Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldtäktsmän

Våldtäktsmän

eftersom tråden *våldtäktsmän* RADERADES?
tas det upp igen.
det har ökat. kvinnor och barn är rädda, arga, förtvivlade över
att detta sker,
tydligt är också mäns oförmåga att hindra det
Vi måste skydda oss från överfall, slåss för rätten att gå ut fredade!
era mammor är rädda!
era döttrar är rädda!
era fruar, flickvänner är rädda!
min syster, mina vänner. ALLA kvinnor jag känner tycker mer och mer illa om män.
istället tycks män skydda varandra.

http://www.aftonbladet.se/
Antal svar på detta inlägg: 101
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Nästa »

hello rob

våld är hemskt mot ALLA.
hoppas du förstår att jag anser att vi alla ska älska varandra?
var får du din siffra ifrån?
kom gärna med en länk som bevis.
alltid intressant med nyheter, fakta.
det är precis ditt jag vill komma våld är hemskt mot alla oavsett om det är en kvinna eller man som blir utsatt.
Gå in på BRÅs sida och läs.
rob

svenska BRÅ = SVERIGE
WHO = HELA VÄRLDEN
FN avger rapport nästa år
viss skillnad.
Annons
det står i artikeln att FLER kvinnor än män dör...
i hela världen.
Men i artikeln har de ju även räknat aborter som kvinnovåld. Ärligt? Hur många tror du verkligen tar reda på fostrets kön och sedan gör abort? 80 miljoner? Det verkar det ju vara om man ska tro på artikeln. När artikelförfattaren uttrycker sig så suspekt så betvivlar jag genast hurvida övriga fakta i artikeln stämmer.

Sant är ju ändå att kvinnovåldet i Sverige ökar, och faktiskt alla våldsbrott. Samma problem som beskrivs i tråden Noll tolerans. Sant är även att kvinnor har en sämre status i somliga länder jämfört med Sverige, men om man sätter invandringen i samband med ökat kvinnovåld blir man anklagad för rasism, så det har jag inte tänkt att göra.
Och eftersom tråden från början handle om sverige så är BRÅs statistik mer intressant än en rapport från FN och WHO.

Det finns massa brister i den där artikeln som Wicked påpekar så ser de abort som kvinnovåld, något som kvinnor i världen har kämpat för att få lagligt och kämpar för än idag. sedan är det inte färsk statestik den räknar från förra århundradet när kvinnor inte hade mycket rättigheter. Sedan vet man inte heller hur mycket de 60 författarnas egen åsikter påverkar rapporten.
rob

det jag vet från dessa länder, är att kvinnorna går på ultraljudsundersökningar, är fostret kvinnligt, görs det abort.
finns rapporter om detta.
jag har dessutom sett dokumentärer om detta på TV.
läst i olika tidningar m.m
sedan *parar sig* dom igen tills det blir ett foster av manligt kön.
eftersom dom vet, att i deras land, är mannen mer värd.

annars är jag för abort, och för att Kvinnan SJÄLV ska få bestämma över sin egen kropp.
men somsagt, i många länder kan MAKEN i familjen bestämma över om frun/kvinnans kropp.
urk!

kan hålla med om att *abort frågan* i artikeln, är jag själv lite osäker på.....

men 60 olika författare som gjort dessa otroliga undersökningar, kan ju inte ha helt fel.
något i rapporten är oroväckande.
eftersom det säkerligen har kontrollerats med fakta.
tror inte dom ger dessa siffror på måfå,
det är förbjudet enligt lag. (läs gärna lagen om journalistik)

är övertygad om att dessa människor blivit HÅRT ifrågasatta redan. och därför behövt bevisa detta med ytterligare rapporter.

alla aborter registreras,
kvinnligt eller manligt kön registreras det med.

dessutom var detta en kortfattad ARTIKEL, det är omöjligt att skriva längre när själva rapporten är 335 sidor lång.
det är ju en hel bok.

dessutom är det magstarkt att våga ifrågasätta WHO och FN.
skulle dom ha fel? jag tror inte det.
men självklart ska man ifrågasätta, om man är osäker.
då är mitt råd att göra en EGEN undersökning om andras fakta
och att läsa HELA rapporten på 335 sidor, samt då även kontrollera ALLA namn som varit med.
kontrollera alla siffror
undersök om dessa siffror stämmer med landet/länder det gäller.
helt enkelt, göra en egen undersökning.

lämnar detta ämne nu.

mvh/ trevlig helg
m0zQit0z:

Djur parar sig, människor har samlag/sex. Vad försöker du säga när du med retoriken i det du skriver om jämställer människor i "dessa länder" med djur?
los lovos
jag använde fel ord under stressad nattmössa.
självklart är vi människor djur. *fniss*

((ironi))
Herregud, vad är det jag ser? :( http://www.expressen.se/index.jsp?a=474206

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem