Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Ny dator

Ny dator

Nu har tyvärr min stationära dator gått hädan,den levde i en dryg månad med nytt nätverkskort så det är väl dags för mig att köpa en ny så jag skulle vilja ha tips om bra datorer...att lämna in den insomnande datorn tror jag inte lönar sig,jag misstänker att det är hårddisken som har lagt av och en ny kostar från 600 kr och uppåt och sen så tillkommer arbetskostnaden så då är jag s...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 75
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Olivia60

Hur hitta du hårddisken i bland allt skit i en dator??
Den bara finns där ..den var lätt att hitta för den är det första jag ser när jag öppnar datorn,förutom alla små kablar i alla regnbågens färger
Thomas2!

Aha! Det skall jag testa. Hoppas inte mina "pormaskar" syns.
Annons
Det är kul att leka med bilder,det finns så många program som är gratis som man kan använda för redigering,en del är svåra att förstå än andra...tycker jag.
Olivia60!

Jag tycker alla bildredigeringsprogram är dåliga.

Det kvittar hur jag jag gör så ser jag lika gammal ut.
Jag har försökt med bara 4 pixlar.

Men då blev det i "suddigaste" laget Minst sagt.
Min kompis mailade och frågade mig var det var för bild på
en " äng med betande kor " som jag hade skickat.
tror att ni har kommit ifrån ämnet

som jag skrev tidigare, det är ingen ide att byta hårddisk om ni inte kan komma in i bios ,
för byter ni hårddisk måste ni instaler nytt os ,
och startade den inte från skivan tidigare,
så måste ni in i bios för att sätta bootordningen till att starta från cd läget

så gör inte jobbet mer kompicerat än det är.
Ja det lät ju jobbigt så då är det egentligen ingen idé att ens försöka installera in en ny hårddisk,annat än om jag lämnar in den för rep och betalar en massa pengar för det..kanske blir billigare i längden att köpa en ny dator då?
Risken är väl stor också att en reparerad dator kanske fortsätter att gå sönder,eller att det är andra delar i den som lägger av,iofs så kan ju även en ny dator lägga av men då har man ju iaf garanti på 1-2 år...jag lämnade in den stationära för 2 år sen för jag hade formaterat om den men fick inte ordning på ljudet hur jag än försökte och bara den hjälpen kostade drygt 900 kr.
Olivia. Nu har du fått så många tips att du snart inte vet vad du fråga om.

Mitt råd att avlägsna HD var i slutskedet då du köper en ny burk.

Back to basic. Gör som jag som är en riktig latsäck, ta det enklaste först.

Sätt tillbaka Hd / Byt batteri och skriv ner vad du får fram på skärmen.
Då kan vi se vad som eventuellt felar och eventuellt hjälpa dig den vägen.

Göcke är nog som jag en riktig latsäck med mer erfarenhet än jag har (tyvärr).
Jodå,nog vet jag vad jag frågade om,än så länge så länge som inte tangentbordet funkar ihop med datorn så kan jag inte göra nånting..jag har satt i ett nytt batteri,hårddisken är tillbaka inne i datorn och vi testade att sätta igång den..den pep till och sen hände ingenting annat och det enda som kommer fram på skärmen är det jag skrev i ett tidigare inlägg på em..nånting med Intel Inside och Intel Desktop Board
har du något annat tangentbord att testa med
utan tangentbord så funkar det ju inte heller.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem