Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: TV, film och musik

Favorit band?

Favorit band?

Vilket är ditt favorit band/artist och varför? Vilken låt hörde du först?
Antal svar på detta inlägg: 70
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Zaphod! då kan jag rekomendera london symfoniorkestra!
Dom har gjort många fina inspelningar, tex power in love, pupel raindom är sköna att lyssna på
Taco....
*sneglar mot min vinylsamling*''

Otroligt många skojiga förslag på bra artister och grupper. Här kommer några till som jag lyssnar på eller beundrar:

James Brown, Bo Diddley, The Renegades, Dave Clark Five, The Troggs, The Downliners Sect, The Manfreds, Argent, Idle Race, The Move, Balls, Steve Gibbons, Wayne Fontana & The Mindbenders, Fairport Convention, Lieutenant Pigeon, Silson and Friends, Titanic, Paul Weller, Huey Lewis & The News, The Rockin' Berries, Jo Jo Gunne, All Aboard, World Clasic Rockers, World Party, Dr Hook, Dr Feelgood, The Grandmothers, The Glitter Band, The Count Bishops, Uriah Heep, Mott The Hoople, Bad Company, BTO, Tom Robinson Band, Boomtown Rats, Bay City Rollers, Graham Parker and the Rumour, Sparks, Beach Boys, Sha Na Na, Albert Lee & Hogan's Heroes, Ratdog och så vidare...

Let It Rock!
Annons
Zaphod visst är dom bra?
Vinyl är verkligen bra. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan alla mina fina LP-skivor och singlar. Jag har ingenting emot CD-skivor, men vinylen ska vara kvar. Jag har drygt 1.000 LP-skivor och cirka 600 CD-skivor. Nu ska jag snart skaffa DVD också, så att jag kan se den nya 4-DVD versionen av Chuck Berry-filmen "Hail! Hail! Rock'n'Roll" med 7 timmar outgivet material. Det blir något att sätta tänderna i (utlovas bl a jam sessions med Chucken tillsammans med Keith Richards, Robert Cray, Etta James, Johnnie Johnson, Eric Clapton och en massa annat godis).

Johan
Favoritmusik, oj oj oj det varierar från år till år men pop var den första skivan jag fick, The Monkeys el hur de nu stavade det. Den spelade jag säkert 100 tals gånger på en dag. Så pop har alltid funnits i mitt hjärta men jag lyssnar på det mesta bara det inte är riktigt hård rock, rave, jazz.
Gamalt el nytt spelar ingen roll.
Jag har glömt att nämna Jerka!

Jerry Williams är absolut en av de bästa artisterna och han har ett fruktansvärt bra band också med Söderström, Oladaeus och de andra grabbarna...

Rock on, Jerka!
Min första skiva var:

Dire Straits - Sultans of swing

Kan det varit -78..-79 kanske.

Jag har sett Knopfler ett par gånger... och just DEN låten live är underbar!
-----------------------------------------
Quote Zaphod:
Kan det varit -78..-79 kanske.

-----------------------------------------

Japp, 1. oktober 1978.

EZ
Min favoritlåt med Dire Straits på vinyl är "Private Investigations". Den låten har allt.

EZ

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem