Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Golf kvinnor och sport

Golf kvinnor och sport

Idag har man gjort en michmach av vad som är riktig sport och vem som skall kommentera den.
1. Jag vill å de bestämdaste hålla med Pablo Roberto, att golf inte är en sport utan något som förstör en skön promenad.
2. När man pratar om sport då är det inte bara kocentration som gäller för då skulle vi kunna ha VM i meditation. Nej för att det skulle få räknas som en sportgren så visst antal kalor...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 81
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Minion IT:

Wööörd !!
Nej du Minion där tar du fel jag har en frisk härlig grabbig syn på idrott. En syn som lidit den långsamma kvävningsdöden tack vare att allt skall vara så jämlikt vilket det alls inte är.
Nej, hon fick ibragdmedaljen därför att alla som kan ta sig ut på en golfbana med rollator och tävla röstade på henne.
Hennes bragdguld har inget med sport eller heroisk insats att göra, men gamle Oskar 98 år 7 månader kände samhörighet liksom alla golfamatörer, gamla, sjuka och så förstås alla utan bollkänsla och alla som rädda är för risktagande. Klart att bragdguldet tillföll henne. Alla var ju röstberättigade.
Vilken av dessa jag nyss räknade upp kan jämställa sig eller känna samhörighet med Tony Rickardsson? Naturligtvis ingen eftesom speedway kräver styrka, mod och kodition och i golf behöver du ingen av dessa ingridienser.
Fan, Annika skulle ju ha en plats som inspiratör inom åldringsvården istället. Då skulle även hon göra nytta för pengarna.
Nu skriver du fel igen! Det är inte världens största sport, tävling Minion tävling!
Jadå hon tänkte faktiskt anmäla honom efter hans uppträdande på galakvällen. Hon ansåg att Roberts lysande helt glimrande parodi på golf var kränkande och nedvärderande för henne personligen och för sporten. Jag tror hon sansade sig och drog tillbaka hotet om anmälan. Sån humor har hon som spelar i världens största TÄVLING.
-med eller utan rollator- skall det vara
Annons

Dina åsikter i ämnet är farligt nära sexistiska och saknar helt förankring i dagens samhälle Putte.

Golf är en IDROTT, och faller väl in i ramen för vad som skall definieras som IDROTT enligt dom personer/organisationer som råder över vår växande ordsamling.

Att du inte kan se värdet i Annikas prestationer, är ju inte så konstigt då du inte har ett hum om vad som krävs för att bli så bra inom denna idrott.

Således så kan man ju dra följande slutsats av dina inlägg.

Du är frustrerad för att du inte kan/vill/vågar spela golf och kanske bli slagen av en kvinna som du ser som mindre värd och du vill heller inte erkänna deras olika talanger inom några idrotter för att detta får dig att framstå som en sämre man, då dom utför det på ett mycket bättre sätt än vad själv någonsin skulle klara av. Utöver detta så är du frustrerad över att du är en man och att du inte längre får den uppmärksamhet som män tidigare fått, och att kvinnan har fått en mer central roll i samhället. att detta återspeglas i media är också något som upprör dig, då du helst av allt skulle vilja se män som utför diverse atletiska handlingar och svettas i grupp!

Har du någonsin funderat över din sexuella läggning ? Eller är denna mansfixering endast förknippad till idrottens värld?

// M
Golf är inte alls så svårt. I ett TT-meddelande kunde man läsa att Nord Koreas stora och ärofulla ledare Kim Joltjossan någomting hade gått en runda på 29 under par. Och detta på sin första golfrunda i hela sitt liv. Vilken kille! Tiger Woods har en bit kvar till hans klass, för att inte tala om Annika. Herregud, hur kunde vi ge bragdgudet till en sådan nolla!
Först kommer hot och sen sexuell läggning undrar vad som kommer härnäst efter att man trampat någon puttjuck på tårna. Kanske lite om genusperspektiv vad vet jag?
Hoppas det är åtminstone lite sexistiskt för det tycker jag är sexigt. Ja du vet så där lagom Minion!
Battning golf har aldrig varit svårt det är bara att slå ett slag mindre än alla sina motståndare efter att alla plockat ur bollarna på det sista hålet!

Putte....

Jag hotar inte, jag konstaterar på ett sunt och riktigt sätt din inställning till det motsatta könets prestationer och dina förutfattade meningar om hur detta kön skall förhålla sig till dig!

Att du genom hela tråden har fixerat dig så hårt vid manliga atleter och din önskan att se mer av detta och att helt stänga ute den kvinnliga idrotten från media bevakning, gör att jag inte kan göra annat än att dra den slutsatsen.....

Jag argumenterar gärna för ämnen som jag känner för, och att försvara både Golf som idrott, och kvinnor som utövare av idrott, i alla former, känns både viktigt och rätt.

Men jag orkar inte längre med den sandlåde mentalitet som du visar upp! Hade det inte varit för några väl sagda ord från din person i andra inlägg så skulle jag lätt kunna tro att din blotta närvaro på forumet var endast till att uppvigla och reta....

Jag lämnar dig därför i din lilla bisarra värld, där kvinnor är objekt som inte kan leva upp till dina ideal annat än i kort-kort och push-up!

Jag hoppas att dina ideal förändrar sig genom livet, för det tyder på att du kommit till insikt, nu är det bara larvigt att prata med dig....

// M
Minion jag har min uppfattning om idrott klar. Jag vet att den är grabbig och det gillar jag och min värld kanske inte är så liten som du tror för det är bara i Sverige vi pratar om genus. Du förstår Minion världen består av lite mer än vår kalla nord.
Moski det blev fart på denna debatt ! Synd att så många golfälskare lade ner tid på denna för annars har vi kunnat utveckla en helt ny sport med golfbag, klubbor och hela kittet.
Hoppas att du debatten den åtminstone.
Natt natt
Hoppas att du följde debatten åtminstone.
Natt natt

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem