Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ett pinsamt Dilemma..Hjälp :S

Ett pinsamt Dilemma..Hjälp :S

Jag har en fråga till alla killar och tjejer här på IS forum.
Skulle vilja ha lite upplysning i denna fråga, snarare än debatt.
Jag VET att detta inte är någon rådgivningsbyrå eller så!!
Men min fråga tror jag är ett problem som många med mig råkat ut för. Kanske kan vettiga svar hjälpa fler än mig...

Jag har träffat en man i 2 1/ 2 år - han är mycket äldre än mig
( jag är 31, han 49 år).
Blev kanonkär, allt verkade toppen. Bo ville bilda familj, men var samtidigt inne i en vårdnadstvist om sin ende son med en rabiat f.d. flickvän som flyttat och tagit sonen med sig.

Efter ett par månaders gedigen uppvaktning och helt fantastiska kärleksmöten av olika slag, försvann han.
Därefter kom han tillbaka men hade nu ändrat sig. "Jag vill inte ha några förhållanden" var parollen därefter.

Från denna minut har han fortsatt återkomma velat träffas och när vi ses är det fantastiskt på alla sätt och vis, men efteråt känns det jobbigt att inte veta något om hur han lever. Bo är en person som är omväxlande het, sinnlig, musikalsik, jättevacker men även kylig och hänsynslös känns det som efteråt.

I vintras träffade jag honom med en annan kvinna och det blev en s.k. "scen". Jag insåg att jag inte kunde göra anspråk på honom ,eftersom vi inte ingått ett formellt förhållande. Mådde jättedåligt, har varit tvungen äta medicin sen dess och haft (psykotiska ?) upplevelser av att han är närvarande i rummet en gång samtidigt som min egen identitet tycktes som bortblåst.

Jag fick sedan en djup depression som innehöll en enda fråga: Varför duger hon åt honom men inte jag???
Medicinen lade locket på som tur var, hade självmordstankar.

Förlåt en lång inledning, dilemmat kommer nu:

Jag har nu träffat en mycket yngre man: 22 år bara, som säger han älskar mig, verkar trogen, snäll, hyfsat attraktiv men som jag inte kärnner mycket för. Jag har fått mycket starkare känslor för den äldre mannen under den period vi skulle flytta ihop, bilda familj, et.c. Jag är i den ålder där den frågan är intressant. Familjefrågan är inte intressant för någon av dem f.n: 49åringen har barn o vill ej ha fler, 22-åringen är upptagen med att skaffa ett jobb men skrämmande anpassningsbar iofs.

Frågan är nu: Vem ska jag välja ??

Bo som är en superattraktiv man men som kanske kan skada mig för att han träffar andra kvinnor också - men som jag har jättestarka känslor för eller Leo som är som en mjuk vän, romantisk och riktigt schysst och mogen 22-åring som förklarat sin kärlek till mig som kvinna?

Båda är musiker ( jag älskar musik )
Jag skulle inte använda mig av forumet om jag inte var desperat, jag är så rädd att jag gör fel val..snälla ta inlägget på allvar och svara med respekt

/ monkan
Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

jo..visst önskar man man kunde hjälpa..
Den äldre borde du försöka glömma hur kär du än är för han( av vad du beskriver) är inte intresserad av mer än något möte då och då. Den yngre borde du inte inleda något med eftersom du inte är kär i personen. Men måste du absolut välja någon av dem så väl den yngre för den äldre har ju redan visat att han inte är intresserad av något fast förhållande. Men tänk på att han är ung och kanske inte så mogen som det först kanske verkar.
Monkan,

Först av allt ska du släppa Bo helt och hållet.
Han är inte värd dina tårar eller medicin ätande.
Han tycker säkert om dig men är på ett helt annat plan i livet.
Han är redan klar med familje bilden.
Han blev säkert smickarad av att ha en sådan ung tjej.
Vad det gäller Leo så har han säkert en bit att gå känner du ändå att han är värd att satsa på so hang in there!
För i slut ändan kan det bli fantastiskt.
Du måste kanske vara beredd på att låta han "leva" ett tag innan ni tar några större beslut (giftemål,skaffa barn etc).
Min man är 6 år yngre vi väntade i 7 år innan vi gifte oss.
Vi flyttade ihop efter 4 år.
Vi mognade och byggde sakta upp ett liv tillsammans
Vi har ett fantastiskt förhållande i dag.

Jag tror heller inte att du måste bestämma dig nu på en gång.
Du kanske ska försöka läka lite innan du kastar dig in i nästa känslokris!

Jag önskar dig all lycka och hoppas du finner det du söker.

//Me
Annons
Massor av Kramar till dig Me !

Ett jättefint och tänkvärt svar...
Citat:
"Frågan är nu: Vem ska jag välja ??

Om du frågar mig, så är svaret ingen. Den äldre älskar tydligen bara sig själv och den yngre har inte mycket att ge dig pga sin omogenhet.

EZ
Rob:

Hm..intressant svar i sin rättframhet..

Jag föstår enkelheten i ditt svar med mitt förnuft, men kruxet är det att verkligheten är lite komplicerad..

Älskar man så älskar man..det konstiga är att han (Bo) verkar känna så också inte minst när vi träffas så varför behöver han andra kvinnor också...???

m v h monkan
Electric zombie:

hm..spännande slutsats...

Hur kom du till slutsatsen att han bara älskar sig själv ?

/ monkan
...därför att han inte älskar på samma sätt va...?
Liquidchild = Electric zombie ?

Varför svarar du om du inte är tillfrågad Liquidchild

Är det någon slags inre nödvändighet för vissa män att strula med flera kvinnor ?

- Fattar de inte såna typer hur de skadar andra människor


/ Linn
Men monkan, det är inte jag utan du som har avslöjat det i ditt första inlägg. Det är bara att läsa mellan raderna i din beskrivning av honom och ert förhållande.

Jag tolkar honom som en människa som först och främst tillgodoser sina behov först. Några rader ur ditt första inlägg som tycks bekräfta det:

1. Därefter kom han tillbaka men hade nu ändrat sig. "Jag vill inte ha några förhållanden" var parollen därefter.

2. efteråt känns det jobbigt att inte veta något om hur han lever

3. men även kylig och hänsynslös känns det som efteråt.

4. I vintras träffade jag honom med en annan kvinna

Räcker inte det?

EZ

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem