Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ett pinsamt Dilemma..Hjälp :S

Ett pinsamt Dilemma..Hjälp :S

Jag har en fråga till alla killar och tjejer här på IS forum.
Skulle vilja ha lite upplysning i denna fråga, snarare än debatt.
Jag VET att detta inte är någon rådgivningsbyrå eller så!!
Men min fråga tror jag är ett problem som många med mig råkat ut för. Kanske kan vettiga svar hjälpa fler än mig...

Jag har träffat en man i 2 1/ 2 år - han är mycket äldre än mig
...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Eric!

Nej nej.. det tror jag inte alls..jag reagerade lite på Liquidchilds ton lite bara - för alla är det inte självklart vad begreppet Älskar sig själv menas, men intressant höra andras tankegångar.

Ditt inlägg var intressant Eric , kul att du tycker jag verkar stark ändå trots detta något mesiga debattinlägg ..

Du frågar hur gammal jag är. Jag antar att jag skulle platsa i den kategori som du kallar äldre män och som du är mer attraherad av än yngre män Jag är 49, exakt som din Bo. Vid det här laget så har man sett och hört det mesta i samband med förhållanden.

EZ

PS Har själv varit i drygt fem år tillsammans med en 15 år yngre kvinna. Det var inte jag som strulade till det...
Donne:

Fasen vilket klokt inlägg..jag måste sätta mig ett tag, smälta det !

En ros till dig !

Kram monkan
Annons
Monkan! Mitt tips är att du borde strunta i Bo, han verkar inte som nå'n man kan bygga ett seriöst förhållande med, vilket jag uppfattar det som att du vill ha. Vad gäller den yngre killen så tror jag att han har blivit nå't sorts substitut för Bo, du kanske borde skapa ett gott förhållande med dig själv först, innan du ger dig in i något med nå'n annan...? Min erfarenhet är att först när man slutar leta & har kommit till ro med sig själv, så kan man möta någon på bra villkor, förstår du vad jag menar?
Lycka till!!! / Linda
Hej Linda

Tack för ditt inlägg!

Lidelse och passion är liksom något utöver det vanliga - finns det något som kan få en att känna sig så levande som det ?

Och samtidigt - när man blir sviken - och den man älskar vänder ryggen till eller lägger på luren och älskar lika glatt med någon annan.. Det är en egendomlig upplevelse.

För mig var det liksom helvetet på jorden. Jag vet inte varför men jag blev sjuk ända in i själen, kunde inte släppa taget.
Tittar jag på vad jag skriver nu borde svaret vara självklart - att välja bort denna lidelsens epicentra dr Jekyll och Mr Hyde.. samtidigt som jag aldrig känt mig så levande som med honom.

Hm ja det där är ockås ett litet egendomligt begrepp :
Att älska sig själv / Att vara trygg i sig själv / å så..

Vad betyder detta egentligen ?
- Lära sig leva på egen hand ..

Bli vuxen genom att ta mer ansvar kanske



Kanske är det skillnad på kärlek och passion??





För mig är det att jag accepterar mig själv för den jag är med mina fel och brister och älskar mig för den fantastiska människan jag är.
Det är inte så lätt eftersom att jag som människa gärna vill bli bekräftad. Det finns ett tale sätt som säger: för varje negativ upplevelse jag har så behöver jag 10 positiva för att få jämnvikt.
okej..intressant..

Tack Donne för dina insiktsfulla bidrag. Tänkvärda verkligen..



/ monkan

[borta några dagar, läser alla svar å svarar sen ]
Monkan:

Om jag skall vara alldeles frank så verkar ingendera man vara mannen i ditt liv. Jag kanske är fånig, men jag föreställer mig på något vis att om någon av dem stod ut och var menad att vara så skulle du inte ha den här frågeställningen.

Emellertid så föreslår jag att du dumpar den äldre eftersom så vitt jag kan se av vad du skriver inte är beredd att ge allt.

Den andre kan du alltid se hur långt det fungerar med, ibland räcker det i decennier, ibland i några månader. . det viktiga är att man försöker!
Jag förstår inte ditt svar Los Lovos - om någon av dem stod ut ?
Hm..kanske inte alla är skickade att reda ut detta dilemmat heller..

Trevlig Sommar i alla fall!

/ monkan
P.S.
När det gäller den äldre mannen är jag beredd att ge allt - han gav allt , men gjorde plötsligt ett lappkast och sedan kom andra in i bilden fast han fortsatt ringa mig hela tiden (..).

Känns som om jag har gett allt - och: hamnat på bordet inom psykiatrin.

OM man med ge allt menar visa sin kärlek för någon både fysiskt och genom handlingar av diverse slag samt när man formulerar att någon är den ende, mannen man älskar.
Men det verkar inte som om jag räcker till ? Han vill träffa flera!!

Jag ska tänka på att ge det andra en chans.. nu !
Kanske vet man inte alltid sitt eget bästa.
Kärlek kanske kan växa utifrån vänskap och trygghet med, inte bara supersinnlig berusande lidelse ...

Tack /D.S Monkan

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem