Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

RondellVilks.

RondellVilks.

Ännu en av dessa "konstnärer" som skulle sälja sin mor för lite uppmärksamhet,o nu pratar vi inte proffs som politiker eller advokater...
När ska svenska media lära sig....OK,vet det handlar om pengar...
Antal svar på detta inlägg: 77
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Börjar vi ge vika för fanatiker och ruckar på vår grundlagsskyddade yttrandefrihet är vi verkligen illa ute..
Visst håller jag med dig Pellefant - det tror jag de flesta gör.

Men, det hindrar inte att jag har väldigt svårt för människor som medvetet gör något gement bara för att få uppmärksamhet; att såra i det här fallet en hel trosåskådning. Jag bryr mig inte om vilken grupp människor det hade gällt, det hade varit lika motbjudande att se vilken annan "ikon", vilken annan "profet", porträtterad i den värsta positionen som den livsåskådningen kan tänka sig.

Han (Vilks) påstår att det är en konstnärs skyldighet att tänja gränser - jag tror inte på det. Jag tror inte heller på människors "rätt" att såra andra, bara för sakens egen skull.
Vad då "svenska media lära sig" ?

När ska "fanatiska" muslimer lära sig , sluta aggera som terrorister ???

Jag menar inte alls att alla som är muslimer är fanatiska och terrorister.
Men nu för tiden är det många sk. terrorister som kallar sig för muslimer.
Och det uppför sig på ett vidrigt sätt och svärtar ner synen på muslimer.
Annons
kan bara hålla med axe. det är dessa muslimer som klagar på Sverige, se sverige som land, inte på konstnären. De är intolleranta mot andra länder och kulturer. De måste lära sig att alla länder inte fungerar som deras där det handlar om diktatur och inte demokrati. i en fungerande demokrati kan en person som Vilks göra detta för det är hans rätt där pressfrihet råder. Och att tro att reinfeldt har något med saken att göra visar ju bara hur snedvridna dessa länders ledare är.

Att koranen talar om kärlek och förståelse för andra(det lilla jag läst). visst kanske det är så, men då är inte koranen muslimsk då muslimer talar och visar allt annat än kärlek och tollerans mot andra. Med sina klara budskap i tv och press.
Ett gott råd till alla i som vill skriva i denna fråga.
inga länkar till andra forum/bilder eller bloggar,
/vh göcke
Jaså Göcke.
Så IS viker sig och ger efter för Islamistiska fanatiker ?
Är det inte dax att sätta ner foten snart ?

/B
Några länkar behövs inte för dom som tvunget vill se eländet,det finns ju Goggle.Jag tycker att han skall stå för det han kallar konst,han kan ju t.ex. resa till mellanöstern och förklara för muslimerna vad avsikten var med rondellhunden Det finns inte bara rondellhundar det finns även fähundar Han försöker spela tuff men han skriker nog snart på beskydd
Bosse du får vakta din tunga,
jag viker inte ner mig en tum i denna fråga.

yttrandefrihet är inte att kasta skit på andra och det är beslutat att det inte får förekomma på IS.

Jag hoppade in i denna tråden för att ni skall ha en möjlighet att kunna fortsätta, men kan ni inte det så tar jag bort tråden.

vill ni länka till annat så fortsätt där istället.
dra inte in byket här på IS.
vh göcke

Ok ok, Göcke
Här på IS skall det inte sättas ner några fötter.

/B
Var finns märken efter dina egna fötter?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem