Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Golf kvinnor och sport

Golf kvinnor och sport

Idag har man gjort en michmach av vad som är riktig sport och vem som skall kommentera den.
1. Jag vill å de bestämdaste hålla med Pablo Roberto, att golf inte är en sport utan något som förstör en skön promenad.
2. När man pratar om sport då är det inte bara kocentration som gäller för då skulle vi kunna ha VM i meditation. Nej för att det skulle få räknas som en sportgren så visst antal kalor...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 81
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

OBS Moski nu är vi uppe i över 300 läsare! Inte illa för två renodlade sanningssägare.
Nu kanske många tror att jag hatar kvinnor. Tvärtom, jag älskar alla dom som inte tävlar undantaget fri-idrott. Anlednigen till det är att dom har snygga tävlingsdräkter och kameravinklarna när dom visar fri-idrottande tjejer är helt enkelt i en klass för sig. Nej, flickor kan gott springa, hoppa och strutta över häckarna för det är bara ett sant nöje att att titta på.
I övrigt skall flickor gå omkring och bara vara söta. Ägna tiden åt shoppingrundor och visa upp sig i snygga fräcka kläder. Av och till ta en kaffe- eller tepaus och prata ut med sina väninnor så att man slipper tjatet hemma.
Putte: nu driver du allt med mig :)
Annons

Putte Gunn.

Du tycker inte att Sveriges mest framstående och absolut mest överlägsna inom sin idrott, inte borde nomineras till Bragdguldet ?

Varför ?

För att du inte anser att Golf är en idrott ?

Golf är för många människor ett sätt att koppla av, men det är utförsåkning för många också..... Och jag antar att du inte tänker dra Ingemar Stenmark över samma kant ?

Golf är en av världen absolut äldsta tävlings spel, och att bortse från detta i sammanhanget tycker jag tyder på dålig kunskap.

Curling, Golf, Skytte, Buole, kanske inte är världens mest fysiska sporter, men det gör dom inte mindre sevärda och/eller existensberättigade.

Att du sedan klankar ner på i princip all kvinnlig idrott, gör ju att man tappar respekten helt för dina åsikter. Om du bara hade ett hum om vilken tid dessa människor lägger ner på sin sport, så kanske du hade varit mindre benägen att så kallt och okänsligt avfärda dem.

Vad gäller Tv-tid, så bestäms ju detta i första hand av TV kanalkerna själva, och i andra hand av oss tittare och vad vi vill se.... Sen så skall det ju vägas in en mängd olika variabler för att det hela skall bli politiskt korrekt också.... men jag anser nog att det visas för lite kvinnlig idrott trots dina påhopp om överexponering!

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.....

// M
Detta Minion är inte påhopp utan fakta utifrån mitt sätt att definera idrott. Alltså än en gång Golf är en form av terapi för nervklena och jag har förklarat det tidigare i tråden. Alla kvinnlig idrott blir tråkig genom att männen är så mycket snabbare, starkare och uthålligare.
Ingemar Stenmark utsatte sig för stora risker i både störtlopp och storslalom. Om det bara hade rört sig om "småslalom" då hade även det kunnat räknas som tävling liksom pimpelfiske.
Att TV-kanalerna bestämmer själva är fel! Det är ledningen på dessa som bestämmer och dom styrs av kostnader för att få sändningsrätten. Naturligtvis blir det billigare, med curling, warpa, pärk, damfotboll och plastbandy än att sända exempelvis F! eller fotboll. Hm förstår inte varför dom sänder golf! Det är därför vi idag dränks av allehanda syntetsporter!
Slutligen, golf är en av världens älsta tävlingar påstår du. Jaha och vad har det med saken att göra? Hästen var ju också bra på sin tid men sen kom förbränningsmotorn. Bara för att det är gammalt behöver det inte per automatik vara bra. Bra var i alla fall att du skrev tävling om golf Minion!

Putte.

Idrott definieras på följande sätt !

IDROTT
© Svenska Akademien, uppdaterad:2005-06-28
[Webbversionen är inte slutkorrigerad.]
SPALT: [I98] [tryckt år 1933]

UTTAL: i3~drot2,

GENUS: r. l. f. (m. SAHLSTEDT, SUNDÉN 1885); förr ngn gg äv. (i bet. 1) IDRÄTT r. l. f.; best. -en; pl. -er.
FORMVARIANTER: ( idrot 1651–1678 idrott (idrått) 1664 osv. idrett 1617 (möjl. felaktigt förr idrott). idrät 1712–1742 idrätt 1748– -c. 1755. itrot 1712)
ETYMOLOGI: [fsv. iþrät, yrke, handtvärk, motsv. fd. o. dan. idræt, värksamhet, sysselsättning m. m., isl. iþrótt, kroppslig o. andlig färdighet m. m.; första ssgsleden antingen till id-, åter, ånyo (jfr EDA,IDISSLA, IDRA), l. till ID sbst.1,; andra ssgsleden till en motsvarighet till isl. þróttr, nor. dial. trott, kraft, uthållighet, av urnord. þruhtu-; förhållandrt till de sv. o. dan. formerna med ä-vokal i senare stavelsen är oklart.
ANMÄRKNING: Formen idrott o. den sig till isl. anslutande bet. beror på lån från isländskan i samband med det under 1600-talet blomstrande intresset för fornnordisk kultur o. litteratur]

Detta enligt Svenska Akademin!!!!

Lägg också märke till den raden som säger. -"Sysselsättning, kroppslig och andlig färdighet!

Din definition av idrott är således helt fel, och diskussionen onödig......
Du Minion, jag skriver ju inte per definition utan enligt mitt sätt att skilja på sport och tävlingar. Sen får väl alla besserwissar skilda kategorier komma med vad dom vill så är ändå golf och damfotboll tråkigt.
Du skriver så här: Lägg också märke till den raden som säger. -"Sysselsättning, kroppslig och andlig färdighet!
OOjaaaa, varför inte sätta in meditation på OS programmet. Hoppas du får en trevlig stund på arenan.
Min definition är rätt eftersom inget är beständigt allra minst inom sportens värld och därför diskussionen nödvändig!
Minion ett tips, tyck lite själv istället för att hänvisa till en rad olika källor.

ja helt riktigt putte,det är ju vad man anser vara en sport eller inte,vad som står i lexikon odyl har ingen betydelse.det är bara så att vissa sk "sporter" har mindre action och tittarvärde än att se målarfärg torka,ja jäklar putte nu börjar debatten ta lite fart,fast ändå inte,motargumenten är ju hittills helt avsaknad av substans och bevis om motsatsen till våra påståenden i ämnet.
Du Putte Gunn! Menar du att Annika tänkte anmäla Robert för den där immitationen/parodin på Tony Rickardsson? Nog ser hon allvarsam ut, men så humorbefriad är hon väl inte?

Putte...

Har du någonsin bevittnat en direktsänd golftävling ?

Hur många miljarder människor såg inte upplösningen på Brittish Open i Söndags?

På plats i ett blåsigt skottland, så var det mer än 200.000 besökare!

Att Annika Sörenstam får bragdguldet beror på att Svenska folket vill hylla henne för sina otroliga insatser inom sin idrott! (anm. Läs Aftonbladet/Expressens öppna omröstningar inför bragdguldet)

Att du Putte, har en avig inställning till idrotten, för att den inte passar dig, har väldigt lite att göra med vad som är idrott och inte!

Överhuvudtaget så har du en nedvärderande och förlegad inställning till kvinnlig idrott och kvinnor i allmänhet.

OK, jag ser ogärna en kvinna i en avloppsbrunn, eller som gruvarbetare, men att dom skall ha lika rättighet till att utöva idrott och lika rätt till att få utmärkelser för detta som männen, ser jag som en självklarhet!

Passar det inte så stäng av TV´n en stund, eller åk till ditt hormonstinna STCC lopp och se ett gäng amatörer köra runt i sina bilar och sladda precis som dom gjorde när dom var 18......

Snacka om sport som går bort!

STCC håller ungefär lika hög kvalitet som vättern runt, om man ser till internationell standard, och hur mycket TV tid får inte dom ?

Annika, som är största av alla inom en av världens största sporter, hur mycket TV tid får hon ?

Öppna ögonen Putte och inse att dina argument inte håller!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem