Vilket är ditt favorit band/artist och varför? Vilken låt hörde du först?
Antal svar på detta inlägg: 70
Hahaha, ok. Litar på dig. Verkar som om du har rätt. Än så länge allt lugnt...
EZ
EZ
EZ-Härligt hoppas det fortsatte i den riktningen
Tintin
Tintin
Jag nämnde tidigare Sparks. Jag undrar hur många här som minns deras hits från 70-talet? Faktum är de fortfarande ger ut plattor och en av de senaste är inspelad "live" in Stockholm.
Johan
Johan
Annons
det bästa band som finns,,,eller funnits är Queen,,,,,
allaboard70, Sparks kommer jag väl ihåg från 70-talet. Hade tre av deras skivor: "Sparks", "Kimono My House" och "Propaganda". Sångarens ljusa falsettröst glömmer man inte i första taget.
foppa61, Queen var bland mina första hjälteband, också det på 70-talet. Framför allt "A Night At The Opera" och "A Day At The Races" anser jag är deras två bästa album. De skapade musikhistoria.
EZ
foppa61, Queen var bland mina första hjälteband, också det på 70-talet. Framför allt "A Night At The Opera" och "A Day At The Races" anser jag är deras två bästa album. De skapade musikhistoria.
EZ
Gú va gammal jag känner mej! Har inte en aning om vad det är för band ni snackar om!
Nja, så stor åldersskillnad är det inte mellan oss Joanna. Din "okunskap" beror nog mest på att du, liksom många andra, har en annan musiksmak.
EZ
EZ
Tack för det! Nu är jag glad igen!
EZ
Kul EZ att du lyssnat på Sparks. Jag fastnade genast för deras udda stil och den ljusa falsettrösten. Jag har fortsatt att köpa deras plattor och den senaste jag har skaffat heter "Lil' Beethoven" (2002) och det är en mycket ovanlig men fantastisk CD. Tyvärr har jag ännu inte köpt "Live in Stockholm" men det ska bli snart!
Många kanske tycker att det är stor skillnad på Sparks och Chuck Berry, men jag tycker att omväxling förnöjer. Rock'n'Roll kan ha många skepnader och det är kul.
Johan
Många kanske tycker att det är stor skillnad på Sparks och Chuck Berry, men jag tycker att omväxling förnöjer. Rock'n'Roll kan ha många skepnader och det är kul.
Johan
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem