Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Borde vi inte sätta åt dessa?

Borde vi inte sätta åt dessa?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,737474,00.html
Ja ni som säger att arbetslösa har det svårt och ofta blir anklagade för att vara slöa och inte söka jobb. Här är enldening till att folk tycker så. Borde man då inte göra något åt dessa som att tvinga dem ta första ledig jobb eller bli av med ersättningen? Jo det finns jobb, McDonalds brukar alltid ha plats.
Antal svar på detta inlägg: 84
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Batting det du snackar om kallas student det är en person som studerar på något ställe och får mindre pengar än existensminimum för att klara sig i månaden. De vill oftast inte bo i någon förort för de är som alla andra och vill bo mitt i smeten. Eller så beror det på ekonomin när ett rum i city kostar från 3000kr i månaden vilket är hälften av deras bidrag med lån vilket inte många klarar sig på därför flyttar de ihop och blir kombos.
Hmmmm...
En Stockholmstudent vill inte bo i en förort för att "de är som alla andra och vill bo mitt i smeten"....
Men vi arbetlösa med lika dålig ekonomi skall flytta land å rike runt...Hmmmm igen
"Det är någonting ruttet i Konungariket Danmark" (Hamlet)
P.s ..läs Sverige D.s
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11184246.asp

länkar var visst poppis
Annons
En påminelse att vi har regler på forumet att vårda språket
och det gäller i alla trådar.
kalles och case inlägg raderat
göcke


Jag måste säga att jag förstår inte "kalles" inlägg.

Men bortsätt från det, det finns massor av lägenheter i Stockholms förort, antingen bor man där, eller så blir man en del av andrahandssvängen och flyttar varannan månad. Det är upp till var och en, beroende på hur högt man värderar närheten till city.
Att folk frivilligt skulle välja att bo i kappsäck låter inte speciellt troligt. Det måste ju bero på något annat än ett frivilligt val. Jag tycker att du idiotförklarar folk.
Zitech du får gärna förklara hur du kan jämföra studenter som studerar på en ort, med en arbetslös som oftast kan flytta runt.

Menar du att studenten som läser på en skola i stockholm ska flytta upp till tex norrland där det finns mycket lägenheter för att sedan flygpendla ned till stockholm?
Jag har jobb som jag ej är utbildad till och stortrivs med det sen jag blev arbetslös för 20år sen ,*obs stämplade i 6mån bara*,,Skulle aldrig gå tbx till det gamla jobbet som färgtekniker på industrin...Så visst e det toppen å bli arbetslös å tänka om i nya banor å prova på nått nytt...en skitglad markanläggare nu sen 20år tbx
Ja du Kapsylen, jag önskar också att jag blivit arbetslös för 20 år sedan. Hur kunde du vara arbetslös i hela sex månader?
Batting:

Nej, det är du som vägrar inse att folk alltid har det fria valet.
Du resonerar ju alltid som om det är upp till någon annan att lösa allas problem, aldrig skall någon behöva ta ansvar.

Fet? - Sjuk, stackars, behöver vård.

Alkholist? - Sjuk, stackars, behöver vård.

Mörade? - Sjuk, stackars, behöver vård.

Våldtäktsman? - Sjuk, stackars, behöver vård.

Arbetslös? - Stackars, behöver pengar och en AMS kurs.

Bostadslös? - Stackars, behöver få en lägenhet i stklms innerstad.

Norrlänning? - Stackars, behöver alla Stockholmarnas pengar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem