Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Borde vi inte sätta åt dessa?

Borde vi inte sätta åt dessa?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,737474,00.html
Ja ni som säger att arbetslösa har det svårt och ofta blir anklagade för att vara slöa och inte söka jobb. Här är enldening till att folk tycker så. Borde man då inte göra något åt dessa som att tvinga dem ta första ledig jobb eller bli av med ersättningen? Jo det finns jobb, McDonalds brukar alltid ha plats.
Antal svar på detta inlägg: 84
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Batting:
Jag sa till AF att jag gärna jobbar och skaffar mer erfarenhet inom inköp som jag arbetat med och utbildat mig för, om jag får behålla min a-kassa och låta företaget ha mig där gratis. För jag har hört att andra gjort så förut.
Så håller jag mig uppdaterad och kanske om jag har tur får jobba kvar.

Jag fick rådet av AF att skaffa praktikplats.

Det tyckte jag var bra så jag frågade vad jag skulle kunna erbjuda företaget; Hur länge jag skulle vara där, om de skulle betala nåt överhuvudtaget eller vad det fanns för avtal mm.

Då sa AF att fixa företag FÖRST. Men jag sa att jag kan ju inte komma dit som en idiot och inte veta vad jag har att erbjuda.

Men de gav sig inte, och det gjorde inte jag heller för det verkade ju inte klokt. Tillslut sa de att de inte hade några resurser för detta nu så det blir inget.

Jag vet flera som fixat såna jobb som har fått stå som fåntrattar när företagen sagt ja och en massa överenskommelser gjorts, så har AF plötsligt dragit sig ur.

Pinsamt.

PS
Jag fick tillsägelse att söka ett inköparjobb där det krävdes textilutbildning i grunden. Jag sa att jag inte kunde ett skvatt om textilier. Sök i alla fall sa de.
Förstår att företagen blir irriterade, när de får hundratals som är kompetenta som söker sen ett par hundra till som inte är det.

Jag har en kompis som sökte ett sådant där friår. Det höll på att gå i stöpet p.g.a. alla ovidkommande sökande. Man måste ju liksom hitta en lämplig ersättare för att få friåret. Om man då arbetar med värmen i ett bostadsföretag i Närke så blir det lite arbetsamt att sitta och sortera bort t.ex. bagare från Malmö m.fl.
moski du snackar om McD och att ni är riktigar karlar i norrland.. äter en riktig karl hambörgare med kniv och gaffel näää... Och det är något jag verkligen bara sett i norrland. Och du ska va jägare haha.
Annons
kat du lilla kissekat,joodå hon stannar så länge jag vill att hon skall stanna,sen beställer jag en filipinska eller thailänska,får se vad som är billigast att beställa Rob anledningen till varför vi andvänder kniv och gaffel är för att vi int vill ta i skiten med fingrarna och vi ät int Mc utan vi har nå som heter "lapRenat"som består av ren och järvkött blandat med överkörd stockholmare.ja vi brukar köra över dom med skotern när dom åk skidor i slalombackarna.en annan rolig lek är att lura ner dom i gruvan och låta dom irra omkring i dom milslånga orterna under jord,vi säg bara "gå nu rakt fram så ligger seven äleven en bit bort"och dom pinnar på som fan på taniga stockholmsben, ja fy f,, va dom e roliga,,,,kat,du borde komma upp på studiebesök och se en riktig karla karl in action. nää nu ska jag hugga upp dörrn som isat fast inatt och ta mej ett dopp i vaken
Moski:
Det låter ju strålande. Är detta den heterosexulla kärleken i sin glans enligt dig?
Och vad tror du din idol Åke Green tycker om ditt leverne då?

Hur skall du försörja hela ditt harem då?
Och för att inte tala om dina partikamrater, de sätter väl älgköttet i halsen. Det kan väl inte passa in rikitigt...

Hade säkert varit roligt och lite exotiskt att se dig "in action" en gång. Låter lite som grottbjörnens folk...


HAhahahahahahah *asg*

moski: du vet allt hur kvinnfolk skall charmas!

kat,vem har sagt att det är filipinska kvinnor jag talar om?sitter ju fint med en asiatisk "toyboy"mellan alla kvinnoerövringar. jomenvisst LL man e nog en rikti castanova, hehe,in me snuse bara å sen pussas man utav bara f,,!förspel de är när man sätt på kaffet å värmas.
Sitt inte här å gnäll skaffa er ett jobb istället.....det hadde jag gjort...sen kan vi gnälla.....*asg*...hur jäkla jobbigt det e å ha jobb som man e tvungen å gå till....för å slippa å vara här å gnälla igen........
Moski:
Varför duger inte norrländskorna då?
moski haha du är så full med skit... men rolig läsning.. :)
Finns inge trevligare än norrlänningar, ja de flesta iaf.. När jag varit uppe i urskogen så har man alltid blivit trevligt bemött..Men sedan att ni är lite sega när ni pratar får man väl ta även om man får magsår efter man väntat 10 min på första ordet... :)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem