Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ett pinsamt Dilemma..Hjälp :S

Ett pinsamt Dilemma..Hjälp :S

Jag har en fråga till alla killar och tjejer här på IS forum.
Skulle vilja ha lite upplysning i denna fråga, snarare än debatt.
Jag VET att detta inte är någon rådgivningsbyrå eller så!!
Men min fråga tror jag är ett problem som många med mig råkat ut för. Kanske kan vettiga svar hjälpa fler än mig...

Jag har träffat en man i 2 1/ 2 år - han är mycket äldre än mig
...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8

Hur mycke du en tjuterså får du inte tillbaks dessa älsklingar.

Så gör som case sa slappna av å coola ner dig,å lyssna

framförallt på dig själv.Å lär dig att gå vidare här i livet,

å se nya vinklingar på kärlek och liverne överhuvudtaget

Faan du e bara 31 du har hela live framför dig. /SVETTLÖKEN
hehe Wicked.. du och Kat låter misstänkt lika..polare ?

Jag tycker vi borde inrätta en instans här på forumet för amatörpsykologer snart:
Verkar finnas många skribenter som hellre gör sig "kvalificerade" uppfattningar om andra via inlägg på nätet - än håller sig till god ton och respekt.

Kat har definitivt inte gett några "Bra och vettiga" råd, som jag ser det. Och nu råkar jag vara den som startade tråden.
Att jag inte är ute och far efter en rådgivningsbyrå eller uppfostringsanstalt, utan intresserar mig för normala människors tankar om kärleken har jag för övrigt redan gjort klart (trodde jag?). Både i ursprungsinlägget samt i inlägget ovan (läs 1 gång till om du missade det).

Min uppfattning står fast, de som skriver av sådana motiv hör hemma nån annanstans (Beckomberga kanske?)- inte här.
Verkar som de börjar spåra ut totalt bland inlägg?.

Men du monkan va har du fått ut av detta då??????

Haru lärt dig nå nytt eller??? /PRÄSTEN
Annons
Monkan:
Ber om ursäkt att jag sa vad jag tyckte. Trodde att det var det du ville att vi skulle göra. Men okej, Skriv nästa gång att Du bara vill frossa i din "olyckliga kärlek" (vilket jag misstänkte och skrev redan i mitt första inlägg) och att Du vill att vi andra skall fjamsa med.

Från min sida var det inte fråga om påhopp eller att försöka vara nån amatörpsykolog. Att jag överhuvudtaget la mig i tråden var för att jag tyckte Du fått ett olämpligt råd som någon skrev att sluta med en eventuellt livsviktig medicin, vilket är väldigt allvarligt om man är suicid.

Sen försökte jag öppna ögonen på Dig, men det hjälper ju inte. Borde jag iofs förstått då tråden hållt på ett halvår och Du står fortfarande kvar som en osnuten tonåring och bölar över obesvarad kärlek.
Som någon sa innan, hade Bo eller Leo varit intresserade så hade de kommit rusande på studs då Du visar intresse.

Din kraftiga reaktion på mitt svar visar bara på omognad.

Om Du anser att vi måste träffa personerna i verkligheten för att kunna ge Dig råd, så förstår jag inte logiken i varför Du tar upp detta på en tråd. Ta det med Dina vänner istället.
Vi har ju allihop försökt ge Dig våra tankar och försökt hjälpa Dig efter vad vi förmår. Men Du biter ifrån som den värsta huggoram så fort vi inte säger vad Du vill höra.

Men okey Monkan:
Det är så himla synd om Dig och jag fattar VERKLIGEN INTE hur dessa båda män inte kunde se hur fantastiskt Du är. Ja, och inte förstår jag vad andra kvinnor har som inte Du har...
Stackars Dig. Det måste vara hemskt. Lilla Du. Kan vi göra nåt för Dig? Klappar Dig ömt på huvudet.

Nöjd?
prästen:
Ja, det kan man verkligen säga..Snacka om urballat. Men jodå - när det begav sig och den här frågan fortfarande var aktuell (huvudinlägget är skrivet i Juli i år(..), så hade jag viss användning av de inlägg som fortfarande var vettiga.

Vet inte varför debatterna här på IS så ofta flippar ur riktigt..? Nästan så man skulle vilja skicka vissa enstaka skribenter på en kurs i "Lär dig skilja på Verkligheten och din dator". Och till dess de gått kursen ( och lärt sig skillnaderna däremellan), borde de nog vänta med att göra utagerandenvia nätet mot den de tror sitter på andra sidan och istället rikta sina aggressioner elsewhere.. som det så vackert heter på engelska!

Jag misstänker att de flesta av de som gärna skriver nedsättande om andra saknar något i livet. För egen del har jag svårt att ta deras "dynamiska" inhopp i debatten riktigt på allvar.

Trevlig Helg

Kat:
wow - du ÄR verkligen riktigt otrevlig ! Vad pinsamt för dig.
Måste vara jobbigt att vara så arg,... DESSUTOM ?
(tänk att jag visste att du inte skulle kunna hålla dig från att svara, gumman..?)
prästen : P.S Notera hur t.ex Kat verkligen tror hon är "inne i debatten på riktigt". + alla hennes uppfattningar om andra. För att inte tala om formen "Vi" kontra "Du". Riktigt ruggigt..
Och att jag bett henne avstå från att ge några fler "råd" bara gör henne argare och mer aktiv (= typexempel på det jag beskrev)
Monkan: Att Du bara orkar...
Jag är inte arg. Varför skulle jag vara det?

Lycka till med kärleken. Önskar Dig allt gott!!!

Sida:
« 6 7 8


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem