Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Favorit band?

Favorit band?

Vilket är ditt favorit band/artist och varför? Vilken låt hörde du först?
Antal svar på detta inlägg: 70
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

boax!

Det finns ingen speciell.Olle Jönsson sjunger lite genom näsan.Detta
röstläge kallar man nasalt.He,he
leiake, jag dansar Linedance, det är en stor skillnad, man behöver ingen partner då. Hästjazz är gammal countrystil, när man hör en sån låt så känns det i kroppen som om man sitter på hästryggen!!!!! Yehaaa!!
Glömde att berätta att min Linedance på Korpen börjar i morrn igen klockan 17.00, jag längtar redan.....mmmmmmmmmmmmm
Annons
Gaah, Mitt favvo band är lätt sagt Blindside :P
Har aldrig hört talas Linedance.Det verkar ju vara en populär grej.

http://hem.bredband.net/brucam/linedance/lineval.htm
Chuck Berry är helt klart bäst. Första låten jag hörde med honom var "Almost Grown" som var med på soundtracket från filmen "Sista natten med gänget" (American Graffiti). Senast jag såg "Chucken" var i Bromölla år 2000 tillsammans med Little Richard och Jerry Lee Lewis. Han var lika bra som någonsin. Det ryktas om en Chuck Berry-turné i januari 2007. Hoppas han kommer till Sverige då...

Let It Rock!
Favvoband ?

Beror inte det på humöret ?

Är man lite förbannad så kan jag rekommendera :

Rammstein alt. Metallicas tidiga album

Är man glad :

Allt med Lasgo! Eller 80-tal!

Bakgrundsmusik :

Enya, ERA

Party ?

Hypertraxx funkar, likaså Alster av DJ Sakin eller Pulsedriver

Det enda jag inte kan rekommendera någon är det mediala bruset som folk i vardagligt kallar "radioskval". Finns det något mer förslöande och uttråkande än att lyssna till j-lo, britney, Westlife.......

Har man ingen egen smak så kanske det fungerar, men det är så studioproducerat och perfekt återgivet att det saknar känsla!

// Xenix.

PS! För dom som inte testat! EBM / EBDM. ( Electronic Body / Dansce music )

Grymt aggresivt och lagom syntigt. Kan rekommendera att lyssna på :

VNV Nation
Apoptygma berzerk
Front 242
Verde Erdball
Ja, när jag vill varva ner kanske jag inte lyssnar på "Chucken", utan hellre lite blues med Charles Brown eller Joe Turner...

Men det blir oftast rock...

Johan
Frank Zappa! En av förra seklets mest innovativa och intelligenta musiker/kompositörer/tyckare. Annars lyssnas det mycket på Pat Metheny, Richard Bona, Little Feat, Jaco Pastorius, Joni Mitchell, Robben Ford, Steely Dan etc etc i min stuga. Dessa artister tillhör förstås en helt annan genre än den vi dagligen matas med via radio & TV...
Av de mer bekanta gillar jag Peter Gabriel, Sting...och Lars-Börjez
Frank Zappa är en extremt speciell artist och är värd all uppskattning. I lumpen hade jag en kompis som var lika mycket Zappa-fan som jag är Chuck Berry-fan. Jag tycker det är roligt med artister som vågar låta annorlunda. Likriktad musik från topplistorna har jag ganska svårt för. Men det är alltid kul när ZZ Top eller Status Quo har en låt på försäljningslistan. Och snart kommer Jerry Lee Lewis med en ny platta. Det blir spännande.

http://www.rock50.net

Let It Rock! / Johan

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem