Måndag 11 november 2024 vecka 46
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Golf kvinnor och sport

Golf kvinnor och sport

Idag har man gjort en michmach av vad som är riktig sport och vem som skall kommentera den.
1. Jag vill å de bestämdaste hålla med Pablo Roberto, att golf inte är en sport utan något som förstör en skön promenad.
2. När man pratar om sport då är det inte bara kocentration som gäller för då skulle vi kunna ha VM i meditation. Nej för att det skulle få räknas som en sportgren så visst antal kalorier försvinna, pulsen måste öka dramatiskt, svetten lacka och där dom ingridenserna saknas så måste det finnas ett stort risktagande istället. Jag tänker då i första hand på motorsport och backhoppning. Alltså försvinner konstsim, vollyboll, golf, cricket och isdans för att räkna bort några som idag vill tillhöra kategorin sport.
3. Damfotboll visst, men inga TV-sändningar typ VM för damer i fotboll, boxning, brottning eftersom dom håller amatörklass i alla dom grenarna jämfört med grabbarna. Däremot kan man inte avföra dom från agendan eftersom dom försöker utöva dessa sportgrenarna efter bästa förmåga.
Dock håller damerna så låg klass att det inte är berättigat med TV-sändingar. Expertkommentarer av kärringar samt kvinnliga referat både i tal och skrift borde förbjudas speciellt när dom beträder helig mark som herrfotboll, backhoppning och ishockey samt all form av motorsport.
Antal svar på detta inlägg: 81
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

hahaha,du är rolig du jo håller med i mycket, helst golf,hur kan dom begära att man skall ge Annika Sörenstam bragdguldet??herregud,för att slå en boll runt en välklippt gräsmatta.då kunde vi ge mej bragdguldet,för jag vann en turnering i Krocket förra sommarn,Vi var bara 5 deltagare i byn, men ändå
Moski du sa nåt! Jag blev faktiskt gårdsmästare i kubb. Tror du Tv var där. Alldeles riktigt! Nej det var dom inte.
Allvarligt, jag förstår inte hur dom år efter år kan gå förbi Tony Rickardsson och låta en sån där puttjucka som Annika Sörenstam få bragdguldet. Dessutom är hon ju helt avsaknad av humor. Det vet inte minst Robert Gustavsson som hon tänkte anmäla. Modeordet kränkande kom Annika till undsättning.
Nej golf kan vi jämställa med angeling! Det är tävlingar inget annat liksom poker och schack.
angling skall det vara!!
Annons
hahaha, just exakt,du tog ordet ur mun på mej. ja tråkigare idrottsmänniska har jag aldrig sett,hon verkar ju ha kronisk förstoppning flickstackarn,ja nog om hennes personlighet men golf är och kan aldrig bli en sport,ja schack är de ju ett jäkla "drag" i iallafall,i golf blir man ju bara"putt" på varann,nä förpassa golfspelarna till det 19e hålet där dom kam läpja på sin gin n tonic och skryta om det perfekta slaget som dom ändå aldrig slagit.
Vet inte hur länge vi får betrakta sportens värld, men jag råkade av en tillfälighet slå på och till min fasa fick jag se damhockey. Fan, det såg ut som ett gäng dagisfröknar som var ute med sina barn och för första gången lät dom spela match. Visst, dom höll sig på medarna, men sen var alla där pucken befann sig. Det här visade dom alltså på tv och kommenterade dessutom. Inte nog med det vid sidan om hon som refererade satt en expertkommentator som nog förmodligen hade spelat i div 18 norra någon gång i livet. Snacka om syjunta vid sarkanten. Ja du Moski, mycket skall man se innan ögonen trillar ur och höra innan öronen faller av.
Om dom prompt skall sända damidrott så låt UR ta över för det är ju där den hör hemma.
Hejsan!

Själv tycker jag att det bara sprutade svett om mig när jag kastade kula på skolgården i en liten grop...
Bubben jag glömde skriva att friidrott var undantaget som bekräftade regeln! Förlåt så mycket och jag menar det eftersom jag gillar fri-idrott. Fast i ärligheten namn är jag inte så förtjust i dam-kula. Grenen flickor ställer upp med och utan muschtage.
hahahaha,,,ja du putte,du borde bli standupare.fan va ja garvar för mej själv,klockren analys av hockeyn.
En enkel anlys av golf. Egentligen är det den enklaste formen av alla tävlingar obs inte sporter nej tävlingar typ bingo, pärk och rövkrok.
Alltså, man har ett gäng med klubbor för syns skull för detta är ju en tillställning man deltar och visar att man har råd. Sen krånglar man till alla regler så att meningheten inte skall förstå, fast det gör vi. Tji fick snobbarna.
Alltnog, sen tar man på sig löljliga kläder så att den som är helt ovetande och möter golfaren kommer att springa och leta efter cirkusen som clownen rymt eller kommit bort ifrån.
Nåväl, nu är det klart för spel. En liten platsplutt planteras noga i marken och sedan tar man stormormor d.v.s drivern och dyngar på allt man orkar. Därefter går man från hål till hål bockar och bugar som en betjänt för varje sänkt boll.
Dock måste man som åskådare tänka på att golfare har ytterst dåliga nerver. Ifall ni skulle gå fel och hamna mitt i en turnering så tänk på det. Alla som tittar på måste vara absolut tysta, annars riskerar golfaren att hamna på psyket i flera månader. Faran för stort nervsammanbrott och beteendestörningar är överhängande. Så därför måste alla hålla andan medan golfaren gör sig redo för slag. Jag kan lova att det är inte lätt. Tänk er att se en clown först missa på bollen ett antal gånger och sedan vicka på häcken för att få in slagrytmen. Det kräver sin man för att inte fälla en kommentar just i slagögonblicket.
Avslutningsvis, när man slår i den sista bollen på det 18:de hålet då är det bara se till att man slagit ett enda slag mindre än sina motståndare och man har segrat. Kan ett spel bli enklare? Fast kan man inte tävla i något annat så rekommenderar jag å det varmaste golf för att på vintern växla över till bandy. Det finns vissa likheter, nämligen att båda tävlingsformerna är intill döden tråkiga.
hahahahahahahahahahahaha.....LOL...fan va bra.är det säkert att du inte jobbar på södra brunn?tårarna rinner å klockan e 4 på morrn.nää nu jäklar skall jag sova,men tror nog jag hinner med 9 hål i drömmen.golfhål alltså.sov gott putte gunn,och tack för denna ypperliga djupanalys av den nobla sälskapsspelet golf.i morrn behandlar vi spelet curling tycker ja.väl mött

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem