det var ju enkelt att ställa diagnosen och köpa sig en ny HD som jag installerade själv. 630 kr kostade HD.
Diagnosen ställdes på ca 3 minuter.
alla är inte så duktig som du PonGot , språk kan vara ett hinder tex.
den svenska sidan har tex inte funnits så länge, men mac är ju proffs på sina prylar, så de kan ju lyxa till det med god service.
Mac är ju mac i alla väder.
Annons
Du är duktig du PonGot. Tänk om alla hade dina kunskaper, då hade världen sett annorlunda ut.

Sen är ju inte alla gjorda av pengar heller. "det är typ bara att fixa en MacBook". Vilket resonemang!?

Kör ditt race på nåt Macforum istället så kan Windowsanhängarna vara här på IS.
JonahHex
Sarkastisk kan man tydligen vara. Ägna dig åt ap-tid då det verkar passa.
får nog hålla med, köpte ganska nyss en MacBook Pro som jag använder som enda dator. Funkar kanon, lättinstallerad, logisk och åtminstone hittills mycket pålitlig.
Köpte också en Time Capsul som mer eller mindre installerade sig själv.

Tyvärr dyrare än PC men den tid jag sparat på krångliga konfigurationer är värdefull den med.
Ångrar att jag inte gjort detta tidigare.

/B
JonahHex , om jag nu hade pengarna , så låg nog en mac gött i handen.
handhavande mässigt så är de outstanding. det är bara att köra.
så där har inte PonGot fel.
Här fick man tydligen mothugg.

Okay det får man väl ta. Har aldrig testat en Mac och kommer med all säkerhet aldrig att testa.

Sen så... Ah varför lägga ner tid när man ändå får skit.
Det finns väl inget i stadgarna för IS som säger att man måste vara PC/Win användare för att vara reggad på IS. @JonahHex hur kan du uttala dig om Mac när du aldrig kört nån. Inte särskilt genomtänkt inlägg.
Jag själv har många års erfarenhet av såväl PC som Mac så jag vet åtminstånde vad jag talar om.
PonGot!

Nu har jag köpt nya grejer. Men mina inlägg på IS blir inte bättre.

http://tinyurl.com/2w8okoo

Vad gör jag för fel. Jag har pro. 12-core.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem