Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldtäktsmän

Våldtäktsmän

eftersom tråden *våldtäktsmän* RADERADES?
tas det upp igen.
det har ökat. kvinnor och barn är rädda, arga, förtvivlade över
att detta sker,
tydligt är också mäns oförmåga att hindra det
Vi måste skydda oss från överfall, slåss för rätten att gå ut fredade!
era mammor är rädda!
era döttrar är rädda!
era fruar, flickvänner är rädda!
min syster, mina vänner. ALLA kvinnor jag känner tycker mer och mer illa om män.
istället tycks män skydda varandra.

http://www.aftonbladet.se/
Antal svar på detta inlägg: 101
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Nästa »

egentligen borde denna tråd stängas nu.
tror det mesta har sagts.

va tycker övriga folket??
förr i tiden fanns kyskhetsbältet.
sätt ett lås på tråden. *asg*

hmm, hula hula dans?

på me hawaii skjortan, ett partyparaply och sån där hemsk sololja som stinker..oh'jeah!
sen behöver jag två sugrör i näsan, en stor blomma i håret och sandaler med små gröna pärlor på.. he he

dansa, dans, dansa runt, hula, hula!
om inte min knäppa hula dans hjälper...
då behövs en mer extrem metod... typ..

kuddkrig!
äh, jag orkar inte... *znark*
Finns ingen anledning att stänga den om den inte urartar.

Annons
jo , jag vet
allvar:

läste i tidningen igår att det begås ca 20.000 våldtäkter/övergrepp varje år av män,
i sverige bara!
ca 700 (give or take a number) får fängelse/väcks till åtal.

så då dyker det upp 1 *sugen* kvinna som inte vill släppa taget.
*skrattretande*
visst finns det *bad girls* men inte såsom männens höga siffror.

urkapurka.. ):

sen idag läste jag i expressen om en polis som fått en spottloska
i ansiktet.
han kände sig kränkt. ohj ohj ohj.
och alla tjejer som poliser inte tar på allvar då?? vi kanske ska börja spottas?? *lol*

fler kvinnliga poliser!
Jag vet att du inte vill debattera med mig m0zQit0z, men jag känner mig väldigt debattsugen när jag läser ditt senaste inlägg.

Självklart är det beklagligt att bara en bråkdel av våldtäktsmännen ställs inför rätta och blir straffade för sitt brott, det är många olika orsaker till detta problem och något vi i samhället måste fortsätta arbeta på.

Vad gäller den "sugna" kvinnan som du väljer att kalla det och hurvida detta skulle vara skrattretande så finns det många orsaker till att det inte är något att skratta åt. Det finns kvinnliga våldtäktsmän, ofta begår de sexuella övergrepp mot barn d.v.s pedofiler. Detta är inte alls speciellt ovanligt. Det finns statistik på detta, jag minns inga siffror, jag minns bara att det är chockerande vanligt.

Dessutom är våldtäkt inte ett uttryck för att vara "sugen" utan en våldshandling. Detta har flera påpekat, jag vill ytterligare belysa detta.

Jag vet inte varför du skrattar åt att polisen kände sig kränkt att bli spottad på? Det är en solklar kränkning, och jag tycker att man ska visa polis respekt, på samma sätt som de ska visa oss medborgare respekt. Dessutom är det inte polisens sak att tro på tjejerna, det är rättsystemet. Polisens uppgift när en kvinna anmäler en våldtäkt är att ta hennes vittnesmål och säkerställa bevis. Vad polisen tycker är ganska orelevant i sammanhanget, det är inte deras jobb att tycka.
Wicked:

Jag håller med i grova drag, även om jag tycker att polisens uppgift även är att stötta brottsoffer, även när de i egentlig mening vid tillfället endast är "eventuella" brottsoffer.

I övrigt ser jag in i framtiden och konstaterar vi inte har någon humor och inte förstår oss på skoj.
all respekt till polisen!!!!

bättre människor finns inte.
men det finns dåliga/bra där med,
såsom i alla yrkesgrupper, kategorier, människor, kön, länder o.s.v,
behövs ju inte förklaras.

en normalt funtad person med vett och förstånd behöver ingen förklaring, utan vet hur det är i den här världen
med tillräcklig utbildning, har väl förhoppningsvis något av informationen fastnat.

mvh// puss till polisen
Los Lovos, visst är det ju bra om polisen kan stötta brottsoffer, men efter en så djup kränkning och ett så stort trauma som en våldtäkt är, är det nog ändå bäst om polisen inte går in på det psykiska och överlåter det till psykologer. Kanske man kunde utöka samarbete mellan psykiatri och polis, och få ett bättre resultat i bemötande av brottsoffer?

Men självklart så önskar man från polisen ett känsligt, empatiskt och proffessionellt bemötande. Att inte alla offer upplever att de får det är ju tråkigt, men egentligen inte så konstigt. Ett polisförhör, även om det är i gott syfte, är ju en förlängning av kränkningen och traumat, då offret måste genomlida varje detalj i minnet återigen.

Föressten tänkte jag som du Los Lovos... om brist på humor och så, men det verkar som vi blir angripna inom området vett och förstånd denna gång.
Wicked:

Ja ere inte de ena så ere de andra ...


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem