Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

EU

EU

Hörde jag rätt igår? Skall de få höjd lön där nere i Bryssel? Ja, ja det skulle inte förvåna mig. Finns det någon mer än jag som vill gå ur skiten?
Antal svar på detta inlägg: 82
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Tack Putte och Batting för den senaste underhållningen. Ursäkta om jag inte hittade någon kristallklart logisk linje i Puttes inlägg men det gjorde tydligen Batting som applåderade livligt. Men blev det inte lite fel i ditt inlägg kl 14:17 Batting? Det skulle väl stå NEJ?

OK - jag förmodar att ni båda gärna vill gå tillbaka till landskapslagarnas tid? Vi kanske ska ha en valuta för Norrland så att dom kan devalvera sig ur svårigheterna där? Och VARFÖR standardiserade man tidzonerna på västkusten och östkusten på 1800-talet? Så att samma tid gällde i Stockholm och Göteborg? Typiskt exempel hur det går när Stockholm ska betämma allt. Dom påstår att det var för att tågen skulle kunna hålla tiderna men det var säkert någon bankdirektör som ville tjäna pengar på vanligt folks bekostnad på något sätt.

Annars är det vanligaste bland nejsägare att acceptera allt som har utvecklats hittills (efter ett tag) MEN INTE ETT STEG LÄNGRE!!! Se på Öresundsbron! Vem protesterar idag?

För mig är EU en organisation byggd på "experter" och "konsulter" som inte kan förklara för vanliga människor vad EU har för fördelar, för att i nästa andetag mena att vanliga människor är för dumma för att förstå sitt eget bästa. Ett sådant samhälle vill inte jag vara delaktig i.
Öresundsbron var det väl MP och centern tror inte den stod på EU-agendan.
BEGEs du har rätt detta dagis eller kollo för politiker kan inte tala om vad som är så bra helt enkelt därför att dom inte vet.
Jag tror inte EU har något med tiden eller tidzonerna att göra. Tänk att det gick att komma överens för en billigare penning och det utan EU! Hemska tanke om detta skulle ha beslutats av EU då har vi nog suttit med skilda zoner och kört tågen på chans.
Annons
Ramon det var Batting och Los Lovos som stod för underhållningen.
Ramon, jag håller med om man måste sträva efter demokrati och minska korruption och fattigdom, vad det gäller dom två senare frågorna så är det väldigt tydligt att EU inte är rätt väg att gå, du som är så insatt i EU vet säkert vad EUs sockersubventioner gör med dom stackars sockerodlarna i afrika,likaså prisdumpningen på t.ex mjölkpulver.
Putte det var ditt inlägg 16:24 som var underhållande.

Nja på 1800-talet tyckte nog folk i Hjo och Målilla att det var för ett elände vad stockholm kunde hitta på - nu ska dom ändra klockan bara för tågens skull , det kan väl aldrig gå väl vad ska korna säga, när allt blir ställt på huvudet??

europe: jag håller faktiskt totalt med dig. EU:s jordbrukspolitik med subventioner och importskydd för våra egna (eller i synnerhet Frankrikes) produkter är en skandal. Bör upphävas omgående. Joina Göran och Tony! Tillsammans blir vi starka!

Nä nu är klockan över ett här i Korea. Nu ska det sovas.
Korea? Och du lyckades hitta ett svenskt tangentbord. Duktigt jobbat Ramon. Nu kommer du väl att påstå att du just på denna resan tog med dig den bärbara. Ähh, erkänn att du sitter på stadens bibliotek som just tröttnat på dig. Dem stängde ju 18.00!
Jag åker aldrig nånstans utan min dator. Och den går nästan alltid att koppla upp utan problem. Enklast kopplar jag upp mig med min Vodaphone Cardphone som fungerar på många håll, men inte tex i Ryssland, Israel eller Korea. Ingen signal. De flesta hotell har bredbandsanslutning, men här i Seoul lyckades jag inte få det att fungera förrän en kille kom in och bugade sig sjutton gånger och bytte till rätt kabel.
Ja säkert. Och ditt jobb består av att åka runt och ha åsikter på sådana här forum? Så värst mycket annat blir det väl inte tid till.
Ja detta forum är ju så att säga en bisyssla, även om det verkar som om några här håller låda dygnet runt. Men jag arbetar flera gånger om dagen mot internet, var jag än befinner mig i världen och naturligtvis har jag IS som startsida. Så varje gång jag ska in på nätet så ser jag ju att tex Batting har tyckt nåt så då är det ju lätt att hoppa in några minuter.
Nu har jag varit på möte hela eftermiddagen och ska ut och äta middag med mina värdar om en timme.
Här är det inte så mycket tal om EU, mer om det möte som idag äger rum mellan nord-och sydkoreanska representanter. Plus att den siste arvtagaren till Koreas kejsartron (kejardömet försvann 1915) har avlidit och halva stan är avstängd för hans begravning.

Här växer staden överallt - nya skyskrapor, ekonomisk tillväxt. Mycket mer än i EU.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem