Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Borde vi inte sätta åt dessa?

Borde vi inte sätta åt dessa?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,737474,00.html
Ja ni som säger att arbetslösa har det svårt och ofta blir anklagade för att vara slöa och inte söka jobb. Här är enldening till att folk tycker så. Borde man då inte göra något åt dessa som att tvinga dem ta första ledig jobb eller bli av med ersättningen? Jo det finns jobb, McDonalds brukar alltid ha plats.
Antal svar på detta inlägg: 84
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

inget fel i att be om hjälp, alla klarar inte allt själva.
att sträcka ut en hand när vinden blåser, när man håller på att drunkna, att då skrika;
- ge mig en livboj! annars dör jag!
nej, det är inte fel.
jag skulle genast springa efter en livboj och kasta ut den.
är det någon annans ansvar när någon är döende?
ja,
för om det var du som skrek efter hjälp, ska samma sak gälla.
detta kallas för demokrati.
för om folk inte får hälp till arbete blir svaret enkelt:
hemlöshet till
döden.
och JA, jag skulle känna ansvar om någon led och grät,
men sådan är jag bara. och jag hoppas någon känner samma.
som människa kan jag inte vända bort från någons utsträckta hand.
Rob...läs vad jag menar å inte vad jag skriver...fast det kanske blir för svårt..
Sa inget om att studenter skulle långpendla...pratade om Stockholms förorter...
Och du förstår, alla arbetslösa kan faktiskt inte flytta runt som zigenare...många av oss har barn i skola, fru/man med jobb...tycker det finns nog med splittrade familjer i Sverige...

M0zQit0z..mycket bra sagt...håller helt med dig.
Jaa du Batting,,,,Hur jag kunde vara arbetslös i 6 mån...Jo så här är det ,,Jag blev uppsagd pga,Firman gick i konkurs,,,Så då såg jag möjligheten till nått nytt å inte bara se å lunka i samma spår.Visst fanns det jobb som passa min utbildning men chansen våga prova nått nytt fanns med,,,ett tips bara Batting...Våga prova
Annons
Zitech då är frågan vill du ha ett jobb och förbättra din ekonomi eller ej? Är man långtidsarbetslös så kanske inga alternativ finns då får man ta o flytta dit jobben finns. Och du borde läsa vad jag skriver eftersom jag skrev inte "alla".

"läs vad jag menar å inte vad jag skriver" varför skriver du alls, om du inte skriver vad du menar?
Los Lovos,när har stockholmarna behövt ge oss i norrland pengar?nu får du väl ta och kamma dej du är antingen ironisk eller så är du verkligen så korkad som du skriver,välj själv.Sanningen är ju totalt det omvända,det är ju vi som pumpat och fortfarande pumpar våra tillgångar till alla i södra sverige,herregud människa,vakna och bege dej utanför tullarna och se hur verkligheten ser ut,oh ok,det går ju inga tunnelbanelinjer utanför fjollträsk.hmmm,,ok vi får väl ta och producera mera malm och skog och vattenkraft så ni kan bygga ut infrastrukturen, ser att ni börjar med biltullar snart,ja då får vi väl besöka er oftare så att ni får in lite i kassan,för det vore väl synd om ni skulle tvingas stänga gator och vägar,ojoj hur skulle ni då ta er till McDonalds.
Rob, hört talas om uttrycket "läsa mellan raderna" ?
Det är inte bokstäverna som är viktiga utan andemeningen i texten..

Undrar om Stockholmarna skulle bli glada om det kom en massa folk som "flyttar dit där jobben finns"....fast biltullfolket skulle väl må..

Och en liten parantes: Det är faktiskt inte pengarna som är viktigast i ett jobb, det är den sociala kontakten...
Kapsylen: Det jag menade var att läger var ett helt annat för 20 år sedan. Det verkar du inte förstått. Du förutsätter precis som LL att jag sitter hemma och väntar på att något liknande jobb som jag haft förr bara skall ramla över mig. Varför gör ni det? Jag söker massor med jobb som är för mig helt främmande, men det gör även hundratals andra. DET FINNS INTE NOG MÅNGA JOBB! Jag har även sökt utbildningar till annat, men anses väl vara för gammal. I morgon så skall jag på en anställningsintervju så då kan ni ju hålla tummarna. Det är inte något jobb som jag någonsinn drömt om, men håll tummarna ändå. JAG VILL HA ETT JOBB!

Nä LL jag ser inte värden lika svartvitt som du. Jag ser nyanser, men du visade verkligen med ditt senaste inlägg hur svartvit din värld är.
batting

jag håller tummarna!
Tack m0zQit0z!
Moski:
Vad söt du är. Du skrev så fint i debatten om homosexuella att alla hade lika värde mm. Så fin, så fint.
Gäller inte det Stockholmare också?
Fjollträsk. *S
Ja varför åker du inte dit, som du föreslog, och träffar lite folk och inte bara sitter och tycker i din lilla kåta.
Du skrev att ni har 28 minusgrader. Det hade du inte behövt säga, det märker man lång väg att det är väldigt kallt runt dig.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem