Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Borde vi inte sätta åt dessa?

Borde vi inte sätta åt dessa?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,737474,00.html
Ja ni som säger att arbetslösa har det svårt och ofta blir anklagade för att vara slöa och inte söka jobb. Här är enldening till att folk tycker så. Borde man då inte göra något åt dessa som att tvinga dem ta första ledig jobb eller bli av med ersättningen? Jo det finns jobb, McDonalds brukar alltid ha plats.
Antal svar på detta inlägg: 84
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Visst - man bör ta första bästa jobb..men tror du Mc Donalds anställer en 40-årig f.d svetsare?

Det finns oftast en orsak till att man inte söker jobb - först och främst för att det inte finns några inom det yrke man har...jag är dietkokersa - hur många såna jobb finns det tror du?

Många gånger är det dessutom s.k akademiker som inte söker jobb-de har ju en fin utbildning....
Jag håller med nane. Det finns många orsaker som gör att man kanske inte sökt jobb. Jag tycker inte att man ska behöva ta vilket jobb som helst för att man är arbetslös. Jag menar vem blir gladare av högutbildade kassabiträden och att lågutbildade skickar runt ansökningar på jobb de inte ens har kompetens för?

Arbetsförmedlingen vill även att man ska vara beredd att flytta för att få jobb. Det är kanske okej om man är 20 år och singel, men vad tråkigt för alla som har byggt upp sitt liv och sin familj på hemorten. Ska man dra upp barnen med rötterna för ett jobb skull?
Hejsan!

Det är ju så här att nu när samhället börja ge vika för 90-talets besparingar och det inte längre går att gnälla på annat så börjar man ge sig på sjuka, arbetslösa, gamla, barn, rökare, mm.mm.mm.mm..

Precis så var det i tyskland under 30-tals depressionen men då skyllde man allt på judarna..

Snart är vi där igen fast på ett annat sätt..grrrrrrrrr!

Annons
Bubben:

Återigen står jag mållös inför ytterligare ett inlägg där relevansen åkt ut genom fönstret. Jag tror varje gång att det inte kan bli värre, men blir förvånad. Du jämför alltså judeförföljelserna i nazityskland med inställningen hos folk som tycker att alla medborgare skall göra rätt för sig så gott de kan?
Otroligt.

Som sagt, låt folk få ut sitt soc. i form av kuponger istället för reda pengar. Då ska ni se att det blir fart på de "stackars" arbetslösa som omöjligen kan hitta ett jobb för det är ju sååå synd om dem och det finns ju inga jobb.

Wicked:
Ja det är tråkigt att behöva flytta dit jobben finns och behöva dra upp familjen från orten för att man inte får jobb på den orten.
Det är även tråkigt när delar av ens familj spolas bort av en våg, eller när äldsta sonen dör i en bilolycka på fyllan, eller när en av döttrarna trakasseras och mobbas i skolan.
Det är även tråkigt när man har ett jobb och ens chef har någonting emot en så man får aldrig den där befordran man väntat på utan den går till en kille som har jobbat hälften så länge som en själv.
Eller när man får sparken pga. arbetsbrist, det är tråkigt.
Tråkigt också att AIDS finns, ja de flesta sjukdomar är ju tråkiga.
Sen tycker jag att det är tråkigt när TV-bolagen lägger ner mina favoritserier .. osv osv etc etc ..
Livet består av en serie tråkigheter, om man inte lär sig att parera dem och alltid göra det bästa av sin situation så kan man sitta kvar i Örkelljunga och skylla sin arbetslöshet och alla sina andra problem på staten eller moderaterna eller judarna eller Gud eller på djuren i skogen .. ingendera kommer hjälpa.
nane du har helt rätt du ska inte behöva söka andra jobb än vad du har ut bildning för, men då ska du heller inte ha mina pengar.
Man får vakert ta de jobb som bjuds så man har något under tiden tills man hittar det man vill jobba med. Alla vet att det är lättare att få jobb om man redan har ett. Det borde ju bara öka viljan att ta ett jobb.
Rob!
Tar jag dina pengar?
Jag har arbetat i 25 år och betalat skatt och a-kasseavgift (försäkring ifall jag blir arbetslös) samt medlemsskap i fackförbund. Nu är jag arbetlös pga arbetsbrist och har sökt hundratals jobb.
Vi tar försäkringar på det mesta idag. Hus, bil båt och även jobb.
Det finns faktiskt folk som vill arbeta men inte får jobb och så finns de rötägg som är arbetsskygga.
Rötägg finns överallt i samhället, människor som inte gör rätt för sig.
(Det finns folk som stjäl, inte betalar tv-licens etc, orimliga bonusprogram för höga chefer, etc. Det finns massor att räkna upp.)

Skall dessa svin förstöra för de som sköter sig?
Rob:Jag kan hålla med om att det finns vissa som är kräsna med vilka jobb de tar - men enkel matematik säger ju det mesta...finns det 10 gånger fler arbetslösa än arbeten så vore det konstigt om inte någon är utan.....där jag jobbar sökte vi ett köksbiträde för ett år sedan....det kom 300 svar.....tror du jobbet gick till någon som aldrig haft ett sånt jobb innan?..Nä precis....och då är det inte så avancerat arbete men det krävs att man kan göra mer än en sak samtidigt...

Los har en poäng tycker jag i det han säger - vi har blivit lite bortskämda med att vi ska jobba där vi bor - numera är det ju inte så enkelt....många måste ju flytta till jobben idag även de som inte bor i glesbygden....självklart är det svårt att göra men man måste nog vänja sig tror jag...
Los Lovos:

Nu undervärderar du min intelligens igen...^^

Nej det var inte så jag menade men en del ska ALLTID hitta nåt eller någon att skylla på!

Matkuponger...?

Men du som är så intelligent kan ju tala om för oss andra dumhuvuden hur du tycker samhället ska se ut!

Vi kanske ska ha arbetsläger med en skål soppa om dagen och sovbaracker?

Eller vi kanske ska stoppa invandringen och kasta ut alla invandrare..då kanske det blir mera jobb?

Vi kanske ska ta bort alla bidrag överhuvud taget så folk så folk får tigga och bo på gatan?

Hur ska vi göra med dom handikappade då?

Dom kanske kan göra kastrull-lock som i schindlers list för halva lönen eller helst inget alls?

Rökarna skall inte ha rätt till sjukvård för dom kostar pengar eller?

Gamla är inproduktiva så dom ska väl heller inte ha nåt?

Då kostar det ju dig mindre i skattepengar som du kan bränna på dina underbara kapitalvaror istället!

Vilken fantasivärld lever du i?

Moahahahahahahaaaa!

Los Lovos:

Jag glömde ju brottslingarna som också kostar pengar.

Dom kanske ska avrättas eftersom dom också kostar pengar eller???

Är det nån som har FLER korkade ideér?


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem