Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: TV, film och musik

Favorit band?

Favorit band?

Vilket är ditt favorit band/artist och varför? Vilken låt hörde du först?
Antal svar på detta inlägg: 70
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

EZ .... Kul att det är fler än jag som uppskattar Camel.

Får jag medhåll att "Mirage" plattan är den bästa?

Men.......du har ju faktiskt glömt ett par mycket viktiga grupper i din "lista".

Tssss.. skäms!

Om du (som jag) gillar symfonisk rock, så......... hehe... tänk efter nu! 3 grupper till efterlyser jag där.

/Zap
Hm, Mirage och Snow Goose är de bästa. Sedan blir det svårare i jakten på dina tre resterande grupper. Låt mig fundera lite...

EZ
Hm, the Police skulle kunna vara en. Nu är de antagligen bara 2 kvar?

EZ
Annons
OK; Jethrow Tull och Procol Harum??

EZ
Skulle i och för sig kunna vara Emerson, Lake and Palmer ...hm

EZ
Jag har faktiskt lyssnat på Paris Hiltons CD ett par gånger nu..
EZ

jag tänkte på Yes, ELP och Jethro Tull

Kul.. att hitta nån med liknande (idag obskyr) musiksmak.

Zap
Utan någon särskild ordning -
Stone Roses, Tiga, Simian, Nick Drake, Phoenix, Yvonne, Joy Division, Supertramp, Mylo, Suede, Kraft Punk, Kraftwerk, Roots Manuva, The Cure, Kinks, Nick Cave, Flaming Lips, New Order, James, The Knife, Radiohead, Similou, Kent, Tiga, Elvis, Slowdive, Ladytron, Pet Shop Boys, Shout out louds, Le Sport, Pink Floyd, Soulwax, Tomas Andersson, Air, Afrika Bambaataa, DMX Krew, Small Faces, OMD, The Sounds, LCD Soundsystem, The Smiths, Bad Cash Quartet, Mando Diao, Les Rythmes Digitales, Tough Alliance, Nirvana, Belle & Sebastian, Le Tigre, Bis, Madonna, Black Sabath, Saint Etienne, Daft Punk, Plastic Bertrand, David Bowie, Pulp, Ramones, Depeche Mode, Bloc Party, Felix Da Housecat, Fischerspooner, France Gall, Run DMC, Gang of Four, The Verve, Hidden Cameras, Stereo Total, Iggy Pop, Radio 4, Håkan Hellström, Oasis, Four Tops, Ian Bown, Teddybears STHLM, Vive la fête, Franz Ferdinand, Ocean Colour Scene, Imperiet, The Jam, Fatboy Slim , Blondie, Mirwais, Blur, Bob Dylan, Charlatans, Morrissey, The Clash, Stereolab, Legowelt, Röyksopp, Primal Scream, The Who.. och många andra..
Detsamma Zaphod! Men med tanke på Love's svar så är vi inte så ensamma

EZ
The Who, Troggs, The Byrds, Animals, Unit 4 plus 2, Hedgehoppers anonymous, Manu Chao, El Tri, Los Tigres del Norte, m.m.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem