Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Islamofobi

Islamofobi

"En majoritet av svenskarna vill inte bo i områden med många muslimer", står det på text-tv. Jaha...det är väl inget konstigt med det! Jag bor i malmö och bor i ett område som gränsar till rosengård. På något konstigt vis så har de dragit stadsdelsgränserna så att vi nu tillhör rosengård. Därmed skulle min lilla flicka börja 1:an på en skola där trots att vi bor ett stenkast ifr...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 77
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Lika fel att låta modeskapare göra sexiga underkläder för barn. Tyvärr sjunker den typen av mode allt ner i åldrarna. Jag vet inte vilken som är värst. Att låta 7 åringar bära slöja i skolan eller låta 2 åringar bära sexiga underkläder!!! Men där finner man inga höga röster.
Muslimerna behandlas med hat i vårt civiliserade samhälle och det är fel, fel, fel.
Min åsikt är att islam måste bekämpas genom att låta muslimer ta del av det fina med demokrati och frihet, genom att släppa in dem i samhället, umgås med dem, ge dem arbete, ge dem kärlek, visa respekt osv få dem att välja bort islam som i mina ögon är resultatet av utsatthet.
dansare.Det är Du som ska integregas i det Svenska samhället och anpassa dig i den Svenska kulturen.Det är Du som invandrade hit och blev väll mottagen..Om jag kommer till ditt hem eller ditt land, måste jag,(och kommer ) också att anpassa mig och det jag begär jag också av Dig när du kommer till mitt hem.Jag är foresten inte nöjd alls med ditt svar som Loan ställde ang.slöjan.Fy.vad ohygieniskt.Tänk när barnet är förkyld.Det är lätt att gömma sig bakom en massa fraser som Du antagligen har plankat och som ger ingen reella svar alls.Allt är dogmatiskt .hälsningar ifrån invandrare själv.
Annons
Någon....!
Bra och klokt tänkt......din sundhet låt den smitta av sig till omgivningarna....


Och till van Gogh...Väx upp...Allt för många sitter fortrfarande kvar i sandlådan ...där okunskap, rädsla, och avund frodas..van Gogh kunskap är makt... kliv upp och väx upp
Yeah,you`re right dansere.Keep on dancing!
haha, klippa och klistra funkar ju alltid
Någon:
Släppa in islamen i vår kultur? Absolut inte, det räcker som det är. Det här är ändå Sverige vi pratar om, vi ska ta hand om vår kultur och våra traditioner. Islam, visst fortsätt och vara det, jag bryr mig inte men påtvinga den inte i våra skolor och barn. Det är precis som Van Gogh skriker, ANPASSA ER!

Lär er språket och kulturen. Visa hänsyn och bemöt en svensk med respekt så kanske även ni kan få det tillbaka, det är trots allt NI som har har kommit till Sverige!
Svar till Ioans fråga: Kvinnors ära är sammankopplad till familjens ära. Så för att visa familjens ärbarhet sätter man slöjor på småflickor. Mannens roll i familjens ärbarhet är en annan: han är väktaren av den. Äran eller familjens "ansikte" är mycket viktigt, en riktig man bryr sig om sin familj och måste offra även sitt liv om familjens ära kräver detta. En familj i vanära har inga rättigheter i gemenskapen (läs civilisationen).

Analys: Eftersom familjens värde är lika med kvinnors kyskhet, men äran är något fiktivt som endast existerar inom den homogena kulturen, så bör man förbjuda vissa utryck inom denna kultur. Annars skapar man en konflikt som inte kan lösas utan våld.

Du gjorde rätt som bytte skola, tyvärr kommer du inte kunna skydda din dotter utan samhällets hjälp. Det kommer att bli mera konflikter och jag är undrar vad du tänker göra?
bergssprängare
Du tycker att Loans gjorde rätt som bytte skola.. de tycker inte jag...i en framåtskriande värld med demokrati är alla åsikter lika värda...det är inte farligt att växa upp med muslimer eller gå i en muslims skola. alla födds med ett intellekt ..De åsikter som ni framför skapar bara onda människor och ett känslolöst samhälle...känns som om det finns ett rassiskt Tänkande här i debatterna. Invandrare och Flyktingar har generellt sett en lika hög eller till och med ännu högre utbildningsnivå än sverigefödda.....Vilket vi inte tar tillvara på arbetsmarknaden . många har genomgått en högskoleutbildning jämfört med de som är födda i Sverige.

Invandrare från våra grannländer; Danmark, Norge och Finland har minst andel högskoleutbildade

Nu är det självklart så är det inte endast är utbildningsnivån som avgör hur lätt eller svårt invandrare har för att komma tillrätta i ett nytt land, det är många andra faktorer som spelar in.

Men det mäst grundläggande problem med påståendet att vissa personer inte skulle "passa in" i Sverige eftersom deras "kultur" är alltför "olik" den svenska. Tro inte att det bara finns en kultur
, "den svenska "
Påståendet att vissa kulturer inte passar ihop ingår i ett vanligt tänkesätt som brukar kallas för kulturrasism och brukar ofta användas av främlingsfientliga.
Jag respekterar din åsikt och håller med ang. utbildning m.m.
Frågan här var specifikt angående slöja i skolan, som bara kan grundlägga en "vi" och "dom" mentalitet. Gruppsymboler hos barn borde förbjudas då detta endast förstärker olikheterna mycket tidigt. Låt barnet välja själv när det blivit större..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem