Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Islamofobi

Islamofobi

"En majoritet av svenskarna vill inte bo i områden med många muslimer", står det på text-tv. Jaha...det är väl inget konstigt med det! Jag bor i malmö och bor i ett område som gränsar till rosengård. På något konstigt vis så har de dragit stadsdelsgränserna så att vi nu tillhör rosengård. Därmed skulle min lilla flicka börja 1:an på en skola där trots att vi bor ett stenkast ifr...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 77
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Det är bra, klippa och klistra fungerar ju alltid
Dansaren jag kommer bara med motargument för att du säger att Islam är jämlikhet.
Du kan ju inte säga att det inte är så som jag skrev med stening när det tryckts upp på varje tv-ruta och tidning över hela världen + internet. Visst media är inte alltid korrekt i sin bild som de ger, men det spelar ingen roll när det alltid är kvinnan som döms hårdast i islam eftersom hon är mindre värd. Eller som i mosken männen får vara på där på nedervåningen medans kvinnorna göms undan i något lite rum eller på övervåningen för att be.

Just det en till punkt på "kvinnorna får själv välja vem de vill gifta sig med" ja nu är det så här att det stämmer ju lika mycket som att jag skulle ha en fotomodells kropp. Jag känner en som just nu tar hand om en ung kvinna som blev bortgift mot sin vilja och nu gömmer sig för släkten och mannen.
Jag tar tillbaka det där om stening. För om det var Islamister så skulle de inte stena. Läste just lite ur koranen och då visar det sig att om de läst koranen så skulle de inte ha några fängelser i de islamiska länderna och de skulle inte ha några dötsstraff och så blev slutssatsen att det fan inte finns många islamister i världen idag kanske 100k eller nått. Ingen av de islamiska länderna följer ju Koranen därför är de hedningar enligt koranen så "islam" som de kallar det är igentligen världens största hedniska religion, föruomt de få som faktiskt är islamister men de är ju lätt räknade.
Annons
@Rob: Så du menar att alla muslimer som bor i länder så som Saudiarabien, Irak osv är hedningar?! Du kan väl fråga dig hur "ledarna" i dessa länder har kommit till makten! För det är väl ändå "ledarna" som skapat fängelserna, dömt kvinnor till stening mm, inte de vanliga människorna.

Då du läst lite i Koranen och inte sett att fängleser, stening mm uppmuntras, förstår du väl att sådana handlingar inte hör ihop med Islam! Att sedan människor ändå gör det är en annan femma, men att skylla det på Islam är fel!
@loan: Varför man sätter slöja på små barn? Det får du fråga de föräldrar som sätter slöja på sina små barn. Nu har jag inte läst Koranen så jag är inte hundra på det här, men jag har svårt att tro att det i Koranen står att barn i till exempel 6-7 års åldern ska bära slöja.

För att vända på frågan: Varför sätter man korstecken på småbarn?

Underligt att denna fråga aldrig kommer upp! För det är väl samma sak, eller?
Nej fängelse och sten uppmuntras in. de följer ju inte sin egen tro med att hugga av händerna på folk osv, i koranen står det att man ska märka handen som gjorde brottet inte hugga av den vilket de gör med de islamiska lagarna. Och nä det är inte ledarna i landet som dömt kvinnorna till stening det är väl nå "lärd" person som ska döma sådant + familjen som blivit utsatt.

Och skylla på islam vet jag inte om det kan ses som fel eftersom de rättfärdigar sig med att de handlar i koranens namn. De följer ju islamsk lag. Som koranen tar avstånd från.

Så vad vi kommer fram till är att religion är hyckleri på hög nivå.
Och att jihad inte funkar på 2000-talet folk kanske blir rädda men det kommer bara skapa hat mot den religion de gömmer sig bakom. och göra förhållandena för muslimer ännu svårare.
@Rob: Du säger ju själv att Koranen tar avstånd för det. Alltså är det de som tolkat den på sitt sätt.

Fortsätter folk dra alla människor över en kam, vet jag inte var världen är på väg.
varför litten barn avända de skit slöja?
de bätre när dansarni magdans hahaahah
sonica du behöver en kurs i svenska

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem