Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldtäktsmän

Våldtäktsmän

eftersom tråden *våldtäktsmän* RADERADES?
tas det upp igen.
det har ökat. kvinnor och barn är rädda, arga, förtvivlade över
att detta sker,
tydligt är också mäns oförmåga att hindra det
Vi måste skydda oss från överfall, slåss för rätten att gå ut fredade!
era mammor är rädda!
era döttrar är rädda!
era fruar, flickvänner är rädda!
min syster, mina vänner. ALLA kvinnor jag känner tycker mer och mer illa om män.
istället tycks män skydda varandra.

http://www.aftonbladet.se/
Antal svar på detta inlägg: 101
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Nästa »

ramon

någon som är under 18 års ålder är ett barn!
det spelar ingen roll om hon/han ville eller inte, ´
det har ingen betydelse alls.
den som är över 18 år borde veta bättre och säga nej.
gränsen är inte alls suddig, den är solklar.
under 18 år ÄR ett barn!
alltså bör vederbörande dömas till våldtäkt.

och tyvärr begås dom flesta övergrepp av just invandrare,
även svenskar. kan ha med annan kvinnosyn. uppfostran m.m
önskar att det INTE var så.
tycker att det är vidrigt, men efter att ha läst tidning efter tidning
dom senaste 3 åren, tycks jag bli överbevisad.
fråga dig själv istället, VARFÖR har det just ökat dom senaste 3 åren och inte tidigare??

mvh//

http://www.nsd.se/index.php?artikel=159461&option=1 ja då var det samma visa igen,sorgligt,vad skall tjejerna behöva göra för att våra domstolar skall tro på dom,skall dom ha med nån som filmar övergreppen för att bevisa att något har hänt?detta är skandal,ja då får folkdomstolen föra detta ärende vidare,så nu förlänger vi män "älgjakten"här uppe,och byter ut älgarna mot andra "djur"för ostraffade skall inte dom få gå.
moski ni får gärna föregå med gott exempel där uppe i norrland och skjuta av några djur.

Något som helt klart skulle hjälpa är att inte ha skilda anstalter/avdelningar för de som blir dömda för brott mot kvinnor. Det skulle minska kostnaderna för fångvården så mycket.
Annons
jo,angående detta fall som nu hände här uppe,så kan jag lova att dessa 3 odjur inte kommer att bli kvar i denna stad,det är redan åtgärdat, och det gäller alla som inte låter våra kvinnor gå trygga ute i samhället.
Ramon och alla andra godtrogna människor. Hur svårt är det att se vad problemet ligger?? Från den 19-30 oktober, alltså förra månaden, uppmärksammade media 12 våldtäksfall. Resultatet är följande:

Gärningsman:
Svenskt utseende: 2 fall.
Okänd gärningsman: 5 fall.
Utländskt utseende: 5 fall.

... men sådant här får man ju inte prata om!!!!!
Zacko du är rasist fy på dig!

Skulle du får höra från samhället om du skulle säga så öppet. Det är tabu att säga att en invandrare har begått ett brott. Hur mycket bevis på det du än skulle hitta.
Rob:
Ja, det är ju det som är så snedvridet i det här landet. Du får kritisera vem du vill polis, politiker, ministrar, kungen... men inte invandrare. Vi har åsiktsfrihet i vårt demokratiska Sverige, men du får inte ha åsikter om de kriminella invandrarna. Det är sjukt!!!

Märk väl att det är de kriminella grupperna jag kritiserar, inte de invandrarna som sköter sig, och är tacksamma för den hjälp Sverige har givit dem.
Ramon:

Verkligheten skiftar i nyanser och det måste även lagtexten göra. Med intention är gränserna inte glasklara, gråzoner existerar eftersom inget fall är det andra likt.

Jag känner inte till det fall du refererar, är du säker på att du inte syftar på --> http://www.bo.se/nav.aspx?pageid=5057 <-- där alltså en 26 årig man hade "frivilligt" sex med en 13 årig flicka. Betänk Ramon, att nästan alla män som anklagas för våldtäkt eller sexuellt utnyttjande hävdar frivillighet från kvinnans/flickans sida, det är ingenting nytt. Även om i det här fallet, som jag ej är tillräckligt insatt i, skulle vara så att flickan gått med på samlagen så spelar det enligt i varje fall min mening ingen som helst roll. Det skall inte vara lagligt för vuxna (över 18) att ha sex med barn (under 15) - det är min bestämda åsikt. Anledningen härtill är att barn generellt sett inte vet vad som är bäst för dem.
Det är därför man blir sex och straffmyndig vid 15 års ålder, det är därför man får dricka och rösta vid 18 års ålder, det är därför man har en straffrättslig särställning om man är under 21 års ålder.

Slutligen vill jag även påpeka att det är i allra högsta grad intressant att forska i vilka grupper i samhället som begår eller utsätts för flest våldtäkter.
Det sistnämnda (utsätts för) är tabu men båda grupperna måste studeras, om vi lär oss vilka som ligger i riskzonen för att utvecklas till våldtäktsmän så kan samhället punktmarkera sina insatser. Av samma anledning är det viktigt att veta vilka flickor som ligger i riskzonen för att bli utsatta, även här kan man alltså informera om vilka beteenden som bör undvikas.

NEJ jag lägger ingen skuld på offren, jag konstaterar bara att samhället är farligt, man riskerar att misshandlas och våldtas eller rånas. Man löper mindre risk att utsättas för våldsbrott om man förändrar sitt eget beteende en smula - tråkigt men sant.
Många bra synpunkter, några mindre bra.
Los Lovos och någon mer: jag har verkligen inte skrivit att det ska vara lagligt att ha sex med någon under 15 år. Absolut inte. Den gränsen ska vara klar. Jag syftade på våldtäktsrubriceringen. Våldtäkt i klassisk bemärkelse innebär att någon med våld tvingar till sig samlag. Det är i mina ögon ett grovt brott som ska ha hårt straff. Risken om man urholkar begreppet våldtäkt till att innefatta annan form av sexuell kontakt än samlag och samlag utan våld men under alkoholpåverkan och frivilligt samlag mellan två unga personer där den ene är under 15 år är att våldtäkt uppfattas som ett lindrigare brott. Jag tycker att det ska vara överensstämmelse mellan rubriceringen och brottets allvarlighetsgrad. Rubriceringen sexuellt utnyttjande är mer relevant i dom övriga fall jag nämner.

Om man till urholkningen av rubriceringen våldtäkt lägger att man sänker beviströskeln för sexualbrott så är man ute på extra hal is. Som jag ser det är båda dessa företeelser uttryck för lagstiftarens och i viss mån domstolarnas eftergivenhet för en manipulativ lobbying från extremfeministiska grupper.

Los Lovos - jag förstår inte varför det skulle vara så intressant att studera vilka GRUPPER i samhället som utför flest våldtäkter. Som alla som vill antyda att 'invandrare' är överrepresenterade hävdar du samtidigt att det skulle vara så tabu att påstå detta. Visst får man göra det om det är sant. Men vad är det man vill komma med en sådan kunskap? Jag tycker man läser mellan raderna hos m´nga att man vill göra hela gruppen av 'invandrare' ansvariga för vad några få gör - ungefär som extremfeministerna vill göra alla män ansvariga för var några män gör. Det är fel!

Mer intressant är vilka FAKTORER som skapar en våldtäktsman och hur man ska få stopp på eländet.

En faktor som jag är övertygad om skulle hjälpa är en mer effektiv och mer utbyggd poliskår. Ut med poliserna på gatorna, låt dom slippa administrativt arbete!


Ramon:

Det verkar ingalunda vara tabu att nämna vilken gruppering som står för flest våldtäkter per capita. Det jag skrev var, att det är tabu att föreslå studier i riskbeteende hos grupper av flickor där risken att utsättas för våldtäkt är högre än genomsnittet.

Vad gäller studierna som sådana är poängen inte att skuldbelägga eller smutskasta någon grupp, poängen är som jag skrev att kunna punktmarkera samhällets insatser i frågan.

Personligen är jag f.ö. inte ett dugg orolig över att "våldtäkt" någonsin kommer uppfattas som ett lindrigt brott.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem