Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldtäktsmän

Våldtäktsmän

eftersom tråden *våldtäktsmän* RADERADES?
tas det upp igen.
det har ökat. kvinnor och barn är rädda, arga, förtvivlade över
att detta sker,
tydligt är också mäns oförmåga att hindra det
Vi måste skydda oss från överfall, slåss för rätten att gå ut fredade!
era mammor är rädda!
era döttrar är rädda!
era fruar, flickvänner är rädda!
min syster, mina vänner. ALLA kvinnor jag känner tycker mer och mer illa om män.
istället tycks män skydda varandra.

http://www.aftonbladet.se/
Antal svar på detta inlägg: 101
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Nästa »

Los Lovos, förlåt jag läste ditt inlägg slarvigt. Du har rätt. Om grupperingarna alltså.

Ramon:
Du säger: "En faktor som jag är övertygad om skulle hjälpa är en mer effektiv och mer utbyggd poliskår. Ut med poliserna på gatorna, låt dom slippa administrativt arbete"

Tror du verkligen att det är rätt medicin? Jag kommer ihåg när jag gick i skolan, då hade vi 3 killar som inte gjorde annat än att bråkade och ställde till det för alla andra. Rektorn tog till slut ett beslut att utesluta dem från skolan... sedan blev det lugnt. Jag är nog mer för kraftfullare metoder. Begår invandrare kriminella handlingar ska de utvisas... möjligtvis kan de få 1 chans. Den 2:a... tack & adjö!

Jag vet att du är en person med mycket empati för människor, men någongång måste det få ett stopp. Man kan inte bara knyta näven i byxfickan och säga som Kent Andersson (som tyvärr dog idag)
"Le och var glad ty det kunde vara värre, så jag log och var glad och det blev värre"
Myt att våldtäkterna ökar kraftigt
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=483131&previou
sRenderType=6
Annons
Hej Zacko,
jag tror att övervakning och effektiv polisiär insats hjälper, ja. Man har sett i New York tex vad som hände när man införde nolltolerans och det plötsligt blev säkert att röra sig på Manhattan ända upp i Harlem, hur det är i Tokyo och Seoul etc. Och hur det blir utan poliser - laglöshet.

Jag tycker inte att det är kontroversiellt att säga att personer som inte är svenska medborgare och som begär upprepade grova brott i Sverige ska utvisas. Jag tycker att det är rätt. Enfaldig är man väl annars. Så där är vi nog överens.
ramon

NOLL TOLERANS!!
jeppi! *puss till polisen*

och så vill jag säga till dom som blivit utsatta för något slags överfall kvinnor/män:
är att föra dagbok!
att skriva upp ALLT, från överfallet till alla namn som tagit hand om fallet.
det gäller alltså ALLA namn, även läkare, poliser, advokater, domare.tidpunkter, datum, platser.
även viktiga saker som folk sagt.

sedan kan dessa dagboksanteckningar föras samman
med ANDRAS anteckningar, så att det skapas en PROFIL,
eller flera profiler.

mvh//
Ramon:
Jag är inte emot fler poliser, det är säkert bra mot alla andra brott också. Misshandel, bilinbrott o.s.v. När det gäller våldtäkter, som är ett så förnedrande brott mot en människa, borde man angripa hårdare. Visst, vi är överens Ramon!
Guran:
Sverige består av mer än Stockholm!!!!
Zacko:

Kan jag förhoppningsvis för sista gången få upplysa dig om att i stort sett alla invandrare som inte är svenska medborgare BLIR utvisade om de begår grövre brott. Undantagen är om det finns synnerliga skäl till att inte utvisa vederbörande.
Men eftersom lejonparten av de invandrade redan har ett svenskt medborgarskap så kan de självklart inte utvisas.

Fler poliser är en bra del av lösningen, men framförallt måste skolorna bli väldigt mycket bättre. Barn som får en fantastisk skolgång blir sällan kriminella.
helt sant,
håller med los lovos.

skolorna har blivit sämre än förut.
lärarna måste tuffa till sig och våga säga ifrån mer.
m0zQit0z helt fel det är dags att föräldrarna får ta ansvar för vad deras barn gör. I grunden är det föräldrarna som ska uppfostra sina barn det är inte skolans ansvar. Men helt klart ska unga som missköter sig i skolan kastas ut och inte vara välkommna tillbaka. då kanske deras föräldrar vaknar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem