Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Islamofobi

Islamofobi

"En majoritet av svenskarna vill inte bo i områden med många muslimer", står det på text-tv. Jaha...det är väl inget konstigt med det! Jag bor i malmö och bor i ett område som gränsar till rosengård. På något konstigt vis så har de dragit stadsdelsgränserna så att vi nu tillhör rosengård. Därmed skulle min lilla flicka börja 1:an på en skola där trots att vi bor ett stenkast ifr...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 77
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Egentligen är hela detta problem rätt så enkelt:
A:Muslimerna hatar oss västerlänningar
B: Vi västerelänningar vill slippa muslimer
C: Muslimerna far hem

Så enklelt är det.
DANSAREN:

Så där som du beskriver muslimer och deras inställning till familjeliv, sex, gruppsammanhållning och gemenskap, så levde vi i Sverige också en gång i tiden. Det var flera hundra år sedan och jag kan glatt berätta att vi har utvecklats sedan dess. Det är tråkigt att inte de muslimska länderna har utvecklats sedan medeltiden. Släpp sargen och kom in i matchen för jösse namn.

I övrigt håller jag med Kurtan.
Såg på TV-nyheterna i kväll om det som händer i Tyskland.
Kom att tänka på " Kristallnatten " under 2:a världskriget.
Den vill ingen - ingen - att den ska upprepas.
Men herregud - tag varning muslimer - det kan hända igen om ni framhärdar i att invadera Europa.
Historien upprepar sig alltid - hoppas att vi har lärt oss så mycket - att den inte gör det.
Annons
Kurtan: Dina inlägg får en att känna kalla kårar efter ryggraden.
Läs vad du själv har skrivit.
Förstå sedan varför världen ser ut som den gör. Om du kan.
Jag kan . . .
Ramon: Är du muslim - känn kårarna - det var det som var meningen med mitt inlägg. Ingen mer kristallnatt - please.
Ramon : Är du Icke-Muslim . . Vi måste se upp.
Min farfar hade ett ordspåk:
TA SEDEN DIT DU KOMMER
Men - han sa inte ifall denna sed även skulle gäller islamister . .
Islamister har en slags underlig förmåga att försöka tvinga på andra det dom tror på.
Det finns så vitt jag vet över 4000 religioner i världen. Dom flesta av dessa religioner accepterar andra religioner . .
Varför gör inte muslimer detta . . . . ?
Han var nog ganska lycklig - min Farfar - det fanns inte så många islamister i Sverige på hans tid.
Lyckliga Farfar - Lyckliga tid.
Dom muslimer som jag har pratat med - säger att Islam är en fredlig religion.
Jo - jag tackar jag . . .
Dom ser nog aldrig på nyheterna.
Kanske Muhammed har sagt att man inte får göra det HeeHee.
En liten dikt för Europa:
Lyd Guds Bud - och stilla vandra
Sköt dig själv - och skit i andra
Denna dikt - omvandlad till islam:
Lyd vår dåre - se upp för andra
Dom ska dö - ingen kan oss klandra
Non-islamist
Kurtan: Jag är inte muslim. Jag är uppväxt i en sekulariserad kristen familj. Jag har nära vänner bäde bland judar och muslimer. Förutom en och annan buddist.

Det är inte muslimer vi behöver se upp med. Det är sådana som du. Du är en farlig spridare av hat och etnisk oförsonlighet. Dina kusiner är Slobodan Milosevic, Robert Mugabe och ayatolla Khomeini.

Motsättningen går inte mellan muslimer, kristna och judar. Den går mellan fanatiska och hatspridande muslimer, kristna och judar och oss alla andra. Du har placerat dig på den fanatiska och hatspridande sidan.
..sprid ljus

sanningen har inget att dölja.

bara dom som vill dölja något
har hemligheter o lögner.
Vet ingen som sprider så mycket ljus omkring sig som du, m0zQit0z...
tack mr arthur dent!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem