Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

RondellVilks.

RondellVilks.

Ännu en av dessa "konstnärer" som skulle sälja sin mor för lite uppmärksamhet,o nu pratar vi inte proffs som politiker eller advokater...
När ska svenska media lära sig....OK,vet det handlar om pengar...
Antal svar på detta inlägg: 77
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Men det var ju det jag skrev ju - det är inte en yttrandefrihetsfråga. Eventuellt huruvida det skall finnas begränsningar i yttrandefriheten eller inte. Men till syvende og sist är det är en etisk eller moralisk fråga: var går gränsen för hur många människor man får såra och på vilket sätt. Och vem är det som är kapabel till att göra bedömningen om vad som är rätt? Vi som egentligen är ointresserade, den som är linslusen eller den som ser fundamentet för sitt liv trampat på?
Jo, men alltså det är här jag inte håller med dig. Du skriver: "var går gränsen för hur många människor man får såra och på vilket sätt".

En sådan gräns finns enligt min åsikt inte när man ställer den i kontraförhållande till yttrandefriheten.

Sedan fortsätter du med: "Och vem är det som är kapabel till att göra bedömningen om vad som är rätt?"

Mitt svar är varför skall man över huvud taget behöva anstränga sig att ta reda på det?? Återigen, det har inget med yttrandefrihet att göra. Du är farligt nära våra muslimska vänners synsätt.

Och slutligen skriver du: "Vi som egentligen är ointresserade, den som är linslusen eller den som ser fundamentet för sitt liv trampat på?"

Jag svarar: Ingen av dem. Grundfrågan handlar dock om yttrandefrihet och svenskarnas rätt att ställa och styra i sitt eget land.

EZ
Micke03 jag är muslim och det skulle jag reagera på samma sätt om nån har gjort av jesus en hund. jag skrev innan att jag respekterar människor alla o avset om man är muslim eller judde eller katolik för mig det spelar inget roll vem du är om du kommer från sverige eller zimbabwe eler silvadore. vad gäller yttrandefrihet jag alltid varit ärligt mot alla men allt har sin gräns och man kan inte trampa på andra. via diskution och samtal vi kan fixa allt och jag är glad att vara här och diskutera fram med alla medlemar det är viktigt att tänka innan man gör domhet och såra andra det tycker jag själv, och vad gäller många medlemmar här tar alqaida och han som kallas omar albaghdadi eller vem som helst jag skulle säga till alla här att ingen av de representerar mig eller islam, de är hatad i mellanöstern och bland muslimer. som sagt jag är muslim mi fru är katolik och vi har ingen problem alls vi lever tillsamans i 25 år och har massa eurepijska kompisar inte bara svenskar Micke03 och jag respekterar dig och alla andra även jag vet att vissa hattar islam och muslimer. om nån svensk eller muslim är eller vem somhelst är dålig människa betyder det inte att alla svenskar eller muslimer är dåliga därför jag skrev innan att vi måste lära oss respektera varandra.
med all respekt för dig Micke03
Annons
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace...

John Lenon.

Hur kan vi göra för att respektera varandra. Precis som jag tror att en bilmodell är bättre än en annan, kan någon hävda att relion kan vara samma. Historiskt tror och hoppas man att människor på Jorden kan leva utan avund och hat. Att respekera varandra och deras åsikter. Givetvis heller inte propagera heller.

Verkar inte så att vi kommer vidare.
Men Vilks öppnade dörren för att visa olikheterna hos oss som bor i Sverige. Och vi bor i Sverige ett idag civilicerat folk med i stort sätt hjärtliga värderingar. Vi hyllar olikheter. Vi söker upplevelser. Vi avhåller oss från våld.
Så fortätt med detta.

En fråga dhina.
Denna fråga kan finnas öppet i sverige. Och dina åsikter kommer på ett sätt fram i media på ett sätt som grundas på yttrandefrihet. Vi kan hålla detta öppet i stan eller på TV eller var som helst. Efteråt har man tagit del av kulturskillnader och känner sig mer mänsklig.
Om vi hade gjort samma sak i ditt hemland ? Om jag hade varit själv där mot alla som tycker olikt mig. Så hade jag känt mej nedtryckt nedsämd. Och jag hoppas inte att du känner så i denna diskussion. Är det så så ber jag om ursäkt.
Men jag har i alla fall fått för mej att jag inte ostraffat fått plocka fram detta i ditt hemland utan hat från den oliktänkande populationen.
Eller ?
EZ - jag håller inte med om det och som tur är för min skull så gör inte svensk lagstiftning det heller. Det är inte etiskt förvarbart att hänvisa till yttrandefriheten och hävda offentligt att jag är ett monster, ett "guds missfoster", att påstå att aids är någon guds eller naturens sätt att radera bort avarterna, bara för min sexuella läggnings skull. Det är möjligt att det i yttrandefrihetens namn BORDE vara det, men jag är i alla fall rätt glad att jag slipper höra det till vardags.

Svenskar är idag en ickehomogen grupp - vare sig vi vill det eller inte. Vem skall bestämma vilket sätt att leva och efter vilken tro, efter vilka preferenser, som är de rätta?

Därför - yttrandefrihet handlar inte bara om religion (vilket f ö hanteras i ett eget stycke i lagen), det handlar om allt. Någonstans måste man få sätta någon form av gräns, där det blir oetiskt att röra sig. Annars kommer samhället att kollapsa av alla som går runt och uttalar "sanningar". För det där nämligen bara roligt så länge det inte drabbar en själv. När ens egna sanningar, ens egen tro blir centrum för hån börjar man fundera vidare...
Nu får ni sluta att kramas i etern, annars börjar mina ögon snart att tåras

EZ
Hidden
våra länder styrs av diktatorer som vill att folk vara blinda och ser ingen ting alls. du kan inte gömföra sverige med de länder för ingen av de har smakat på frihet så här har vi inget och diskutera ser du själv var gjorde usa i irak de kom med demokrati för att föstöra hela landet och nu de har inget liv och var har deras demokrati tåg vägen??? . och va ElectricZombie säger att muslimer vill styra sverige det är bara skit snak det är inte sant jag älskar sverige som mitt land och tolererar aldrig att skulle hända nånting i sverige jag bor här och jobbar som alla vanliga svenskar och jag tar alla mina skildigheter till detta här landet sama som du och jag kräver också mina rättigheter från detta här landet.
Nu är du lite förvirrad illie. Jag svarar punktvis på dina uttalanden.

Du skriver: "Det är inte etiskt förvarbart att hänvisa till yttrandefriheten och hävda offentligt att jag är ett monster, ett "guds missfoster", att påstå att aids är någon guds eller naturens sätt att radera bort avarterna, bara för min sexuella läggnings skull"

Var har jag påstått något sådant?? Detta är ju hets mot folkgrupp och jag har på intet sätt hävdat att detta borde ingå i yttrandefrihetens ramar. Du bör nog avstå från att lägga orden i ens mun .

Sedan fortsätter du med: "Svenskar är idag en ickehomogen grupp - vare sig vi vill det eller inte. Vem skall bestämma vilket sätt att leva och efter vilken tro, efter vilka preferenser, som är de rätta?"

Mitt svar är att det är just denna ickehomogena grupp som skall bestämma. Men som det verkar i dagens Sverige så är det muslimerna som dikterar villkoren. Det är detta jag opponerar mig mot.

Och slutligen skriver du: "Någonstans måste man få sätta någon form av gräns, där det blir oetiskt att röra sig. Annars kommer samhället att kollapsa av alla som går runt och uttalar "sanningar".

Det här är farligt nära censur. Vem skall i så fall bestämma var den etiska gränsen finns? Du? Muslimerna? Kalle på parkbänken?? Eller det svenska, ickehomogena folket?

EZ
dhia, jag är säker på att du är en reko människa. Men det är inte dig jag talar om utan den muslimska rörelsen som sådan. Du skriver: "och va ElectricZombie säger att muslimer vill styra sverige det är bara skit snak".

Med tanke på det uttalade islamiska målet så vill inte muslimerna styra bara i Sverige, utan i hela världen. Det är liksom Islams huvudmål. Kan du påstå att det inte är så?? Jag vill höra ett klart svar på den frågan.

EZ
EZ Helt Off Topic, vad är det du håller i handen på din profil?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem