Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ett pinsamt Dilemma..Hjälp :S

Ett pinsamt Dilemma..Hjälp :S

Jag har en fråga till alla killar och tjejer här på IS forum.
Skulle vilja ha lite upplysning i denna fråga, snarare än debatt.
Jag VET att detta inte är någon rådgivningsbyrå eller så!!
Men min fråga tror jag är ett problem som många med mig råkat ut för. Kanske kan vettiga svar hjälpa fler än mig...

Jag har träffat en man i 2 1/ 2 år - han är mycket äldre än mig
...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

P.S. Hur får man tillbaka nån man älskar ??
Först och främst så bör Du inte sluta med anitdepressiva, som Du fått för Dina självmordstankar. Det är lika viktigt för Dig med Serotonin som Insulin för en som har Diabetes.
Du har alltså en brist på en livsviktig kemikalie.
Däremot bör Du gå till en Psykolog. Såvida inte din Psykiater som skriver ut medicinen ger din samtalsterapi också.

Innan Du försöker hitta en annan människa att dela Ditt liv med, kan det nog vara bra att Du satsar på att hitta Dig själv.

När jag läser Din beskrivning av hur Du älskar ena stunden Bo och senare Leo så verkar det vara mer, som någon skrev tidigare, att Du är mer i kär i kärleken än personen.

Att Du var intresserad av Bo kan jag förstå, (trots att han betett sig på ett sätt som borde lett Dig till att säga stopp och nej tack), på grund av att han får Dig att känna kärlek och hat på en gång. Starka känslor gör ju att man verkligen känner att man lever.
Det är "ontgott", ungefär som när man var liten och vickade på tänderna som man skulle tappa. Man led och njöt.

Att Du intresserade Dig för Leo, från början verkar som nån desperat grej (i mina ögon, jag går ju inte i dina skor...)
Åldersskillnad i sig behöver man ju inte bry sig om, men det är kanske viktigare att titta på hur gammal den yngsta är i en ralation. Hur "vuxen" man än verkar så är en 22-åring ganska nykläckt.
Som vuxen kvinna skulle jag tagit väldigt lätt på hans bedyranden om att han älskade mig. Man är ganska så dramatisk i sina känslor när man är ung. Man håller på och utvekclas och testar "hur det är att flyga".
Sen att det är spännande, som nån tidigare sa, med en äldre kvinna är ju allmänt känt.

Nu, om jag förstår saken rätt, så "lider" Du av längtan efter Leo.

Frågan är bara om Du söker Dig till relationer som får Dig att ideligen känna som Du gör. Jag menar, Du är ju inget offer!

Du är en vuxen kvinna, som kan göra val som är bra för Dig!
Visst kan man blir bedragen, men om man ser ett upprepat beteende hos en kille som inte motsvarar det man söker hos en partner, ja då får man göra ett val. Antingen accepterar man det eller så säger man tack och adjö.

Ingen idé att springa och älta "varför gör han så här mot mig, hur kan han vara så elak, vad har hon som inte jag har." Det är tyvärr bara slöseri med Din energi. Såvida Du inte njuter av att vara ett offer, men det kan bara Du själv avgöra. Ingen annan.

Men Du verkar vilja välja killar som inte är nåt bra för Dig.

Jag känner igen symptomen från andra människor jag talat med som upplevt detsamma som Du. De har inte blivit lyckliga i dessa relationer, utan deras liv har varit rena bergochdalbanan. Först när de släppt jakten på att träffa den rätte/rätta, så har de funnit ro och kommit i balans och gått vidare.

Frågan är nu bara om Du verkligen vill ha ett svar eller om detta är ett sätt att ytterligare frossa i ditt lidande.

Som sagt tidigare, Du kan göra ett val som är bra för Dig. Gör det om Du vill lösa detta problem.
Om inte , så fortsätt som förut.

Detta är mitt ärliga, kanske obekväma svar.
Många kloka ord från Kat där. En fråga du borde ställa dig monkan är om du verkligen saknar Leo, eller om du saknar bekräftelsen han gav dig som kvinna?
Annons
Kat kom med väldigt många kloka ord, som jag verkligen hoppas att du tar åt dig av.
Det kan vara bra för dig att få prata med en psykolog. Dom hjälper oftast mer än vad man kan tro. Ta kontakt med en. Jag tror verkligen att du kan behöva det.

Själv så tycker jag även att du skall tänka igenom åldersskillnaden. Han var 22 och du var 31?
Många i den åldern som Leo är i vill ju gärna testa sig fram lite här i livet. Många tycker att det är spännande att vara med någon som är äldre bara för att testa på. Sådana förhållanden brukar ha en benägenhet att balla ur.
Nu säger jag inte att det är så i ditt fall, men, man kan ju ha det i åtanke. :)

Jag vet inte varför jag kom att tänka på det, men när jag tänkte på Leo så kom jag genast att tänka på den där skådisen Denzel, vad han nu hette i efternamn.
Försök hitta en tredje man....
hm.. Wicked verkar klok. Tänkvärt svar. Likaså Kat. Jodå jag är en vuxen kvinna, inget våp (..). Kan behöva skärpa mig kanske.

Även Fajjers svar (om än lite klurigt?:ja jag är 31, Leo 22. Vad han har med skådespelaren Denzel Washington att göra vet jag inte riktigt??)
Ingen som svarat vet hur man får tillbaka den man förlorat dock .
Kanske klurig fråga.

Batting: Den tredje mannen kan bli ett intressant kapitel i denna historia ;)Får återkomma till detta

Love / Monkan
Ja de där två första verkar du ju ärligt talat inte må riktigt bra av.
monkan, hur du får tillbaka Leo är väl inte aktuellt? Att han bara ett kort tag efter ha deklarerat dig sin kärlek funnit en ny vän visar väl om något på att hans ord väger ganska lätt? Du säger även själv i ditt första inlägg att du finner tanken på familj intressant, men att det inte var aktuellt för någon av männen. Att Leo vandrar vidare till en 17 åring tyder ju ännu mer på det, att han i slutändan inte är vuxen att ge en 31-årig kvinna det hon vill ha. Försök gå vidare istället monkan, koncentrera dig på att komma i psykisk balans.
Monkan,träffa en äkta karl från lappland,han står stadig som en fura vid din sida,kramar dej som en björn,är pigg som en lax i sängen,listig som en fjällräv,och så är han ganska seg och långsam så han går int långt ifrån dej,en redig karl helt enkelt.att han sen luktar snus och fiser mycket får du väl ta på köpet
Wicked: Du har en poäng. Familjefrågan är faktiskt avgörande.

(Men kärleksdeklarationen varade i alla fall dagligen i ett halvår..
medan jag tvekade och inte älskade honom förrän...nu..tajming!)

moski : *fniss* den du.. ! Norrlänningar har jag alltid gillat . Bra i sängen JA tack. Äggmökar under täcket NEEJ...

[- Tänk att jag kan ägna hela min tid åt råd och rön på nätet . Vore jag er så skulle jag lämna mina pinsamma dilemman o vandra vidare i etern... eller ska vi starta en Hjärtespalt??


/ monkan

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem