Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Golf kvinnor och sport

Golf kvinnor och sport

Idag har man gjort en michmach av vad som är riktig sport och vem som skall kommentera den.
1. Jag vill å de bestämdaste hålla med Pablo Roberto, att golf inte är en sport utan något som förstör en skön promenad.
2. När man pratar om sport då är det inte bara kocentration som gäller för då skulle vi kunna ha VM i meditation. Nej för att det skulle få räknas som en sportgren så visst antal kalor...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 81
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Har ni småkillar spelat golf någon gång? Det låter inte som så.

Jodå, men det är så svårt att komma igenom bildäcket.
Angelica du har väl promenerat en hel del runt greenerna och varit med om dom mest dramatiska, fart- och tempofyllda matcher så jag förstår om du inte förstår min avsky för golf. Det är enbart en terapi för nervklena människor som ger sig ut för att vara något helt annat. Snobbar och övklasskärringar hör hemma på tee och på teepartyn!
Glömde en sak Angelica! På fina gräsytor står feta kärringar och gubbar med rövar så stora att de med all sannolikhet är inprickade på kommunkartan där dom bor. Dessa vill göra gällande att de är sportssmän och kvinnor. OBS det är nu inte amatörerna jag tänker på utan de som är aktiva i sällskapsspelet golf.
Nej golf är terapi för nervklena och det är ett syte så gott som något, men sport icke!
Annons
oops,jaha putte,där kom den första oförättade personen in i debatten,är angelica lite "putt" på oss nu?och angelica du borde ju veta att storleken inte har nå betydelse,så småkillar eller jättemän spelar inge roll,golf är och förblir ett sällskapsspel i vissas ögon,men aldrig en sport.då är monopol ochså en sport.men du har helt rätt att ha din åsikt.ja putte har du hört den om dom 2 golfarna som stod på green,och när den ena skulle till och putta så passera ett begravningståg på vägen intill golfbanan,Mannen som var på väg att slå sin putt,avbröt mitt i slaget,tog av sej sin keps och vände sig mot begravningståget och väntade tills den passerat-det där var verkligen nobelt gjort kära bror,sa den andra golfaren,-ja kära bror sa han som skulle putta,vi var ialla fall gifta i över 40 år så lite respekt måste man ju visa.
Moski din histora visar på en stark golfkaraktär. Allt för golfen död eller levande.
Nej, Angellica är inte putt hon är precis lika artig som det anstår en golfare och som framgår av din historia. Men du, tänk om hon skulle uttrycka vad hon verkligen kände, ja då gäller det nog att hålla i golfkepsen.
Fast vi bara har varit två som sagt några sanningens ord om golf och damtävlingar så har nästan 300 personer varit inne och kikat på vad vi kommit fram till. Kanske vi skulle göra en tidning tillsammans. Vi har säkert minst 150 prenumeranter bara på denna site. För som du vet, den som tiger samtycker.
Vi kan kalla tidningen Syntetsports-Bladet. Hoppas du har bättre förslag Moski.
jo,det var en utmärkt ide,med tidningan,garanterat en succe och massor av prenumenanter som du mycket riktigt säger,hmmm,,namnet var bra tycker jag,men jag skall ha ett intern möte med mej själv och tänka på mer namnförslag,men jag förvånas ändå att vi fått stå oemotsagda,ja förutom angelica som lamt försökte tillrättavisa oss,men där hamna hon långt ut i ruffen för att använda golftermer.ja du vi har tydligen en outtömlig källa av nyanserade analyser av diverse aktivitetsprogram som envisas att kallas sport,ny utgivning i morron tycker jag,så jag stoppar pressarna för idag,sov gött.
Du kan ta del av detta när du slår upp dina havsblå.
Egentligen är det inte konstigt att vi får stå här oemotsagda. Jag tror att folk som går in på denna tråd upptäcker att här får dom hela sanningen och ingenting annat än sanningen om just sport. Om damtävlingar i allmänhet och om golf och curling i synnerhet. Det är bara att läsa och ta lärdom av det man inte redan visste.
Jag är tvungen att även belysa tjejboxning som i ringen ser ut som en avart av fågeldansen. Dom struttar omkring och liknar två brunstiga kängeru-hannar som slåss.
Varför och jag säger varför är det ingen som kan slänga in handväskorna till damerna så åtminstone pupliken får lite valuta för pengarna. Damer är ju vana att lappa till varandra med sina väskor. Med dessa tillhyggen kan man ju enkelt införa två viktklasser. Väskor med och utan innehåll. Priserna skulle som det är i nuläget utgöras av vitvaror som tvätt- och hushållsmaskiner. Det vore väl en höjdare att kliva högst upp på segerpallen och lyfta en degblandare i luften. Boxarbältet borde med det snaraste bytas mot korsetter. Var sak har sin plats i sportevärlden!
Om dom sen vill få upp ersättningen så är det bara att göra som vollybolldaamerna, dra på sig mindre byxor och små eller inga bysthållare då kommer tjejerna till sin rätt. Fan, det kanske vore nåt för golfdamerna med! Ja inte för pengarna, men för publiken skulle få valuta för pengarna
vakna till och tittar in en snabbis,,jaha du jobbar nattskiftet?jaa du hittar dom rätta orden med en förträfflig träffsäkerhet,jag vill även kalla damboxning för catfight med stora handskar.för övrigt så instämmer jag till föregående talare.klockrent
Bra Moski tackar för den snytiingen den satt fint så nu kan jag också gå och lägga mig. Vi hörs på denna tråd igen imorgon. Natt natt och dröm nu inte mardrömmar om damishockey, damboxning och golf för då har du dödsångest när du vaknar. Hoppas att du får en god natt tillsammans med tjejerna i vollybolllandslaget, ja du vet det där spelet där man står flera på var sida om ett nät sen duttar över en stor jävla boll till varandran. Sproten borde egentligen heta u-landstennis.
Du ser sporten skall det naturligtvis vara!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem