Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldtäktsmän

Våldtäktsmän

eftersom tråden *våldtäktsmän* RADERADES?
tas det upp igen.
det har ökat. kvinnor och barn är rädda, arga, förtvivlade över
att detta sker,
tydligt är också mäns oförmåga att hindra det
Vi måste skydda oss från överfall, slåss för rätten att gå ut fredade!
era mammor är rädda!
era döttrar är rädda!
era fruar, flickvänner är rädda!
min syster, mina vänner. ALLA kvinnor jag känner tycker mer och mer illa om män.
istället tycks män skydda varandra.

http://www.aftonbladet.se/
Antal svar på detta inlägg: 101
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Nästa »

wicked & los lovos (för 2:a gången)

läs sid 1 i denna tråd !

och varför ni tvunget MÅSTE debattera med mig,
vet jag inte.
det finns säkert ANDRA ni kan prata/skriva med/till??

((börjar förstå varför inga tjejer vill vara på det här forumet))

detta kom tyvärr utanför tråden IGEN

Jag förstår inte hur man kan vara i en debatt och sedan utesluta andra från att ha tillstånd att kommentera ens inlägg? Då borde man inte debattera alls. Dessutom är jag tjej och jag trivs utmärkt på IS.
m0zQit0z:

Ehh .. hur du får det här till en genusfråga övergår mitt förstånd. Du får räkna med svar när du skickar ut kontroversiella inlägg, oavsett om du gör det på skämt eller inte. I text är det svårt att avgöra om någon skämtar eller inte.
Annons
Som vanligt - som ni kanske vet - har jag enkla och logiska svar på det mesta.
Så även nu:
Fjäska inte med våldtäcktsmän - och framför allt inte med pedofiler.
Sätt dom på Kumla - Tidaholm - eller någon annan hård anstalt.
Då får dom veta att dom lever.
Bygg inga specialanstalter för dessa svin.
Dom kommer att bli bespottade - i ett vanligt fängelse.
Det borde räknas som en del av straffet.
Tycker någon att jag är för hård . . . ?
svanen
På en vanlig anstalt räcker det inte att bli spottad på. Som jag har förstått det är det döden som väntar en våldtäktsman på kåken. Eftersom vi inte dömer människor till döden i Sverige så borde det inte vara ett altenativ. Om man sedan tycker att de förtjänar det, det är ju en annan fråga.
Wicked:

Det där är överdrivet, när läste man senast att någon blev dödad på ett svenskt fängelse. Att de blir trackaserade och ibland lite tilltuffsade stämmer, men det gör ju ingenting
Ja, men idag sitter ju inte sexualbrottslingar bland övrigt bus.
Våld mot kvinnor dödade 200 miljoner!!!!!

Det borde finnas 200 miljoner fler kvinnor i dag i världen. Men de har dödats, 80 miljoner av dem redan som foster.

Det sade den schweiziska ambassadören Theodor Winkler i FN:s högkvarter på fredagen.

Våld mot kvinnor är en av de fyra viktigaste dödsorsakerna i dag, visar en rapport som Theodor Winkler redogjorde för. De andra dödsorsakerna är sjukdomar, hunger och krig.

De döda kvinnorna är fler än de människor som dog i alla förra århundradets krig. Bakom dödsfallen ligger förtryck och diskriminering, alltså våld som enbart är könsrelaterat.

- Det djupgåendet fenomenet våld mot kvinnor är ett av mänsklighetens grövsta brott, slog Winkler fast.

Rapporten har tagits fram av Geneva Center för the Democratic Control of Armed Forces, en myndighet som Winkler är chef för. Det är en 335 sidor lång studie med 60 författare. De har sammanställt vardagsvåldet mot kvinnor och deras arbete är den första studien i sitt slag.

Också FN gör en studie i ämnet och den ska vara klar för publicering till sommaren nästa år.

Antalet dödade kvinnor bygger på en kalkyl av FN, sade Winkler. Beräkningen utgår från det faktum att det ska födas 103 pojkar på 100 flickor. Men det är inte så många kvinnor i världen som det då borde vara.

- Rakt på sak beror detta på kön, sade Winkler.

Sådana könsrelaterade faktorer är att flickfoster aborteras, att flickor mördas, att unga flickor får mindre mat och sämre tillgång till läkarvård. Hedersmord och våld i hemmet är andra förklaringar liksom både krig och efterkrigssituationer.

Hur många offer som varje dödsorsak kräver framgår inte av Winklers rapport. Han bedömde dock att 80 miljoner flickfoster aborterats i samhällen där pojkar tillmäts ett högre värde.

Urval efter kön har blivit en snabbväxande industri i Kina, Indien och Sydkorea, länder med betydligt färre flickor än pojkar.

200 miljoner saknade kvinnor innebär att två miljoner-tre miljoner kvinnor dödas varje år enbart på grund av sitt kön. Som jämförelse dör 2,8 miljoner människor om året av aids och 1,27 miljoner av malaria.

- Risken att dö av mäns våld är större än den sammanlagda risken att dö av cancer, trafikolyckor, malaria och krig, sade Winkler.


Till alla kvinnor som dödas kommer de som lider av psykiska och fysiska skador på grund av våld. Världshälsoorganisationen WHO har beräknat att var femte kvinna på jorden utsätts någon gång under sitt liv för våldtäkt eller våldtäktsförsök. Det motsvarar 700 miljoner människor, varav 25 miljoner i USA, sade Winkler. Och var tredje kvinnan utsätts därtill för någon annan form av våld.

Winklers center i Geneve har inrättats av Schweiz regering för att stödja demokratisk kontroll över militära styrkor och säkerhetstjänst. Det har stöd av 46 länder, bland andra USA.

från:NEW YORK TT

dagens svenska dagbladet.

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_11069642.asp

.. ):


japp det stämmer säker m0zQit0z, Då borde statistiken över att det är 400miljoner män mindre i världen. För om vi kollar på statistik för vilka som råkar mest illa ut för våld och vilka som oftast blir dödade så är det nänstan alltid 2x mot vad som händer kvinnor.

Men det kanske inte spelar så stor roll eftersom det är män?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem