Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Usch

Usch

Jag tycker att det pyr av främlingsfientligehet på IS.
Det är skrämmande!

En del hänvisar till statistik vilket är menignslöst för man kan bevisa vad man vill med statistik.

Göcke raderar och stoppar trådar när det är meningsskiljaktigheter i kärleksfrågor, men låter gladeligen rasism och homohat explodera på dessa sidor.
Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Kat:

Om inte finns poliser skulle det funka ändå vårt land?
SVAR nej
Vad göcke gör hålla ordning förumet hela tiden och han måste kolla alla. han är polis här på forumet
Jag tror funderingarna runt invandrigen på internetstart speglar ganska bra vad svensken i allmänhet tycker. Det gått upp för många svenskar att invandrigen har kostas samhället mycket. Nu pratar jag inte bara om pengar.

Vi ser ett samhälle som blir mer och mer otryggt, med ökad kriminalitet och ökat våld. När sedan statistiken visar att gärningsmännen är invandrare, när fängelsernas kunder i majoritet är invandrare, när man ser invandrare i upplopp, skjuta skarpt, kasta sten och kalla svenska tjejer för "svennehoror", ja då är det lätt att hamna i sin känsla. Och det ligger nära till hand att känslan är hatisk.

Många vill inte köpa massmedia och politikernas förklaringar om utanförskap och segregering. Varför ska det vara svenskens eget fel när vi öppnat vårt land och gett av vår välfärd för att hjälpa dessa männsikor?
Det ser mycket bra ut på forumet. Passar det inte får du väl läsa Aftonbladet eller någon annan politiskt korrekt smörja. Sitt inte här och oja dig. Svensken är på väg att vakna, gläd dig åt toleransen medan du kan för snart blir det andra bullar. Jippi!
Annons
Jag brukar läsa forumet,och har knappt aldrig sett någon rasism, däremot en hel del realism.. Men en del väljer ju att blunda för verkligheten,och det är ju fritt att tycka så,men jag tycker man ska vara försiktig med att anklaga andra som inte tycker likadant..
Jaha fröken kat har satt sig på dom höga hästarna igen,och vem är du att bestämma vad som diskuteras på forumet?säger som Pelle gå in på expos sida där svenskhatet spirar,eller läs en skvallertidning,passar dej nog bättre.Klämkäck,jodu,har börjat knåda degen redan så bullarna skall nog smaka gott,kanske vi bjuder Kat på en smakbit?nää just ja hon gillar ju surdeg bättre
Hejsan!

Kat:

Argumenten MOT invandring är dom samma som på 80-talet när det var nån rörelse som hette BSS=bevara sverige Svenskt sprayades på väggarna runt om lite här och var i landet.

INTET nytt har framkommit i propagandan och kommer troligen INTE att göra..

Dom vanligaste argumenten är:

1. Invandrare lever bara på bidrag

2. ------II----- Kan inte anpassa/integrera sig

3.-------II----- Snor jobben

4. ------II----- är mest kriminella

5.-------II----- Kostar samhället pengar

6. ------II------Vill inte lära sig Svenska språket

(finns säkert mera)

Argumenten är lika uphakade som en gammal repig skiva som ingen kan stänga av..

MEN den ANDRA sidan av sanningen som är helt tvärtom ser dom INTE....

Och Svenskens rädsla för att anställa/utbilda eller satsa mera på integrering av invandrare verkar vara lika stor som som USA:s rädsla för Usama bin laden..

Troligen för att dom antingen är hjärntvättade eller helt enkelt mindre vetande..eller helt enkelt okunskap..mm.mm.mm

bubben:

Jag tycker det verkar som att det är du som är hjärntvättad.
Som sagt, debatterna är inte fyllda utav rasism utan utav REALISM, vilket är något nytt och glädjande att se.
Något vi inte varit bortskämda med sedan tidigare, då man i sina åsikter och uttalanden alltid måste vara så korrekt och trevlig i alla bemärkelser, annars kommer en exekutionspatrull i form av media och arkebuserar dig (bidligt talat) för att dina åsikter strider emot dom som satts som "rätt" och "riktigt".

Vårt samhälle idag är råare, otryggare, och i övrigt kallare än det var när jag växte upp. Knivar, vapen droger m.m florerar i allt högre grad. Och detta kan vi tacka den ökade invandringen till stor del. Inte för att de som kommer hit är sämre människor eller på annat sätt underlägsna.. absolut inte!! utan därför att de hamnar i förorter, där de blir sysslolösa, saknar framtid och lever på bidrag. Detta föder naturligtvis en ökad kriminalitet och ett utanförskap som genererar ett samhälle som vi ser idag...

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,750119,00.html
H&#
228;r är en krönika som gjorde mig glatt överraskad.. att även en del utav våra journalister kan vara realister och öppet stå emot det samlade korrekta packet som kväver de fria åsikter som borde få råda.

regards
:Mokos:
Höjer glaset för bubbens visa ord *skål*
kat

det finns alltid 2 sidor av en krona.
man kan inte singla slant och alltid säga den hamnar på klaven.
50% av gångerna hamnar den på kungen.

däremot (enligt en singla slant undersökning av en märklig äldre man - kommer inte ihåg namnet) ..håller man i klaven*kronan* kastar upp den, så hamnar den med 55% sannolikhet på just kronans sida.
samma gäller, kastar du upp slanten med kungens framsida.

och så poängen med min *singla slanten teori*:
det många av invandrarna gjort är att ha kastat upp slanten med kronan upp. och har fallit likaså.
samma gäller svenskar om invandringen.
båda sidor framhäver det dåliga = dåligt resultat.

vi (alla) behöver tänka om och kasta slanten med kungen,
sannolikheten till ett bättre resultat, blir då mer klar.

///Representationer av kategorier
Kategorisering är en av de mest kritiska färdigheter som en människa besitter.
Kategorisering är organisering av abstrakta eller konkreta objekt.
Vi behöver denna organisation av kunskap för att effektivt kunna interagera med omgivningen.
Resultatet blir kunskap som vi människor kan använda hyfsat effektivt, men framförallt snabbt.
Utan denna förmåga skulle vi inte kunna skilja på ätbara och oätbara födoämnen, arga och lugna personer, och då skulle vi ha mycket svårt att veta hur man ska bete sig för att överleva!
Representation handlar om hur något åter-visas, re-presenteras//

detta är ett utmärkt exmpel på hur invandringen re-presenteras i media. det har hänt något hemskt, det återvisas för oss.
vi förfasas och tar upp ett skydd mot hotet.
(ätbart/oätbart)

///Låt oss säga att du lär ett litet barn att en rund, studsande sak (en studsboll) är en boll. Då kan barnet betrakta en ny boll (en badboll) och inferera att det också måste vara en boll. Betänk att du får träffa en ny glasögonprydd och glad kompis som visar sig vara en schackspelare. Det innebär inte att du tror att nästa person som är har glasögon och är gladlynt är schackspelare. Prototypsynen saknar tillfredsställande förklaring till detta fenomen.//

från:
http://www.cs.umu.se/~leo/Philosophy/Tankeprojekt.html


samma gäller när vi träffar människor från olika kulturer.
alla är inte glada studsbollar.
men det betyder inte heller, att alla är bomber.
men i valet när man ser dåligheter, en efter en, blir valet det självklara.
man väljer bort det dåliga.
sen, är det upp till var och en att välja:
bomber eller bollar??
frågan blir då:
två bollar, likadana i utseende, form.
kan man se vilken som sprängs eller inte?
nej.
sannolikheten blir då.
man vill inte röra någon av dessa bollar!!!
men om nu någon vill riskera sitt liv för sin egen övertygelse,
varsågod, testa!

sen önskar jag alla en god jul med julgransbollar!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem