Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ett pinsamt Dilemma..Hjälp :S

Ett pinsamt Dilemma..Hjälp :S

Jag har en fråga till alla killar och tjejer här på IS forum.
Skulle vilja ha lite upplysning i denna fråga, snarare än debatt.
Jag VET att detta inte är någon rådgivningsbyrå eller så!!
Men min fråga tror jag är ett problem som många med mig råkat ut för. Kanske kan vettiga svar hjälpa fler än mig...

Jag har träffat en man i 2 1/ 2 år - han är mycket äldre än mig
...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

P.S Kat: Det var inte jag som intresserade mig för Leo, så det var ingen "desperat grej" - jag stöttade honom under en svår period och så blev jag "Kvinnan i hans liv". Typ. Om det nu är av nåt som helst intresse D.S
Du skall inte välja någon. Kärlek skall man må bra av. Det du är med om är ingen kärlek, snarare en ytlig attraktion. Varför känna att du inte duger åt honom när den andra gjorde det. Det är du som inte duger åt honom. Den yngre kommer troligtvis att mogna under loppet o hitta på något annat. Du skall må bra med dig själv först o främst o med en kärlek till dig själv, kunna gå in i ett moget o tillitsfullt förhållande. Kärlek är inget man tigger om, det får man o ger. Lycka till!
monkan

just nu lyssnar jag på en underbar låt av musikern
STING - Desert rose

är helt säker på att du får din Konung!
(kanske inte ridande på en kamel men typ..)
han kommer när du minst anar. ta det lugnt, njut av varm glögg eller något annat drickbart som är varmt.
och mysa till -desert rose!

mvh//
Annons
monkan, att du inte älskat honom föränn han är borta tycker jag tyder på att det inte är Leo du älskar, egentligen. Jag tror du egentligen älskar tanken på att han älskade dig, och nu när han gått vidare känner du dig nog ensam. Detta är vad jag tror i alla fall. Av respekt för Leo, som uppenbart gått vidare och hans nya tjej borde du nöja dig med att erbjuda Leo din vänskap.

Förlåt att jag låter tjatig men jag tror i alla fall att du behöver hitta dig själv och din självkänsla innan du ger dig in i ett förhållande.

Om du nu ändå ska försöka vinna honom tillbaka borde det räcka med ett telefonsamtal, brev eller mail där du förklarar dina känslor. Om han fortfarande älskar dig kommer han tillbaka. Några andra tips har jag inte, du är för gammal och mogen för att spela barnsliga spel när det gäller relationer.
Hejsan..

Wicked:

Jag håller med dig..

Saker och ting ibland idag görs alldeles för komplicerade/svåra när det gäller kärlek och förhållanden..

Hmmm...?

Undrar om det är vi människor som skapar dessa för nåt syfte..?

Monkan: Lycka till!
Jag håller tillfullo med Wicked i hans senaste inlägg.
Som svar till dig Monkan; Så tror jag säkert att Leo upplevde att han älskade Dig.

Men jag talade om Ditt beteende.

Du sa ju själv att du inte var särkilt intresserad ("som jag inte känner mycket för") i Dina första inlägg men trots det så hade Du Leo som en fullgod kandidat till Bo.
Du valde ju faktiskt mellan dem!

Kan inte hjälpa det Monkan men jag har lust att ruska runt Dig.
Vakna för sjutton, Du är en vuxen kvinna (med en tonårings känslomässiga problem) fattar Du inte nu när det gått ett halvår och bägge har lämnat Dig att de inte var rätt för Dig.
Vi säger ju allihop till Dig (för Du bad om det) att SKIT I BO OCH LEO.
Bo ville knulla och Leo var handlöst förälskad i en spännande äldre kvinna. That´s it.



monkan

en ANNAN konung , inte Bo eller Leo..
(håller med det övriga gänget)
´Hur gammal e du???? väx upp vi får alla gå igenom visst

skit här på globen.ja hajjar att du e ledsen men de hjälper inte

att grina över 2 nollor .Du ser säkert jävligt bra ut,gå ut på pubben å fixa en superprins om de e de du vill ha.Annars kan

ja ge dig ett råd.Gå in i dig själv å ta reda på vad du verkligen vill,å lyssna på dig själv å sluta att tycka synd om dig själv.
Lär dig att lyssna på dina singnaler från di kropp.
Säått dig ner å slut ögonen å lyssna på din andning.Å ta bort ljud runt omkring.Gör de i en halvtimme varje da så ska du få se
på förändring. Me love /case

Kat: Ditt engegemang är förvisso rörande , men du har nog fått den här historien lite om bakfoten. Ska man ge sig in i diskussioner på nätet får man nog vara beredd på, att vissa nyanser av verkligheten inte framgår på ett sånt här forum.

Intressant att ämnet väcker dina känslor - men för min del så har redan påtalat för dig att du inte fått historien klar för dig - en historia som är rel. banal och även avslutad. Jag är inte här för att uppfostras av någon (- i synnerjet inte av dig), utan för att jag är nyfiken på folka tankar kring kärleken - ett ämne som jag säkert har mycket att lära om (av vissa av dem som skriver här). Ska du kritisera någons beteende, föreslår jag att du börjar med att träffa dem i verkligheten(..). Eller möjligen i något annat forum.

Annars får du gärna engagera dig lika hejdlöst i någon annan tråd- kan inte hjälpa det, men jag känner inte igen mig i din beskrivning av mig som person - vad vet jag :

Det är kanske projiceringar - men dina inlägg är lite smått obehagliga och dina uttryck som " Fattar du inte att /../ "Han ville bara knulla" resp.
"Vi säger ju allihop (för du Bad om det" osv hör mer hemma på en skolgård än i verkligheten. Tack för dina "försök" till rådgivning (?) / att du delade med dig av dina aggressioner (?)
- Nu är det bra, Kat.

Tack Bubben, Batting, Wicked, och framförallt m0squit0z för alla behjärtansvärda råd. Nu föreslår jag att vi avslutar den här diskussionen och vänder intresset mot nån annan fråga ( om inte Kat vill fortsätta debattera ? Svårt att låta bli kanske ?)
Så kan dårarna fortsätta debattera nån annanstans.

Jag har i alla fall fått de infallsvinklar jag behöver, så :
Ett stort Tack till de vettiga, vänliga människor som delat med sig av sina tankar - det var onekligen spännande att höra olika människors uppfattning om Kärlekens dilemman.
Dags (åtminstone för mig) att dra vidare,

So Long!

LOVE /monkan
Nu tycker jag du var orättvis och otrevlig mot Kat monkan. Kat har gett bra och vettiga råd men kanske inte sockrat den beska medicinen, eftersom hon antagligen trodde att hon talade till en vuxen kvinna. Med tanke på ditt senaste inlägg monkan anar jag att det kommer dröja åratal innan du nått den känslomässiga mognad det krävs för att ha ett funktionellt vuxet förhållande.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem