Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Usch

Usch

Jag tycker att det pyr av främlingsfientligehet på IS.
Det är skrämmande!

En del hänvisar till statistik vilket är menignslöst för man kan bevisa vad man vill med statistik.

Göcke raderar och stoppar trådar när det är meningsskiljaktigheter i kärleksfrågor, men låter gladeligen rasism och homohat explodera på dessa sidor.
Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Los Lovos:

Att invandrare diskrimineras med "perfekt" svenska är väldigt svårt att bevisa men det brukar väl låta ungefär: Tack för din ansökan men vi hör av oss..

Jag är inte DO så jag kan tyvärr inte tala för varje enskilt fall.

Sedan orkar jag inte förklara all termer inom monetarismen men en stor del är att inte budgetunderskottet får överstiga 3% av BNP och NAIRU= The Non-Accelerating Inflation Rate of Unemployment betyder att det måste finnas en viss arbetslöshet för att inte inflationen skall stiga som är ca 4%

Sedan tycker jag att när du ger dina påståenden och argument så får du gärna utveckla dina egna motargument och åsikter/ideer vilket hittills aldrig hänt utan du liksom ett obstinat barn bara säger emot allt..men det kan ju betyda att du kanske inte har egna åsikter...

Vad vet jag?
Batting: Har du läst några utav mina tidigare inlägg, eller stirrade du dig bara blind på mitt sista inlägg, som faktiskt var en fortsättning på de som var innan?

Som jag har sagt tidigare, så blir invandringen ett problem i och med att invandrarna hamnar i en situation med arbetslöshet och sysslolöshet, dessutom kan de ha svårt att förstå/acceptera svenska regler/lagar, vilket får dem att känne mer utandeförskap än som kanske skulle vara normalt... Detta kan nog vara de bidragande orsaker som gör att invandrare är överrepresenterade i brottstatistik. Logiskt eller hur? ett enkelt konstaterande utav fakta.. eller hur?

Vad jag sedan menar är: Vi har ett problem, skall vi bara sitta med armanrna i kors och göra som vi gjort de senaste 50 åren och låtsas som att det regnar, eller skall vi som en ökande skara svenskar nu faktiskt tillsammans med mig anser, sluta vara en grupp lallande mähän som bara tar emot och blir utnyttjade i allmänhet... och försöka göra något åt problemet för att kunna skapa ett bättre klimat och ett tryggare samhälle för våra barn att vistas i, en tryggare skola, och en säkerhet för gemene man, inte minst våra kvinnor som blir våldtagna och antastade i större utsträckning i dag än tidigare.
Något måste göras, och min fråga är bara, vad är det som gör att Sverige skall vara det land som tar emot alla, se på våra grannländer, som begränsar och tänker efter lite innan de handlar. Jag tycker det är dags att andra länder i vår omgivning tar ett större ansvar för de flyktingar som söker asyl, och att vi i Sverige kan få ett nödvändigt andrum för att styra upp vårat samhälle, och att försöka skapa ett tryggare samhälle för framtida generationer.

PS. Jag heter MOKOS... inte MAKOS... men det är jul så jag kommer att ha överseende med ditt lilla "typo" DS.

regards
:Mokos:
Mokos:

Du har så rätt så..

Men att en del bara gnäller istället för att lyfta på arslet och göra nåt konkret åt problemen och bara komma med argument som att stoppa invandringen eller kasta ut dom tycker jag är på en låg nivå i debatten.

Öka istället integreringen och se till att dom har bra jobb med bra lön, utbildning mm så blir det genast mycket bättre gissar jag.

Låt invandrare känna sig som lika/jämställda svenskarna och med samma status/lön i skola/jobb..

Ökar man också välfärden i deras egna hemländer med skuldavskrivningar, minskad korruption, motverkar krig mm..så löser sig nog problemen..

Det finns dom som gör konkreta saker ex attac-rörelsen..

http://www.attac.nu/

Annons
Sådana Loser föreningar som attac gör ju bara saken värre...
Dom är väl närmast att kallas för terroristgrupp..Eller terroristwannabees kanske.. Ingen trovärdighet alls i deras agerande.
Pelle:

Nja..under denna länk ser du några som är med..jag tror inte dom är terrorister eller wannabees..

http://www.attac.nu/index.php?sc=1422
bubben. Det där är inte medlemslistan, utan en lista på organisationer som undertecknat ett upprop för rättvisa och gemensam välfärd.
M M:

Jo..jag vet men jag ville säga med det att dom som skrivit under nog inte skulle göra det om det var en terrororganisation..

Mokos: Orsaken till att du inte tycker att något görs, är nog att inte så många vet vad som bör göras.
Men du tycks ju sitta inne med någon slags lösning, vad är det vi bör göra?

Jag antar att utlänningar som begår brott straffas precis som svenskar. En del utvisas ju också. Skall en annan straffskala tillämpas på utlänningar, och invandrare?

Du kan ju inte bara kräva åtgärder utan att komma med några egna förslag.
Bubben:

Men guuuubben, du kan ju inte tro dig förstå monetarismens helhet bara för att du har läst några rader av Milton Friedman!

Är det någonting du undrar över i mina inlägg relaterade till sakfrågor så är det bara att fråga så kan du få en diger källförtäckning. Men eftersom du ytterst sällan bemödar dig att sätta dig in i ämnen som du orerar i så verkar du ointresserad av att faktiskt diskutera mina ståndpunkter på en jämlik nivå. Eljest brukar du ju helt enkelt saxa andras texter ur smedjan bl.a. för att slippa skriva ett eget bevandrat uttalande.
Los Lovos:

Om det är DET du retar dig på att jag länkar eller klipper ur texter och så skall jag genast börja skriva egna men dom lär nog bli mycket snarlika ursprunget eftersom det jag ibland läser och instämmer i länkar eller klipper jag ur..så enkelt var det med det.

Och det andra skälet är ju att varför skriva nåt som man redan instämmer i och göra en snarlik bedömning..tycker jag verkar onödigt och tidsödande men..men..

Men jag ska ändra mig till din favör..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem