Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldtäktsmän

Våldtäktsmän

eftersom tråden *våldtäktsmän* RADERADES?
tas det upp igen.
det har ökat. kvinnor och barn är rädda, arga, förtvivlade över
att detta sker,
tydligt är också mäns oförmåga att hindra det
Vi måste skydda oss från överfall, slåss för rätten att gå ut fredade!
era mammor är rädda!
era döttrar är rädda!
era fruar, flickvänner är rädda!
min syster, mina vänner. ALLA kvinnor jag känner tycker mer och mer illa om män.
istället tycks män skydda varandra.

http://www.aftonbladet.se/
Antal svar på detta inlägg: 101
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Nästa »

Näää....

Nu får det vara nooog!

Till och med Aftonbladet går ut med vita band som folket ska ha..

Stoppa det här evinnerliga våldet mot kvinnor!!!

Någon måste väl ändå säga att det är nog nu..

Va i...??

Ska i inte våra älskade/nära/kära kunna gå ut utan att känna sig hotade på stan???

Vad e detta???

STOPP!!!!
NU är det dags att alla säger i från ordentligt!!!

Stoppa ALLT våld mot kvinnor nu och var INTE rädda för att säga i från!

Jag har gjort det förr och jag gör det gärna igen!!!

Ett gott råd är att om dom tjafar emot så säg till med ännu skarpare ton..då brukar dom dra..och fattar dom inte det.. Ring omedelbart polisen och säg att det är akut!
Jag tycker alla män ska ta på sig det vita bandet och visa starkt att dom motverkar våldtäkter och förtyck av kvinnor!!!
Annons
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_10915405.asp" target="_blank">http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_10915405.asp

http://www.svd.se/dynami
skt/inrikes/did_10921330.asp


kommentarer överflödiga
Vi måste börja göra våra protester synliga i media...som motvikt till
det kvinnoförnedrande MTV
Bubben:
Säger du ifrån blir du kallad rasist eller främlingsfientlig!!!

Fajjer:
Om det nu skulle vara så att det bara är anmälningarna som ökar, måste det finnas statistik på våldtäkter som INTE har anmälts... och sådan statistik finns inte!
Misstänkt gruppvåldtäkt

GÄLLIVARE, Kuriren.

Tre män från Malmberget misstänkts för gruppvåldtäkt på en 18-årig flicka. Våldtäkten ska ha skett i en lägenhet i centrala i Malmberget i måndags kväll.

I dag tar kammaråklagare Ulrika Schönbäck beslut om eventuell häktningsframställan.
Både förundersökningsledare Ulrika Schönbäck och polisen var under måndagen förtegen om utredningen mot de tre anhållna männen, 34, 24 och 21 år gamla.
– Egentligen kan jag inte säga så mycket i nuläget. Under morgondagen kommer jag att ta ställning till om jag ska begära häktning eller ej, säger Ulrika Schönbäck.
Under tisdagen förhördes de tre anhållna männen om händelserna under måndagskvällen.
En teknisk undersökning genomfördes även i den aktuella lägenheten.
– Den här typen av utredningar är alltid svåra. Generellt krävs en viss bevisbörda för att kunna ställa någon till ansvar i sådana här fall, säger Lars Ivar Johansson, gällivarepolisen.
Den anmälda våldtäkten ska ha ägt rum i en lägenhet vid Bergmansgatan i Malmberget, ett bostadsområde polisen känner väl efter en rad återkommande bråk.

KENTH BERGMARK
kenth.bergmark@kuriren.com kan säga att vårat samhälle är litet,och vi vet att det INTE var infödda som gjort sej skyldiga till detta svinaktiga brott.men drevet är i gång,så dom har ett varmt mottagande att vänta sej när dom släpps från häktet,,för släpps de gör dom säkert,är väl tjejen som får "skylla sej själv" som gäller som vanligt..jaaa fyy f,,
jag har ett vitt band!
m0zQit0z:
Jag tar snart på mig ett svart band! Ett band för att sörja gamla fina Sverige.
zacko

ja, dalahästen får snart en burka över sig,
den kan ju hetsa upp.. ):
*ryyyys*
En snedtändning i debatter om sexuella övergrepp är att alla män är ansvariga för vad några våldtäktsmän gör, en annan är slängar mot invandrare. Moskis kommentar ovan om att de skyldiga inte är infödda svenskar är ett exempel. Jag har ingen aning om detta är korrekt. För mig är frågan varför Moski påstår detta. För att lägga ansvar på alla invandrare, ungefär som extremfeministerna gör för alla män? Lika korkat båda.

Ansvaret för övergrepp ligger på dom som utför det, ingen annan. Ansvaret för att kvinnors säkerhet ligger hos samhället/polisen.

Straffåtgärder är viktiga, brotten är allvarliga. Men det ska drabba skyldiga, ingen ska dömas utan bevis. I en av länkarna ovan där en 50-årig man bevisligen (efter DNA-testning) har gjort sin dotter med barn efter att ha haft samlag med henne sedan 11 års ålder är bevisningen solklar. Totalt hänsynslöst, mannen ska givetvis dömas till ett långt fängelsestraff. Den andra länken, där några män anklagas för gruppvåldtäkt, är det mycket svårare.

Los Lovos: Nej jag har inte läst förarbetena. Jag ägnar mig inte åt juridikstudier utan åt en annan vetenskap. Men jag följer ganska väl rapporteringen i frågan. I ett fall relativt nyligen dömdes en tror jag det var 21-åring för våldtäkt efter att ha haft samlag med en nånting 14-årig tjej. där båda var överens. I diskussionen kring det fallet framfördes att det finns en gråzon i lagen som öppnar för möjligheten att om man är mycket nära i ålder så ska man inte dömas för våldtäkt även om en av parterna är underårig. Någon kristallklar gräns tycks dock inte finnas vilket skapar osäkerhet om vad som gäller. Men detta är egentligen inte min poäng. Poängen är att det finns ett populistiskt drev som hela tiden - likt en lynschmilis -försöker minska beviskraven för sexualbrott och rubricera lindrigare fall med allvarligare beteckningar. Det minskat respekten för lagstiftningen och kan i längden vara kontraproduktivt.




Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem