Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ett pinsamt Dilemma..Hjälp :S

Ett pinsamt Dilemma..Hjälp :S

Jag har en fråga till alla killar och tjejer här på IS forum.
Skulle vilja ha lite upplysning i denna fråga, snarare än debatt.
Jag VET att detta inte är någon rådgivningsbyrå eller så!!
Men min fråga tror jag är ett problem som många med mig råkat ut för. Kanske kan vettiga svar hjälpa fler än mig...

Jag har träffat en man i 2 1/ 2 år - han är mycket äldre än mig
...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Hej Monkan!

Det här med relationer är då inte men grej, men spontant känner jag så här kan det vara så Monkan att du är mer kär i kärleken? Jag känner inte dig så jag kan inte säga säkert. Men när du träffar en kille som är 22 år känns det lite som att du tröstar dig i han då Bo inte riktigt behandlar dig väl. Inte för att det är något fel att träffa yngre män, absolut inte!

Sen funderar jag lite på när du använder mediciner så kan dessa göra att känslolivet blir lite konstigt, då jag själv har en hel del mediciner så blir inte känslolivet vad det egentligen ska vara. Om jag får fråga är det typ Neuroleptika eller SSRI preparat du har?
Hej Eric!

När det gäller den yngre killen så är det han som liksom drivit relationen, jag tittar inte ens på yngre män i vanliga fall ( är mer attraherad av äldre ). Vi var vänner via nätet först och efter tre-fyra månader uppdagades det att han var kär, att han älskar mig osv. Vi har träffats och det kändes bra. Men kär är jag inte, inte än i alla fall. Han säger att han är beredd att vänta på det.

Jag tar en låg dos av SSRI medicinen zoloft sedan ett halvår. vinsten är frånvaron av ångest, depression, malande tankar om varför jag ej duger som kvinna åt den där mannen et.c .

Kanske verkar svagt - förakta mig gärna om ni vill, men jag är åtminstone ärlig. Samtidigt känner jag mig levande fortfarande
(och nästan endast) då jag har med honom att göra !!

Förlusten är en känsla av likgiltighet , såsighet, sömnighet.

Electric zombie:

Jag har inte avslöjat något - eftersom jag inte har något att dölja. Jag var helt enkelt nyfiken på hur du kom till slutsatsen att den här människa älskar sig själv och inte andra.


m v h monkan

Jag tror att du har missförstått mig monkan. Jag anklagar dig inte för något, jag konstaterar simpelt att du har själv skrivit hur han är och pekar på det du har skrivit i ditt första inlägg. Jag tycker att dessa meningar styrker min iakttagelse ganska bra.

EZ
Annons
EZ:

ok.. då har jag lärt mig hur man känner igen en människa som älskar sig själv mest. Kan vara användbart misstänker jag

Ingen som vet varför vissa män måste träffa flera kvinnor då ? Varför kan han inte nöja sig med mig , är det för att jag inte räcker till ?

/ monkan
Det här är återigen en ganska simpel fråga. Kan bero på minst fyra saker varför en man har fler kvinnor:

1. Därför att han inte tycker att en enda kvinna kan tillgodose alla hans varierande behov

2. Därför att han har gjort flirtande till en sport, dvs en kvinnokarl

3. Därför att han inte älskar sin partner tillräckligt starkt och hoppas på nya bekantskaper

4. Därför att han har tröttnat på henne (kan finnas många orsaker)

Jag är säker på att det finns många fler men antagligen är dessa de fyra vanligaste.

EZ
Monkan säger inte att det är lätt att bara glöma någon så där rakt av men det är det enda du kan göra för att må bra med dig själv.
Eftersom det är den yngre kille som pushat på, så kanske han är osäker själv på sina känslor för det kan kännas spännande med en äldre kvinna som har mer erfarenhet. Visst alla är olika så det är inte säkert att det är så men jag tror det är ganska vanligt i den ålder.

Sen tycker jag igentligen att du ska sluta ta din medicin och gå hos en psykolog istället efter som det var nån mer här som sa att det påverkar känslorna. Droger är aldrig bra att käka för mycket av, tror du mer skulle behöva prata av dig hos någon en eller flera gånger i veckan. Då skulle du även slippa biverkningarna. Men så klart om du skulle sluta med medecinen så är det inget som ska ske tvärt om du haft självmordstankar, men en kombination av nedtrappning och gå och prata med en psykolog.

Och sluta träffa Bo. Det handlar inte om dig som kvinna att du inte skulle vara atteraktiv för honom. Det handlar helt enkelt om att han har kommit i 50 årskrisen och behöver pippa runt för att känna sig ung. Olika killar reagerar olika på det men i detta falla så behöver han tydligen olika kvinnor. Så nä monkan felet ligger inte hos dig så släpp den tanken.
EZ:

Du låter väldigt självsäker, hur gammal är du om man får fråga

Göra flirtande till en sport..de här begreppen är för mig lite obekanta liksom.
Jag förstår inte hur man kan göra det till en sport att såra andra människor genom sina olika erövringar.

/ monkan
Rob:

hm..jag ska tänka på saken. Jag går redan i terapi en gång i veckan men jag fick väldigt svåra känslor under en period och då räckte inte den.

De utlöstes i samband med att den här mannen träffade en annan kvinna. Attraktionen är det inget fel på men..hm ok..jag tror jag förstår. Det är väl inte mig det är fel på trots att jag liksom tycker jag givit allt som går att ge och älskar honom - och så träffar han en annan kvinna ?
Vad jag förstår så är det ej det..

Eller också är det så att vissa människor inte har så lätt att älska eller vårda och ta hänsyn till andra kanske?? Han har tydligen redan träffat ytterligare andra tjejer igen nu. usch alltså ..

Jag vet inte på vilket sätt det skulle tyda på osäkerhet då man pushar på som ung kille gentemot en tjej som 9 år äldre.
Leo har i alla fall sagt han älskar mig i flera månader.
Han verkar säker och har gjort det hela tiden. Att han känner sig hel med mig. Att han vill ha mig vid sin sida.
Men det är klart han är ung man måste avvakta även om han verkar mogen.

m v h monkan
Monkan -->

Jag tror absolut inte att du är svag, då skulle du inte kunna skriva så här öppet om detta. Så jag menade inte att tracka dig. Förlåt om det uppfattades så.

Hoppas det löser sig.
Jag håller med Rob.
Bosse vet att han har dig när han själv vill.
Det kan ju finnas en anledning till att hans ex är rabiat, han är musiker och vi vill oftast stå i rampljuset (se mig) och vad är det bästa beviset till det?
Jo att bli bekräftad av andra mäniskor och det är ju just det han får av dig och andra kvinnor i sitt liv.
För jag tror ju att du inte är den ända kvinnan för honom.

Men det är inte ditt fel!

Om du har tålamod så ska du se att den rätta kommer till slut.
Kanske rent av Leo är det.

Det kan hända att dina känslor för Bosse inte tillåter dig att känna något för han

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem