Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Islamofobi

Islamofobi

"En majoritet av svenskarna vill inte bo i områden med många muslimer", står det på text-tv. Jaha...det är väl inget konstigt med det! Jag bor i malmö och bor i ett område som gränsar till rosengård. På något konstigt vis så har de dragit stadsdelsgränserna så att vi nu tillhör rosengård. Därmed skulle min lilla flicka börja 1:an på en skola där trots att vi bor ett stenkast ifr...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 77
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

... skulle kanske tillägga att min väns fru kommer från USA och deras dotter talade flytande engelska. Skolan var en internationell engelsktalande skola. Men inte ens det räckte för att slippa slöjan!
Ateisten."I keep with you" på Swengelska
Helt rätt!
Bra!
Zacko,Det stämmer som Du säger.Jag har också vänner som har jobbat "overthere".Same shit!
Men jag har också några Muslimska vänner som är lika kritiska som många av oss.Så vi får inte generalisera.
van Gogh:
Ett nytt exempel:
Jag har känt en kille i 12 år från forna Jugoslavien. För ett halvår sedan berättade han att han var muslim. På 12 år har jag varken misstänkt, eller trott att han var det... så, självklart ska man inte generalisera.
Annons
Ja,zacko,Det är nog Dom personer som har kunskap.eller??
van Gogh:
Ja, absolut. Sedan finns de dem som TROR sig ha kunskap! Det är väl där den stora skillnaden ligger! Men det är bara min teori!
bra teori Zacko!
och jag är invandrare, vem skulle kunna tro det?
fast absolut ingen muslim
Dansaren: Slöjan är inget annat än kvinnoförtryck! Fast det är inte ovanligt inom religion. Kristna har ju sina metoder o.s.v.
Ett sista tillägg i den här debatten....Var medmänniska.....Låt inte hudfärg, religion förblinda er......Tack mina vänner för en god debatt............

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem