Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Golf kvinnor och sport

Golf kvinnor och sport

Idag har man gjort en michmach av vad som är riktig sport och vem som skall kommentera den.
1. Jag vill å de bestämdaste hålla med Pablo Roberto, att golf inte är en sport utan något som förstör en skön promenad.
2. När man pratar om sport då är det inte bara kocentration som gäller för då skulle vi kunna ha VM i meditation. Nej för att det skulle få räknas som en sportgren så visst antal kalor...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 81
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Putte jag kom hem för ett tag sen och blev förvånad över reaktionen på våran träffsäkra analys av dessa sällskapslekar,men ingen har kommit med någe nytt argument som kunde motbevisa våran tes,utan en massa svammel om kvinnosyn och vad som står i uppslagsböcker,skitsnack,kvinnosyn och kritik av idrottsutövning av vissa sporter utförda av kvinnor är två helt skilda saker,om jag inte gillar trav så behöver väl jag inte hata hästar för de,ta nu och kamma dej Minion,Puttes utmärkta analys av dessa fenomen är endast en saklig kritik av vad han tycker är opassande eller inte.men kul att några desperata,helt okunniga förvisso,personer ger sej in i debatten,det var ju syftet med det hela,och Putte vi har lyckats med det.Grattis.
Moski...

Här ett utdrag ur tidigare inlägg av PG

"Nu kanske många tror att jag hatar kvinnor. Tvärtom, jag älskar alla dom som inte tävlar undantaget fri-idrott. Anlednigen till det är att dom har snygga tävlingsdräkter och kameravinklarna när dom visar fri-idrottande tjejer är helt enkelt i en klass för sig. Nej, flickor kan gott springa, hoppa och strutta över häckarna för det är bara ett sant nöje att att titta på.
I övrigt skall flickor gå omkring och bara vara söta. Ägna tiden åt shoppingrundor och visa upp sig i snygga fräcka kläder. Av och till ta en kaffe- eller tepaus och prata ut med sina väninnor så att man slipper tjatet hemma."

//

Anja Pärsson, Annika Sörenstam, Magdalena Forsberg, Pia Hansen, Hanna Ljungberg, Karin Koch, Ulrika Knape, Therese alshammar, Agnetha Andersson.... Listan över Svenska kvinnliga idrotts stjärnor kan göras hur lång som helst!

Detta är individer som sätter Sverige på kartan! Dom marknadsför Sverige som land genom sina framgångar inom sin idrott, en inte helt oviktig detalj!

Putte Gunn och Moski är uppenbarligen 2 individer som har mycket svårt att se helheten, och som har väldigt svårt att uppskatta något bara för att do själva har en väldigt snäv syn på vad en kvinna är och vad en kvinna borde ägna sig åt! ERt sätt att se på kvinnor är förlegat och sexistiskt. Det skanar dessutom all verklighetsförankring.

Jag ville verkligen inte börja debattera igen, eftersom det är min övertygelse att ni inte representerar vare sig er själva, eller någon annan i dom åsikter ni framför, men jag tyckte att en tillrättavisning av moski var på sin plats.....

// M
Minion,blir du lika upprörd när du lyssnar på killinggänget eller andra parodi artister på radio och tv?Du får väl ta och saker och ting för vad det är,annars måste du ha det jobbigt i din vardag.
Annons

Moski....

Parodi.....

Det var du som sa det.......

// M
hahahahahahahaaa !!!

Moski jämförde just Putte och sig själv med Killinggänget !!

LOL@moski
just de,minion,fast ändå står vi för våra åsikter,att allt lämpar sej inte att få kallas för sport.och att vissa sk idrottsgrenar utförda av kvinnor ser ut som ett skämt,likaväl att somliga sk sporter utövade av båda kön ochså är ett skämt.så är det bara,gilla läget.
Los Lovos,skulle vara en ära att få vara i samma klass som killinggänget,Rober Gustavsson mm,Sveriges bästa parodi utövare,
kan man ta en sport på allvar när man hör nedanstående uttalanden av golfgurun och experkommentatorn Göran Zachrisson
citat 1-Greenerna är så snabba att bollen inte stannar förrän den slutar rulla...citat2-Greenen ser så liten ut härifrån så man undrar hur de fått fast den vid marken.och citat 3-Det är ovanligt att golfspelare kommer ifrån London. Där finns ju så mycket annat att göra som t.ex. äta hamburgare. listan kan göras oändlig,medge att dessa citat gör att man än mindre kan ta golfen på allvar.OK en sista gobit då citat 4-Bollen rullar fortare nerför än uppför!
Bravo Moski den klarade du bra och Los Lovos kommentar behöver du inte ta på allvar för han slår sina tjejer ifall passionen nått tillräckliga höjder.
Naturligtvis är damfotboll en penislängtan liksom ishockey och boxning. Golf däremtot är att göra en skön promenad besvärlig bara för att man vill ut och vara sportsman/kvinna. Jag förbjuder ingen och vill heller inte ha förbud på detta fenomen golf, men det vore kul ifall dom erkände att det inte var en sport.
Moski vad sägs om golfstreeptease! Fan, då kanske denna tävlingsform skulle bli lika intressant som damvollyboll. WOW!
Putte:

Ibland är du en parodi på dig själv.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem