Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Borde vi inte sätta åt dessa?

Borde vi inte sätta åt dessa?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,737474,00.html
Ja ni som säger att arbetslösa har det svårt och ofta blir anklagade för att vara slöa och inte söka jobb. Här är enldening till att folk tycker så. Borde man då inte göra något åt dessa som att tvinga dem ta första ledig jobb eller bli av med ersättningen? Jo det finns jobb, McDonalds brukar alltid ha plats.
Antal svar på detta inlägg: 84
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Om man får jobb och inte jobbat jättelänge självklar tar det näverna trötthet.
Men det är svårt att hitta jobb som trivs med.
Man måste idag har allt betyg/intyg m.m man får jobb.
Jag fick jobb direkt på kommun Data avdelning utan papper på mig själv det var förr
gösta

hahaha... så var det för några år sedan, minns att jag sökte jobb och fick ett arbete ganska snabbt,
väl där kom istället frågan vilka tider jag ville jobba,
från 8 till 16.oo eller från 9 till 16.oo.
sa att det gick ju bra med klockan 9.oo... (:
efter detta visade jag mina meriter, *prassel, prassel*
- mm, ja, jo det ser ju bra ut, när kan du börja?
goda tider!
men så är det ju inte idag...
m0zQit0z :
Det är just det anställningsförfarandet som gjort att många företag inte gått så bra och därför är försiktigare när det gäller anställningar idag. Med all rätt!
Annons
Idag har jag varit på en anställningsintervju som jag tyckte gick bra, men mer vet jag ju inte. Jag skulle få ett svar innan Jul. Sedan så fick jag svar från en firma som sökte en erfaren copywriter. Nu är ju detta ett jobb som intresserar mig, och sedan så har AF och LL sagt att man skall söka en massa jobb. Nu blev de lite irriterade över att jag inte var ERFAREN COPYWRITER. Det framgick ju av annonsen att det var en sådan de sökte! Ack ja, tänk om arbetgivarna ändå kunde tala om sådant där för AF istället. Ja de kunde ju skänka lite ljus åt LL´s dunkla tankar också.
De ursäktade att jag fått vänta så länge på svaret, men de hade ju fått så många ansökningar.

Det måste bli ett stopp på AF´s rekomendationer! Snart slutar väl företagena helt med att annonsera.
Kat jag vet att jag är söt,varför tror du brudar kommer ända ifrån polen och flyttar upp till mej annars? jo,nog är väl Stockholmare trevliga,men då är dom oftast inflyttade från andra delar av landet,norrbotten tex.hehe,jag reagerade bara på det oförstånd vissa kommer med,att påstå att stockholmarna betalar för oss i norrland tyder bara på en fruktansvärd okunskap,och då måste man bara reagera,och du kåtor har vi bara till för stockholmare att bli imponerade av.jo kat du skulle nog frysa lilla murran fördärvad om du var här uppe nu.här finns bara "hårda"män och kvinnor
Vad har hänt med alla norrländskorna då? *S

Har de tröttnat på "hårdingen"?
nää,men ombyte förnöjer,och polskor är jävligt goa,pallar för trycket i hårda lappland ohh så kul när vi drar iväg på en 20 mila skoterutflykt, skjuter en älg som vi tillagar över en öppen eld,mer romantiskt kan det int bli jaa fy tusan...
vet ni hur man blir av med en stockholmare??Jo man kast ut en big mac på svag is,,,,,
karre

tycker nog arbetstagarna också ska vara försiktiga.
menar bara:
om någon först frågar vilken tid man ska börja jobba innan han/hon tittar på meriter... öh... mysko?!

hursomhaver... förstår jag inte vad du menar, mig personligen eller företag som anställer personer öht?
ps:
i detta forum verkar folk ofta gå mer på person än att debattera, därför frågar jag dig.

batting
-japp!

moski

what? en big mac??? VAR?! *letar på isen*
förutom just nu *norrland VS stockholm*, hoppas jag du får det trevligt med den polska kärleken.
Ja du Moski *S
Det är bra att du håller till med polskorna (plural dessutom, är du inte monogam eller använder du dem som engångsartiklar?) däruppe .

När du skriver om stockholmare så tänker jag genast på reklamfilmen "noll rasim" tror jag den hette. En kille som pratar hur kassa utlännigar är, sen blir gruppen snävare och snävare, sen gillar han inte ens grannarna, det sista inte ens sin familj utan bara sig själv.
Fasen du kunde ju varit huvudperson i den filmen. *s

Hoppas att hon stannar kvar även när hon förstår vad du säger. *SSS

Ha det gott, din stolle!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem